צמצום עליות ייצור, מעבר מלא ומהיר לפלטפורמת של PSA, גרסאות חשמליות והיברידיות לכל דגמי המותג, הם חלק מהמהלכים בתכנית האסטרטגית של אופל לשנים הקרובות.
מנכ"ל אופל החדש, מיכאל לואשלר, אשר נכנס לתפקידו בחודש יוני האחרון, פורס את התכנית האסטרטגית שלו עבור המותג, תכנית הכוללת חזרה לרווחיות עד שנת 2020, שימוש בהנעה חשמלית בכל הדגמים שלה עד שנת 2024 וקיצור המעבר לפלטפורמות של PSA.
אופל היא חברה מפסידה כבר שנים רבות וזו אחת מהסיבות שג'נרל מוטורס מכרה את ההחזקות שלה בחברה לקבוצת PSA (גם כי בג'נרל מוטורס החליטו לסגת מהשוק האירופאי). המנכ"ל החדש מבטיח כי החברה תחזור לרווחיות כבר בשנת 2020 עם צפי רווח תפעולי של 2%, אותו החברה צופה להגדיל-6% עד שנת 2026.
בכדי לעמוד ביעד הזה, בחברה מתכננים להפחית את עלות הייצור הממוצעת לכל דגם בכ-€700, ע"י קיצור המעבר לשימוש מלא בפלטפורמת, מנועים ותיבות הילוכים של PSA בארבע שנים, כולל כמובן שיתוף פסי ייצור, ובכך להגיע לאיזון פננסי כבר החל ממכירה של 800,000 רכבים. בנוסף, אופל עוסקת בימים אלו בקיצוץ כוח האדם שלה, באמצעות פרישה מרצון, עידוד לפרישה מוקדמת ואף הפחתה של שעות העבודה בחלק מפסי הייצור.
באופל לא עוסקים רק בקיצוץ וייעול עלויות ייצור, בחברה מתכננים להגדיל את היצע הדגמים של החברה יחד עם מעבר משמעותי לשימוש בהנעה חשמלית, מלאה או היברידית פלאג-אין. במהלך שנת 2020 אופל תשווק 4 דגמים עם רכיב הנעה חשמלית, כולל גרסת PHEV לגרנדלד X וכן גרסה חשמלית מלאה לדור הבא של הקורסה, אשר תתבסס על הדור הבא של ה-208. כאמור, עד שנת 2024 כל דגמי אופל יוצעו בגרסה היברידית או חשמלית לצד גרסאות מנועי בעירה פנימית רגילים.
במקביל להגדלת היצע הדגמים והגרסאות, באופל מתכננים לחדור לכ-20 שווקים חדשים עד שנת 2022, כולל שני שווקים משמעותיים במיוחד, השוק הסיני והברזילאי. הכניסה לשוק הסיני מעניינת במיוחד שכן חלק מדגמי ביואיק, אחד ממותגי הרכב המערביים הוותיקים והמצליחים ביותר בסין, מבוססים על דגמים מוכרים של אופל כגון האינסיגניה והאסטרה.