וולוו
עם השקת ה-S60 החדשה בתערוכת ז'נבה 2010 וקצת לפני את ה-XC60 וולוו משלימה סבב עדכון לכל הדגמים שלה כולל מתיחת פנים לכל הדגמים החל מה-30C עד ל-S80. עם עיצובים מושכים מבפנים ובעיקר מבחוץ והמשך מסורת הבטיחות עם שלל מערכות עזר לשמירה על שלמות הנהג והנוסעים.
S60: ה-S60 הוותיקה מוחלפת בדגם חדש לגמרי. וולוו כבר לא צריכה להתבייש להתחרות בסדרה 3 של ב.מ.וו או ב-C קלאס של מרצדס (הדגם האירופאי יהיה שונה מזה האמריקאי ויהיה יותר "מחובר" לנהג). ה-S60 החדשה תוצע עם הנעה קדמית או הנעה לכל הגלגלים. בפסגת היצע המנועים יעמוד מנוע ה-T6 עם 304 כ"ס, 6.5 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש. עוד מנועים יהיו T2.0 203 כ"ס וכן שני מנועי דיזל, D5 205 כ"ס ו D3 163 כ"ס. בתחום הבטיחות גולת הכותרת היא כמובן המערכת שמזהה אפשרות לתאונה או דריסה של הולך רגל ומאפשרת להביא את הרכב לעצירה מלאה ללא התערבות הנהג במהירויות שמתחת ל-35 קמ"ש.
טויוטה:
דממת אלחוט, למעט ה-4 ראנר החדש בארה"ב, אין ממש חדש למעט פתיחה של חטיבת G שתתחרה בחטיבת M וAMG הגרמניות. היצע הדגמים ההברידי מתרחב לרוב הדגמים של החברה. ניתן להאמין שבשוך המשבר וארגון מחדש בטויוטה אחרי בדק בית מעמיק, טויוטה תצע עם שלל דגמים חדשים. יש לקוות שטויוטה תשכיל להבין שהעיצוב הבינוני שלה ברוב הדגמים לא משרת אותה נאמנה כבר.
יונדאי
יונדאי "איימה" להיות היצרן החמישי בגדולו בעולם אבל כבר אין לה צורך בכך. אם נתעלם לרגע מהארץ לפחות מבחינת תדמית (כי במכירות יונדאי עושה חייל בתחום הלסינג) בארה"ב היא מתקבלת בברכה ומאז המשבר של טויוטה המכירות של יונדאי עלו בלא פחות מ-15%!!!. הדגם החדש ביותר השנה יהיה כמובן מחליף הטוסון ה-ix35 והסונטה החדשה. יש עוד דגמים ליונדאי כמובן אבל שלא יראו אור בארץ כמו הג'נסיס סדאן והקופה המרשימה.
ix35: מחליף הטוסון, הקרוסאובר נשים המאוד מצליח בארץ ויגיע לארץ באמצע 2010 (ויסלחו לי כל הגברים שנוסעים בטוסון, אבל תשכחו מזה, הטוסון הוא לא רכב גברי!). עם עיצוב חדש לחלוטין בדמות ה-סנטה פה החדש. מנועים חדשים ויעילים יותר 2.0 ליטר טורבו-דיזל 184 כ"ס ו 2.0 ליטר בנזין 166 כ"ס. ה-ix35 מכיול ומכוון לשוק האירופאי שגם בו יש פריחה של רכבי קרוסאובר (נשים בכל העולם הן כנראה אותו הדבר ועם הפמניסטיו סליחה ועם השובניסטים שלום).
סונטה: מתי תגיעה לארץ? עדיין לא יודע אך הסונטה החדשה היא קפיצת מדרגה ענקית לעמות הדור הקודם שעדיין נמכר בארץ. כבר לא רכב שרואים שהוא קוראני מיושן אלא רכב מנהלים במכל זווית אפשרית. מנועי 2.0 ליטר עם הספק של 166 כ"ס ומנוע 2.4 הזרקת דלק ישירה 198 כ"ס. עיצוב הפנים משודרג לחלוטין ועיצוב הפנים מרשים. בארץ יש לה בעיית תדמית קשה ותג מחיר לא הכי תחרותי בארה"ב היא עושה חייל (על אף ריקול שנעשה לא מזמן לכ-40,000 יחידות).
