הלמ"ס מפרסמת את הנתונים הראשונים של הנסועה הארצית של כלי הרכב בישראל בשנת 2010.

הנסועה לכלי רכב פרטי לא השתנתה בשלוש השנים האחרונות צילום:rodibest

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2010 הסתכמה הנסועה הארצית של כלי רכב מנועיים בכ-50 מיליארד ק"מ, גידול של כ-2.3% לעומת שנת 2009. העלייה בנוסעה הכוללת נובעת בעיקר מעלייה של כ-3.3% במצבת הרכב ומירידה של כאחוז בנסועה השנתית הממוצעת לרכב . הנסועה הממוצעת לרכב פרטי בישראל נותרה כשהייתה בשלוש השנים האחרונות והיא עומדת על 16,700 ק"מ.

פרסומת eurodrive
פרסומת eurodrive

 

הנסועה הממוצעת לרכב מנועי בישראל עמדה 2010 על 19,900 ק"מ (לעומת 20,100 ב-2009). שיאני הנסועה הם נהגי המוניות עם ממוצע של כ-81,300 ק"מ ב-2010, אוטובוסים כ-64,600 ק"מ, אוטובוס זעיר כ-51,800 ק"מ, משאיות סולר כ-38,100 ק"מ, משאית בנזין כ-20,200 ק"מ, רכב פרטי כ-16,700 ק"מ (זהה ל-2009) ואופנועים עם כ-8,900 ק"מ.

מצבת כלי הרכב בישראל 2010

לפי הלמ"ס, בבדיקת השינויים שחלו מאז 1990, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול. בעוד הנסועה השנתית גדלה ב-167% לעומת 1990 ומצבת כלי הרכב גדלה ב-153%, שטח הכבישים גדל ב-77% בלבד (הרחבת כבישים קיימים וכבישים חדשים) ואורך הכבישים בישראל גדל ב-40% בלבד (סלילת כבישים חדשים).

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.