משרד התחבורה אישר לאחרונה לייבא את רכבי גרייט וול הסינית לארץ, כנראה שלמישהו שם באמת לא אכפת אם נהרג בתאונות דרכים.
דרישות המינימום מיבואני הרכב לבטיחות רכב פרטי נכון לשנת 2010 הן: שתי כריות אוויר, מערכת ABS ומערכת בקרה יציבות ESP ESC , חגורת בטיחות, משולש אזהרה, אפוד זוהר (האחריות על הצרכן). למעשה מבחינת בטיחות פסיבית, אין שום הגבלה או תנאי למרות שזה הפרמטר החשוב ביותר בבטיחות כלי הרכב במקרה של תאונת דרכים. כלומר גם רכב עם כוכב בטיחות אחד יכול לקבל אישור יבוא. לדוגמה Brilliance (בריליאנס) BS6 הסינית, שזכתה לכוכב אחד ואזהרת סכנת מוות, במבחן בטיחות של ADAC שזו המקבילה הגרמנית ל- NCAP ומשתמשת באותם הפרמטרים לבחינת הבטיחות הפסיבית של הרכב.
לאחרונה, אישר משרד התחבורה לחברת המזרח, יבואנית לנדרובר, ליבא את רכבי גרייט וול הסינית. הסנונית הראשונה תהיה טנדר מדגם V240 המכונה 'סטיד'. במבחן ריסוק שנערך לטנדר מטעם ארגון ANCAP האוסטרלי, זכה הטנדר בשני כוכבי בטיחות בלבד, עם סכנה ברורה לפגיעת ראש ורגליים חמורה לנהג בתאונה חזיתית.
הטנדר של גרייט וול עומד בכל דרישות הבטיחות של משרד התחבורה (למעט ESP). לפי משרד התחבורה משולש אזהרה או ואפוד זוהר חשובים יותר מכל תוצאות מבחן ריסוק. ABS ו- ESP הן מערכות חשובות אך הן יכולות לעזור למנוע תאונה, אך לא יעזרו כלל במקרה וזו כבר התרחשה. למעשה ההסבר היחידי כיום לירידה בהרוגים בתאונות הדרכים לאורך העשור האחרון, זו הבטיחות הפסיבית של הרכבים שהשתפרה בעשרות אחוזים בעשור האחרון וכן השיפור בתשתיות בכבישים.
לאחרונה החליט משרד התחבורה שעל 5 עבירות חמורות ב-5 שנים, נקבל שלילה ל- 0 שנים או/ו 30 עברות תנועה אחרות ב-5 שניות גם כן יובילו לשלילה ל-5 שנים. המוטו של משרד התחבורה, להחמיר כמה שניתן,בהמשך למדיניות השר האיראני, סליחה, השר לשעבר שאול מופז, לא יועיל ולא יועיל מעולם. למעשה אין אף מחקר אמיתי הקושר את מספר עבירות התנועה לתאונות הדרכים. נכון, אין ספק שיש נהגים אשר נוהגים בפראות ומצפצפים על שאר המשתמשים בדרך, אך גם נהגים שלא נוסעים במהירות, אך נוהגים בנתיב האמצעי למשל, מצפצפים עם שאר המשתמשים בדרך ויכולים באותה המידה לגרום לתאונת דרכים.
אז כמובן נשאלת השאלה, מדוע משרד התחבורה מאפשר יבוא של כלי רכב שמראש הם לא בטוחים?.נכון שעם הזמן, לרוב כלי הרכב יהיו מעל 4 כוכבי בטיחות, אך עד שזה יקרה וזה קורה רק בגלל רגולציה, לא בגלל טוב ליבן של חברות הרכב הקפיטליסטיות, מדוע לא לחוקק חוק שיאפשר לייבא כלי רכב רק עם 4 כוכבי בטיחות ומעלה?, שלא נדבר על הורדת המס על רכבים שגם כן יאפשר רכישת רכבים בטוחים יותר ופחות מזהמים. זה בדיוק כמו המס הירוק, אם מדינה רוצה באמת לדאוג לאיכות הסביבה, אל תתנו לכל אחד להחליט כמה הוא רוצה לזהם, פשוט אל תאפשרו מכירה של כלי רכבים עם דרגת זיהום X ומעלה, אך זה כבר דיון אחר כמו נושא הסיגריות, הפרה החולבת של משרד האוצר.
משרד התחבורה היקר, תראה לנו פעם אחת שאתה באמת חושב, וגם חושב עלינו ציבור הנהגים ומשתמשי הדרך ועל החיים שלנו.
