שוק הרכב האירופאי אמנם עלה ב-2% בחודש אפריל האחרון, אך שוק הרכב האירופאי בירידה של 7% לעומת השליש הראשון של 2012 שהייתה שנה גרועה בפני עצמה.
חברת איסוף הנתונים והמחקר של שוק הרכב העולמי, JATO, מפרסמת את נתוני המכירות של השוק האירופאי לשליש הראשון של 2013 והנתונים, לא מעודדים. אמנם בחודש אפריל האחרון נרשמה עליה של 2% במסירות רכב חדש בשוק האירופאי לעומת אפריל 2012, אך בארבעת החודשים הראשונים של 2013, נרשמה ירידה של 7.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וצריך לזכור ששנת 2012 כולה, הסתיימה בירידה של 7.9% - כמיליון רכבים פחות לעומת 2011.
העליה באפריל אולי מסמלת שביב של תקווה עבור שוק הרכב האירופאי, אך סביר להניח שמדובר בעליה מלאכותית שכן באפריל 2012, עלה המס על רכבים באירופה, מה שיצר באופן צפוי וטבעי האטה במכירות, כך שהעליה ב-2013 היא רק חזרה למספרים הרגילים.
מבט מהיר בטבלת מסירות רכב חדש לפי מדינות, חושף תמונה אדומה מירידות. חמשת השווקים הגדולים והמשמעותיים באירופה – גרמניה, בריטניה, צרפת, איטליה וספרד – ממשיכים למשוך את השוק האירופאי כולו כלפי מטה כאשר למעט בריטניה הרושמת עליה מרשימה של 8.9% וממשיכה את המגמה החיובית משנה שעברה, בשאר השווקים אין כל שינוי לטובה והירידה במסירות רכב חדש נמשכת.
גם בסיכום השליש הראשון של 2013, פולקסווגן עדיין יצרן הרכב הגדול באירופה, עם מסירות של 525,505 רכבים בשליש הראשון של 2012, אך מגמת הירידה במכירות לא נעדרת גם כאן עם ירידה של 8.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. למעשה, למעט מרצדס שרשמה עליה של 2.4%, כל עשרת יצרני הרכב הגדולים באירופה רשמו ירידה. העליה במכירות של מרצדס מוכיחה (שוב) שחברה בעלת צי דגמים חדש, ומרצדס חידשה כמעט את כל צי הדגמים שלה במהלך 2012-2013 וכמובן הוסיפה את ה-A קלאס החשובה, יכולה להציג נתונים חיוביים בטבלה.
אמנם הן לא מופיעות בטבלת היצרנים, אך החברות סיאט, סובארו, לנד-רובר ודאצ'יה, רשמו כולן שליש ראשון חיובי וכמו מרצדס, לכולן יש בהיצע לא מעט דגמים חדשים/מחודשים. סובארו היא העולה הגדולה של השליש הראשון עם עליה של 61.6% במסירות רכב חדש לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם צמד הקוריאניות, יונדאי וקיה, רשמו עליה במכירות.
אם נעבור לטבלת המסירות לפי דגמים, שוב אנחנו נוכחים לדעת שדגם חדש עושה טוב ליצרן. הגולף של פולקסווגן רושמת ירידה קלה של 2.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך היא עדיין המכונית הנמכרת ביותר באירופה עם מסירות של 155,542 רכבים בשליש הראשון של השנה. הקליאו החדשה עושה רק טוב לרנו, עם עלייה מרשימה במיוחד של 17.9% לעומת התקופה המקבילה ב-2012 והיא המכונית השנייה הנמכרת באירופה. פיג'ו 208, אמנם רק במקום החמישי הכללי, אך אין ספק שהיא סיפקה לפיג'ו את ההנשמה הפיננסית שהחברה הייתה צריכה, לפחות עד ששיווקה של ה-308 החדשה יחל באירופה בעוד זמן קצר.