יגואר:
יגואר משיקה השנה את המכונית הכי חשובה שלה ה-XJ הכל חדשה. אין דבר אחד שמזכיר את ה-XJ הישנה עיצוב חדש לגמרי עם הפנים החדשות של יגואר כמו ב-XF עיצוב הפנים אמנם עדיין אריסטוקרטי אך כך זאת שמושג באמצעות חדשות דיגיטאלית והרבה עור, עץ וכרום. גם ה-XF זוכה לעדכון מנועים וכמובן הXFR שזוכה לגרסה החזקה ביותר אי פעם עבור יגואר עם 510 כ"ס.
יגואר XJ: למרות שנחשפה במלואה כבר לפני כשנה רק עתה מושקת באופן רשמי ה-XJ החדשה. יגואר שעברה לשליטת ההודים (למרות שכל היצור והתכנון נשאר בריטי למהדרין). משלימה את המהפך עם ה-XJ החדשה. שילדת האלומנים מאפשרת משקל של פחות מ-2 טון. כל הדגמים מצויידים במנוע 5.0 ליטר V8 הזרקת דלק ישירה בשלוש גרסאות. גרסת הבסיס 385 כ"ס, גרסת הביניים עם 470 כ"ס ובקצה הסקאלה גרסת הסופרספורט 510 כ"ס שמביא את היגואר הזו ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות. בכל הדגמים תיבת 6 הילוכים אוטו' (קצת מיושנת להיום) ומתלים מתכווננים.
גרסאות ה-XF וה-XK זוכות גם הן להשתבח במנוע ה-5.0 ליטר V8 החדש על כל גרסאותיו.
לקסוס
לקסוס מעדכנת את רובה דגמיה ומוסיפה דגמים הברידים. היא משיקה את ה-HS250h ההברידית שמיועדת לשוק האמריקאי בלבד (וטוב שכך תכף נפרט) ומשתמשת במערכת של הקמארי ההברידית. היא קצת יותר גדולה מהקורולה וקטנה מהקאמרי או בקיצור אוונסיס הברידית בתחפושת של לקסוס. לפני שנזכיר את ה-CT200h, טויוטה כנראה סובלת ממשבר יותר חמור ממה שנדמה לנו. במקום שרכבי לקסוס יהיו מבודלים לחלוטין מדגמי טויוטה הרגילים הם למעשה רק נעשים יותר ויותר דומים. מה שהחל כרכב סופר מאובזר אמין במחצית המחיר של מרצדס הפך לרכב סופר מאובזר המחיר של מרצדס עם עיצוב של המכונית של השכן. ועכשיו נעבור ל- CT200h
לקסוס CT200h: הקומפקטית האצ'בק פריום של לקסוס נכנסת לתחום לא מוכר לה ולכן משיקה כנראה את ה- CT200h בגרסה הברידית מה שאין למתחרות שלה כמו האודי A3 או ב.מ.וו סדרה-1. מצויידת במערכת הלקוחה מהפריוס עם הספק כולל של 134 כ"ס כרגע היא אמורה להתחרות רק בגרסאות הבסיס של הפריום האירופאיות. העיצוב חביב ומבפנים היא זוכה לשלל פינוקים חשמליים. אך כנראה רק עם השקת גרסאות חמות יותר היא באמת תוכל להתחרות כי מבחינת חסכון בדלק וזיהום היא אפילו פחות יעילה מגרסאות הדיזל של אודי או אלפא עם הג'ולייטה החדשה.
מאזדה
אין חדש השנה לפחות לשוק הישראלי שלנו חוץ ממתיחת הפנים למאזדה-6 והמאזדה-5 שמקבלת עיצוב דינמי יותר עם הפנים החדשות של ה-3. מה שכן היא עדיין כנראה תהיה מלכת המכירות ולא צפויה לה תחרות חדשה השנה.
מיצובישי
גם אצל מיצובישי אין הרבה חדש ושוב המון דגמים שלא נמכרים בארץ כמו אצל מאזדה. למעט מתיחת פנים לאאוטלנדר שמקבלת מנועים מעודכנים וכמובן את הפנים של הלאנסר/איבו.
