השם המלא: MTM R8 GT3-2. המשמעות, אודי R8 עם הנעה אחורית בלבד, הספרה-2 מייצגת את מספר הגלגלים המונעים.
סדנת השיפורים מגרמניה MTM, המציע שיפורים לכל רכבי קונצרן פולקסווגן ולעוד כמה יצרנים כגון למבורגיני ובנטלי בתחום המנועים, חישוקים בלמים ועוד. מציגה הפעם מציגה משהו שהרבה מחובבי האודי R8 חיפשו, הנעה האחורית, במקום ההנעה הכפולה הקבוע, שאמנם מציעה אחיזה מדהימה אך הופכת את התנהגות הכביש שלה ל"קרה" ופחות משעשעת. ההנעה הכפולה של אודי (שנמצאת גם בלמבורגיני גאיירדו) היא הנעה אחורית שנכנסת לפעולה רק במצבים הקרובים לאיבוד אחיזה ומספקת עד 35% מהמומנט לגלגלים הקדמיים בהתאם לצורך.
סדנת MTM לקחו את מנוע ה-4.2 ליטר V8 FSI האטמוספרי והוסיפו לו מגדש על המעלה את ההספק מ-420 כ"ס ל- 560 כ"ס (412KW) ואת המומנט מ- 43.8 קג"מ ל-59.1 קג"מ. לא רק שהוא חזק בהרבה ממנוע ה-V8 של האודי R8 אלא הוא אף חזק ב-40 כ"ס ממנוע ה-5.2 ליטר FSI V10.
התוצאה: 3.9 שניות מעמידה ל -100 קמ"ש ומהירות מרבית של 317 קמ"ש. לשם השוואה עם מנוע ה-V8 מאיצה האודי R8 מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.
את ההנעה הקדמית הסדנה הסירה לחלוטין, שיפרה את מערך המתלים, הוסיפה חישוקים קלים יותר, מקוריים של הסדנה, הוסיפה מערכת בלמים חדשה ושינתה את מערכת הפליטה. גם מבחוץ הסדנה עשתה שינויים קוסמטיים. מעבר לצביעה המיוחדת, הפגוש הקדמי שונה בחלקו התחתון בכדי לשפר את הזרימה בתחתית הרכב וכמובן אי אפשר שלא להבחין בספוילר הקבוע מאחור שנועד להוסיף כוח הצמדה מאחור בכדי לנצל כמו שצריך את ההנעה האחורית.
אין ספק שעכשיו היא נראית הרבה יותר רעה, או יותר למבורגיני, אחותה הכמעת תאומה ופחות אודי מופנמת. אם חושבים על זה, למעשה האודי החזקה היחידה מזה כמה עשורים ללא הנעה כפולה. בקרוב אודי עצמה אמורה להציג גרסה כוחנית יותר של ה-R8 אך תישאר עם הנעה כפולה.