סגמנט הקרוסאוברים יתחדש בלא פחות מ-10 דגמים חדשים במהלך 2013, כולל שני עירוניים-אופל מוקה ושברולט טראקס שיתחרו בניסאן ג'וק המצליח.
לאחר שסקרנו את המשפחתיות החדשות ואת דגמי המיני והסופרמיני החדשים שישווקו בישראל במהלך 2013, אנחנו סוקרים את הקרוסאוברים החדשים שישווקו כאן בישראל במהלך 2013, ויש לא מעט כאלו.
הסגמנט הפורח הזה, בישראל ובעולם, אמנם זכה להתחדש רק בשני דגמים במהלך 2012: מאזדה CX-5 וסובארו XV החדש, אך במהלך 2013 לא פחות מ-10 דגמים עליהם אנחנו יודעים בוודאות גמורה וסביר להניח שנצפה בעוד מספר דגמים חדשים כגון מתיחת פנים ליונדאי ix35.
עם יריית הפתיחה של ניסאן עם הקשקאי הידני, במידה והדגם יצליח, סביר להניח שנזכה לראות מגמה חדשה בתחום הרכב בישראל, קרוסאוברים קומפקטיים המוצעים עם תיבה ידנית, מנוע קטן במחיר של משפחתית אוטו'. על כך בהחלט צריך להוריד את הכובע בפני קרסו מוטורס שהופכת לקובעת מגמות בשוק הרכב הישראלי, דבר שהיא עשתה גם עם רנו קליאו 1.2 הידנית או עם מנועי הדיזל בפלואנס המשפחתית. למרות הריכוזיות היחסית בשוק הרכב הישראלי, אין ספק שעם השנים הוא הופך להיות שוק משוכלל יותר ותחרותי יותר, למעט במקום אחד, סופרמיני אוטו' ומשפחתיות אוטו' שהן עדיין יקרות מידי ונשלטות ע"י התמחור המועדף לטובת חברות הליסינג.
קיה סורנטו אורבן 2.4 – משווק בישראל:
הסורנטו אורבן, משווק מזה מספר שבועות בישראל, כקרוסאובר 7 מושבים עם הנעה קדמית במחיר של 189,900 שקל. הסורנטו, שזכה למתיחת פנים מקפיה, מציג שינוי קל מהחוץ שלא לא מסגיר את העובדה שמדובר בדגם על פלטפורמה חדשה (של הנסטה-פה החדש). תא הנוסעים איכותי מבעבר כאשר כל הקונסולה המרכזי חדשה לחלוטין וכך גם לוח השעונים ופרטים נוספים ההופכים את תא הנוסעים של הסורנטו למעודן ונעים יותר.
הפלטפורמה החדשה עם רצפה נמוכה מהדגם היוצא מה שאומר שהכניסה/יציאה נוחה יותר ובנוס, המרווח בשתי השורות, במיוחד בשלישית, גדול יותר. מנוע הבנזין החדש בנפח 2.4 ליטר (GDI-הזרקת דלק ישירה) מספק כיום 192 כ"ס והוא חזק וחסכוני ממנוע הבנזין בנפח זהה ששרת את הדגם בעבר. עם המעבר לפלטפורמה החדשה, הסורנטו אורבן זכה לשיפור ממשי בבידוד הרעשים ונוחות הנסיעה (לאחר נסיעת מבחן בדגם).
קיה סורנטו אורבן 2.4 ליטר אוטו' – פרטים נוספים.
יונדאי סנטה פה החדש: צפי הגעה – בשבועות הקרובים.
יונדאי תשיק בקרוב את הסנטה פה החדש, מעוצב יותר, איכותי יותר, מאובזר יותר ועם מנועים חדשים, חזקים וחסכוניים יותר. הסנטה פה החדשה מוצע באירופה בתצורה "הקצרה" והרגילה עם 5 או 7 מושבים, אך בארה"ב הדגם מוצע גם בגרסה ארוכה יותר עם 7 מושבים בלבד. בישראל יוצע הדגם האירופאי.
