הקונספט הזו הוצגה אמנם כבר לפני 5 שנים, אך היא עדיין רלוונטית ומסובבת ראשים בכל מקום.
תערוכת סידני 2010 מתרחשת בימים אלו, אך תערוכת סידני 2005, היא התערוכה שהשאירה את חותמה עד היום. באותה תערוכה, חשפה הולדן קונספט רטרו בשם EFIJY. האפיג'י הביאה לדוכן שילוב של רטרו ומודרניות ארוזים בחבילה אחת מדהימה של פסל מוטורי בתנועה. הצבע הסגול שהולדן מכנה אותו "Soprano Purple", מבליט כל קימור ופיסול לאורך כל 5.2 מטר של האפיג'י.
עיצוב האפג'י התבסס על שילוב של הולדן FJ משנות ה-60 ורכבי הוטרוד משנות ה-40 וה-50. אך האפיג'י היא לא רק יופי, יש בה לא מעט מחשבה טכנולוגיתשל רכבי העתיד. אין בורר הילוכים אלא כפתורי P N D בדומה לאוטובוסים, מסך מגע שולט על כל הפונקציות הנדרשות, ופנסים ראשיים מבוססי תאורת LED עם מערכת קירור אינטגרלית, ומתלי אוויר מתכווננים דרך מסך המגע.
לא ניתן להציג עיצוב מסעיר שכזה, מבלי לגבות אותו במנוע ראוי. השלדה והמנוע, נלקחו היישר מקורבט. מנוע 6.0 ליטר V8 עם מגדש על המספק 656 כ"ס. אם רוב הרכבים כיום מאפשרים להגיע ביעילות מ-A ל-B, רכב שכזה, מייצר את החשק לנסוע מתל אביב לחיפה דרך אילת. אני הייתי מוותר בקלות על בקרת אקלים 4 אזורית (וגם דו אזורית), על תא כפפות מקורר ומטרייה בדלת האחורית ומסתפק בעיצוב שעושה טוב בכל בוקר, מנוע שמסוגל להתחרות בקצב הפקת הנפט של ערב הסעודית, שלידה, מתלים והגה שמדברים באותה שפה, מי צריך יותר מזה?!
הולדן EFIJY וודאי שלא המציאה את הגלגל מחדש, אך היא מזכירה לכולם שאנחנו לא באמת צריכים כל כך הרבה מהרכבים שלנו. תודו שלרוב עודף הכפתורים והאבזור כיום מיותר לחלוטין. מכונית נועדה לנהיגה, ולא לתצוגת תכלית מיותרת של טכנולוגיה, שלמעט מערכות בטיחות רצויות, לא באמת תורמות הרבה לאיכות החיים והנהיגה שלנו. וכמו תמיד, יותר מידי ממשהו, זה לא בהכרח טוב יותר.
ההולדן אפיג'י, תוצג שוב לקהל הרחב באירוע "מוטור-קלאסיקה",שיערך במלבורן אוסטרליה ב-22-24 אוקטובר 2010.