משרד התחבורה אישר לאחרונה לייבא את רכבי גרייט וול הסינית לארץ, כנראה שלמישהו שם באמת לא אכפת אם נהרג בתאונת דרכים.
דרישות המינימום מיבואני הרכב לבטיחות רכב פרטי נכון לשנת 2010 הן: שתי כריות אוויר, מערכת ABS ומערכת בקרה יציבות ESP ESC , חגורת בטיחות, משולש אזהרה, אפוד זוהר (האחריות על הצרכן). למעשה מבחינת בטיחות פסיבית, אין שום הגבלה או תנאי למרות שזה הפרמטר החשוב ביותר בבטיחות כלי הרכב במקרה של תאונת דרכים. כלומר גם רכב עם כוכב בטיחות אחד יכול לקבל אישור יבוא. לדוגמה Brilliance (בריליאנס) BS6 הסינית, שזכתה לכוכב אחד ואזהרת סכנת מוות, במבחן בטיחות של ADAC שזו המקבילה הגרמנית ל- NCAP ומשתמשת באותם הפרמטרים לבחינת הבטיחות הפסיבית של הרכב.
לאחרונה, אישר משרד התחבורה לחברת המזרח, יבואני לנדרובר, ליבא את רכבי גרייט וול הסינית. הסנונית הראשונה תהיה טנדר מדגם V240 המכונה 'סטיד'. במבחן ריסוק שנערך לטנדר מטעם ארגון ANCAP האוסטרלי, זכה הטנדר בשני כוכבי בטיחות בלבד, עם סכנה ברורה לפגיעת ראש ורגליים חמורה לנהג בתאונה חזיתית.
הטנדר של גרייט וול עומד בכל דרישות הבטיחות של משרד התחבורה (למעט ESP). לפי משרד התחבורה משולש אזהרה או ואפוד זוהר חשובים יותר מכל תוצאות מבחן ריסוק. ABS ו- ESP הן מערכות חשובות אך הן יכולות לעזור למנוע תאונה, אך לא יעזרו כלל במקרה וזו כבר התרחשה. למעשה ההסבר היחידי כיום לירידה בהרוגים בתאונות הדרכים לאורך העשור האחרון, זו הבטיחות הפסיבית של הרכבים שהשתפרה בעשרות אחוזים בעשור האחרון וכן השיפור בתשתיות בכבישים.
לאחרונה החליט משרד התחבורה שעל 5 עבירות חמורות ב-5 שנים, נקבל שלילה ל- 0 שנים או/ו 30 עברות תנועה אחרות ב-5 שניות גם כן יבולו לשלילה ל-5 שנים. המוטו של משרד התחבורה, להחמיר כמה שניתן,בהמשך למדיניות השר האיראני, סליחה, השר לשעבר שאול מופז, לא יועיל ולא יועיל מעולם. למעשה אין אף מחקר אמיתי הקושר את מספר עבירות התנועה לתאונות הדרכים. נכון, אין ספק שיש נהגים אשר נוהגים בפראות ומצפצפים על שאר המשתמשים בדרך, אך גם נהגים שלא נוסעים במהירות, אך נוהגים בנתיב האמצעי למשל, מצפצפים עם שאר המשתמשים בדרך ויכולים באותה המידה לגרום לתאונת דרכים.
אז כמובן נשאלת השאלה, מדוע משרד התחבורה מאפשר יבוא של כלי רכב שמראש הם לא בטוחים?.נכון שעם הזמן, לרוב כלי הרכב יהיו מעל 4 כוכבי בטיחות, אך עד שזה יקרה וזה קורה רק בגלל רגולציה, לא בגלל טוב ליבן של חברות הרכב הקפיטליסטיות, מדוע לא לחוקק חוק שיאפשר לייבא כלי רכב עם 4 כוכבי בטיחות ומעלה?, שלא נדבר על הורדת המס על רכבים שגם כן יאפשר רכישת רכבים בטוחים יותר ופחות מזהמים. זה בדיוק כמו המס הירוק, אם מדינה רוצה באמת לדאוג לאיכות הסביבה, אל תתנו לכל אחד להחליט כמה הוא רוצה לזהם, פשוט אל תאפשרו מכירה של כלי רכבים עם דרגת זיהום X ומעלה, אך זה כבר דיון אחר כמו נושא הסיגריות, הפרה החולבת של משרד האוצר.
משרד התחבורה היקר, תראה לנו פעם אחת שאתה באמת חושב, וגם חושב עלינו ציבור הנהגים ומשתמשי הדרך ועל החיים שלנו.