הדגם מוצע באירופה עם מנוע בנזין זהה לסורנטו אורבן, 2.4 ליטר GDI עם 192 כ"ס וכן עם שני מנועי טורבו דיזל: 2.0 ליטר 150 כ"ס ו-38.5 קג"מ ו-2.2 ליטר בהספק של 197 כ"ס ו-44.4 קג"מ!.
לפרטים נוספים על יונדאי סנטה פה החדש.
אופל מוקה: צפי הגעה-רבעון ראשון 2013.
אופל מוקה, האח התאום של שברולט טראקס, הוא קרוסאובר עירוני שיתחרה בניסאן ג'וק, אך הוא גדול ממנו ומציע מידות של 4.2 מטר אורך, 1.77 מטר רוחב, בסיס גלגלים של 2.55 מטר ונפח תא מטען של 362 ליטר עד 1,372 ליטר. לפחות לפי המידות שלו, הוא אמור להתאים גם למשפחה.
המוקה מוצע באירופה עם 3 יחידות הנעה, 1.6 ליטר אטמוספרי עם 115 כ"ס, 1.4 ליטר טורבו עם 140 כ"ס ו-1.7 ליטר טורבו דיזל עם 130 כ"ס ו-30.6 קג"מ. כל המנועים מוצעים מערכת עצור/סע כסטנדרט ומנועי ה-1.4 טורבו או 1.7 טורבו דיזל מוצעים הנעה כפולה ועם תיבה אוטו' כאופציה.
שברולט טראקס: צפי הגעה – מחצית ראשונה 2013.
שברולט טראקס זהה לחלוטין בצד המכני לאופל מוקה (למעט כיול היגוי מתלים שונה) ונבדל ממנו בעיצוב החיצוני והפנימי בלבד. מעבר לשוני בעיצוב, תא הנוסעים של הטראקס יתהדר במערכת מולטימדיה MyLink כסטנדרט המאפשרת סנכרון מלא עם מכשיר סלולרי מתקדם כולל צפיה בתמונות, סרטים, ניווט וכמובן הוצאת שיחות וכו'.
הונדה CR-V החדשה: צפי הגעה – מחצית ראשונה 2013.
הונדה CR-V, הקרוסאובר הקומפקטי של הונדה, הוצג בדורו הרביעי והחדש בתחילת השנה (עבור השוק האמריקאי) והוא ישווק בישראל בעוד מספר חודשים. הונדה CR-V החדש, זוכה לעיצוב מגובש ומוצק יותר מהדגם היוצא. הפלטפורמה והמידות זהות לדגם היוצא, אך הדגם החדש מרווח יותר בכל המדדים.
הונדה CR-V יוצע עם מנוע 2.0 ליטר מחודש בהספק של 155 כ"ס המשודך לתיבת 5 הילוכים אוטו' והנעה כפולה ומספק ביצועים של 12.3 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק של 13.3 ק"מ לליטר (לעומת 12.2 בדגם הנוכחי). באירופה מוצע הדגם גם בגרסת דיזל, 2.2 ליטר בהספק של 150 כ"ס או 1.6 ליטר עם 118 כ"ס וברה"ב הדגם מוצע עם מנוע 2.4 ליטר בהספק של 184 כ"ס.
לפרטים נוספים על: הונדה CR-V החדש.
טויוטה ראב4 החדש: צפי הגעה – מחצית ראשונה 2013.
הקרוסאובר של טויוטה-הראב4, שהוא אחד מראשוני הקרוסאוברים בישראל, לא זכה להצלחה גדולה בשנים האחרונות, בעיקר בשל תג מחיר המציב אותו מחוץ למרכז התחרות בסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים.
הדגם החדש עדיין לא נחשף, אך מתמונות ריגול של הדגם אנחנו מצפים לעיצוב זוויתי במיוחד ותא נוסעים המזכיר את זה של האוריס החדשה.