מרצדס
עם הצגת המרצדס E קלאס הפתוחה והקופה השלימה מרצדס את סבב העדכון לכל דגמיה. עיקר החידושים השנה הן גרסאות הברידיות שהוצגו כבר ב-2009. שנה זו גםם מסמנת סיום היצור של ה-CLK והמקלראן SLR אותה החליפה SLS AMG שתחל להמכר באפריל 2010. ה-SLS AMG מסמלת את חזרתה של מרצדס לשורשים ומציגה את אחת המכוניות המרהיבות ביותר של 2010 עם מנוע AMG 6.2 ליטר V8 571 כ"ס ו-3.7 שניות מאפס ל-100 קמ"ש. המשך צפוייה אף גרסה חשמלית עם 4 מנועים אחד לכל גלגל בהספק של 525 כ"ס ומומנט של משאית 89.7 קג"מ.
ניסאן
שני רכבים חשובים יצאו לשוק השנה מבית ניסאן. הראשונה היא כמובן הניסאן ליף החשמלית לקראת סוף 2010. ויחד איתה הפטרול החדש, ספינת המדבר הספרטנית משהו של ניסאן שהופכת עורה ומכוונת גבוהה עם פנים מפואר ויכולת שטח שנשארה. יחד עם זאת הקשקאי+2 שזכה למתיחת פנים וה-Z370 שזוכה לגרסת קבריולט שהושקה בספטמבר האחרון.
ניסאן ליף: החשמלית של ניסאן אמורה להציע טווח נסיעה של 160 ק"מ ומהירות מירבית של 144 קמ"ש. הליף, האצ'בק 5 דלתות מצויידת במנוע חשמלי עם הספק של 107 כ"ס (kW80). הטענה מהירה באמצעות שקע יעודי תקח לא יותר מ30 דקות ו-6 שעות בקו מתח ביתי v220.
ניסאן פטרול: מפואר, מרווח, עדיין עם יכולת שטח אמיתית (לכן הוצג לראשונה באבו דאבי) מתחרה עכשיו ישירות בלנד קרוזר החדש. הפטרול מתחדש במנוע 5.6 ליטר בנזין V8 עם הזרקת דלק ישירה 400 כ"ס ו-57 קג"מ המחוברת לתיבת 7 הילוכים אוטו'.
{becssg}magazine/2010_carsnews/nissan/petrol|height=417{/becssg}
סאאב
אחרי שכמעט נכנסה לספרי ההיסטוריה ונשארה שם רק על הנייר סאאב אמורה לספק 3 דגמים חדשים השנה: 9-5 החדשה שכבר זכינו לקבל עלייה המון פרטים, X9-3 ו X9-4. יחד עם הרכבים החדשים סאאב תציג ליין שלם של מנועי טורבו חדשים וחסכוניים. סאאב שכבר שנים עושה שימוש במנועי טורבו איכותיים תרגיש עכשיו בבית עם כל דגמי הטורבו הצצים חדשות לבקרים.
סאאב 9-5: עם עיצוב חדש וסאאבי לחלוטין מבחוץ ומבפנים, ה 9-5 החדשה אמורה להצעיד את סאאב בחזרה אל לב המיינסטרים, עד כמה שסאאב יכולה להיות מיינסטרים. הססאב החדשה תוצע עם מנועים החל מ-1.6 ליטר טורבו מתקדם המספק 180 כ"ס ו 23 קג"מ עם אפשרות לקבלת עוד 4 קג"מ למשך 5 שניות בלחיצה מלאה על המצערת, 0-100 קמ"ש ב9.5 שניות. שני בהיצע מנוע 2.0 ליטר טורבו עם אפשרות לתדלק בביואטנול (85% ביואטנול 15% בנזין). בשני הדלקים ההספק הוא 220 כ"ס, 36 קג"מ 7.9 שניות ל-100 קמ"ש. גרסה זו תוצע גם עם מערכת להנעה כפולה XWD. גרסת הבנזין הבכירה 2.8 ליטר V6, 300 כ"ס ומומנט בריא של 40.7 קג"מ ו 6.9 שניות ל-100 קמ"ש. אחרון בהיצע מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל עם הספק של 160 כ"ס ו-35 קג"מ.
סאאב 9-4x: מה שהחל כקונספט לרכב תצוגע המבוסס על הנעת ביו-דלק יתקבל בתצורת סטיישן/קרוסאובר עם הנעה לכל הגלגלים XWD ומנוע ה-2.0 ליטר טורבו של ה-9-5.