לאור ההצלחה של פיאט עם ה-500 וחוסר ההצלחה של הפונוטו evo, האם זה הזמן לרטרו לפיאט 127?
לפיאט עבר מפואר בסגמנט הסופרמיני, שאותו היא פחות או יותר המציאה, ופיאט 127 שיוצרה בין השנים 1971-1983 הייתה מהמכוניות המצליחות ביותר של פיאט ((וגם האונו שהחליפה אותה) ובמשך לא מעט שנים הייתה מהמכוניות הנמכרות ביותר ביבשת אירופה.
בשנים האחרונות, פיאט לא רווה נחת מהנציגה של בסגמנט הסופר מיני, הפונטו (בדורה השלישי), שרחוקה מלהציג את הצלחה מפוארת של דגמי העבר של פיאט בסגמנט זה. לדעתו של המעצב דיוויד אובנדורפר ההונגרי, זה הזמן של פיאט להמשיך בהצלחת הרטרו של פיאט עם ה-500 ולהחיות מחדש את פיאט 127 בגרסת ניאו-רטרו.
העיצוב נשאר נאמן למדי למקור, במיוחד מהפרופיל ומאחור. מלפנים ניתן הדגש הרבה ביותר על הצד המודרני של הרטרו, אך שעדיין מזוהה עם המקור. גם תא הנוסעים נשאר נאמן למקור עם העיצוב המנימליסטי וצמד פתחי האורור העגולים המרכז הדשבורד.
לכל הידוע לנו, לפיאט אין תוכניות להציג עוד דגם רטרו והפונטו החדשה תוצג עוד זמן לא רב, אך לאור העיצוב המוצלח של ה-127 רטורו וההצלחה של פיאט 500, זה לא נשמע וניראה כמו רעיון רע במיוחד ולא קשה לדמיין גרסת אבארט של דגם זה המצליחה היכן שהפונטו אבארט נכשלת (וה-500 אבארט מצליחה) . למרות זאת יש לציין שלהצליח עם מכונית רטרו זה לא פשוט ונדרשת מידה רבה של זהירות בשילוב בין ישן לחדש, בין אם בעיצוב ובין עם שימור מסוים של האופי הנוסטלגי. אתם יכולים לשאול את פולקסווגן עם החיפושית החדשה (בדור הקודם או החדש), שאמנם זכתה להצלחה יחסית בתחילת דרכה (1998), אך עם תמחור גבוה, עיצוב תא נוסעים סתמי ואופי/התנהגות כביש סתמית עוד יותר, רק נשות ארה"ב המשיכו לרכוש אותה בשנים שעברו לאחר השקתה (במיוחד את גרסת הקבריולט).