מיצובישי אאוטלנדר החדש: צפי הגעה – מחצית ראשונה 2013
האאוטלנדר החדש, למרות שהוא מציע מידות כמעט וזהות לדגם היוצא, הוא דגם חדש לחלוטין שתוכנן מראש לשאת מערכת הנעה היברידית נטענת שתציע צריכת דלק של כ-50 ק"מ לליטר. הדגם החדש זוכה לעיצוב רק ושקט לעומת הדגם הנוכחי, בהתאם לשפת העיצוב החדשה של מיצובישי והוא יוצע כמו בדגם הנוכחי בגרסת 5 או 7 מושבים.
האאוטלנדר החדש יוצע עם אותם מנועים כבעבר, אך כולם עברו שדרוג לטובת צריכת הדלק. דגם הבסיס יוצע עם מנוע 2.0 ליטר בהספק של 150 כ"ס המשודך לתיבת CVT רציפה המציבה את צריכת הדלק על 15.1 ק”מ לליטר. באירופה מוצע גם מנוע טורבו דיזל, 2.2 ליטר בהספק של 150 כ"ס ו-36.7 קג"מ המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו'.
לפרטים המלאים על: מיצובישי אאוטלנדר החדש
מיצובישי ASX: צפי הגעה – במהלך 2013.
מיצובישי ASX, הקורסאובר הקומפקטי של מיצובישי, כבר היה אמור להיות משווק בישראל, אך בשל העדרה של תיבת הילוכים אוטו', הוא עדיין לא נמצא כאן. הדגם מוצע באירופה עם מנוע 1.6 ליטר 117 כ"ס או 1.8 דיזל עם 116 כ"ס אך כמובן עם תיבה ידנית בלבד. לכן הדגם שישווק בישראל הוא כנראה הדגם האמריקאי (נקרא שם אאוטלנדר ספורט) עם מנוע 2.0 ליטר 148 כ"ס ותיבת הילוכים CVT רציפה.
למיצובישי ASX, מידות של 4,295 מ"מ אורך , 1,770 מ"מ רוחב, 1,615 מ":מ גובה ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ. למיצובישי ASX שני אחים תאומים מבית פיג'ו וסיטראון (C4 איירקרוס ו-פיג'ו 4008), אך הם בכלל מיוצרים ביפן ועם תיבה ידנית בלבד, כך שדגמים אלו לא צפויים להגיע לישראל.
פורד קוגה: צפי הגעה – מחצית ראשונה 2013.
פורד קוגה, הקרוסאובר הקומפקטי של פורד, לא שווק כאן בישראל בשל תג מחיר גבוה ולא תחרותי. כעת, לאחר שכל דגמי פורד הופכים לדגמים גלובליים, הקוגה החדש (אסקיים בארה"ב) שהוצג בתחילת 2012 יעשה עליה בעוד מספר חודשים.
הקוגה החדשה מציע מידות של:4.52 מטר אורך, 1.84 מטר רוחב, 1.68 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.69 מטר. נפח תא המטען עומד על 445 ליטר עד1440 ליטר. כמו כל דגמי פורד החדשים, גם הקוגה יהיה מאובזר מאוד ויצויד במנועים מסדרת אקובוסט של פורד. הדגם שישווק בישראל צפוי להתבסס על מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק של 180 כ"ס שישודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים-powershift.
לפרטים נוספים על: פורד קוגה החדש.
רנו קולאוס החדשה:צפי הגעה – רבעון רביעי 2013.
רנו קולאוס משווק כאן מזה מספר שנים, אך מעולם לא זכה להצלחה כמו יתר המתחרים בסגמנט. מדוע? בעיקר מסיבה אחת שהיא העיצוב החיצוני, הפרמטר שהוא מהיותר חשובים בסגמנט הזה.
לפני מספר חודשים, רנו הציגה את מתיחת הפנים לדגם הכוללת בעיקר, חזית חדשה, נאה ומודרנית ושיפור של רמת האבזור ואיכות החומרים בתא הנוסעים. היצע המנועים נותר זהה:2.5 ליטר בנזין 175 כ"ס ו-2.0 טורבו דיזל עם 150 כ"ס.