קיה סטוניק
קיה סטוניק - מתכון ללהיט מכירות ישראלי (צילום: רונן טופלברג).
קיה סטוניק
קיה סטוניק - מתכון ללהיט מכירות ישראלי (צילום: רונן טופלברג).

חוות דעת

קיה סטוניק 1.0 טורבו Premium

 

הטוב

  • אבזור ובטיחות
  • מרווח לנוסעים
  • מנוע טורבו חזק יחסית וחסכוני
  • תמחור
 

הפחות טוב

  • תיבת הילוכים איטית
  • היגוי מנותק וחופשי סביב מרכזו
  • קופצנית בנסיעה עירונית על שיבושים
  • תא מטען קטן יחסית
מחיר דגם נבחן: 118,900 שקל

 

קיה סטוניק - עיצוב:

קיה העניקה לסטוניק עיצוב חביב למראה, כזה המנסה לקלוע למכנה משותף רחב עד כמה שניתן, מצד אחד מוחצן מספיק בכדי להיות ייחודי ובעל נוכחות כנדרש ומצד שני לא קיצוני בעיצובו, כמו הקונה של יונדאי או ה-C-HR של טויוטה לדוגמה, מהסוג שאוהבים או שונאים. יש לציין כי בניגוד למתחרים, לסטוניק מראה המזכיר יותר סופרמיני מוגבהת וקצת פחות רכב פנאי של ממש, זה מתחבר ישירות לכך שתנוחת הנהיגה לא גובהה מספיק בכדי ליצור את אותה תחושה נדרשת של ״גבוה מעל שאר המכוניות״.

 

קיה סטוניק - תא הנוסעים:

קיה סטוניק תא הנוסעים
תא הנוסעים מצויד בשפע של תאי אחסון שימושיים והוא מרווח במידה מספקת גם לארבעה מבוגרים.

לסטוניק מידות ממוצעות לסגמנט ודומות למתחרים הישירים שלו, עם אורך של 4,140 מ״מ, רוחב של 1,760 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,580 מ״מ . בפועל, הסטוניק מרווח דיו לארבעה מבוגרים עם מקום מספק מלפנים ומאחור - גם לנוסעים גבוהים יחסית מעל ל-1.80 מטר. זה לא מרווח כמו משפחתית אך זה מספיק קרוב ולא תתקשו להתקין מושבי בטיחות לילדים - במידה והנהג לא 1.90 מטר. חמישה בוגרים? צפוף מידי. הטענה היחידה בנושא היא שהספסל האחורי לא ממוקם מספיק גבוה ביחס לשורה הראשונה, מרווחים את מרווח הראש לגבוהים אך שילדים יסבלו במעט מתחושת ״צוללת״. למושב הנהג וההגה שפע אפשרויות כיוון וניתן בקלות להשיג תנוחת נהיגה אידיאלית, המושבים נוחים בסך הכל אך חסרים במעט תמיכה לגב התחתון.

 

עם נפח של 332 ליטר על הנייר תא המטען נחשב לקטן יחסית לחלק מהמתחרים, וזה גם המצב בפועל. לזכותו של תא המטען נציין כי קיפול המושבים מאחור יוצר רצפת מטען שטוחה המקלה על השימוש.

 

קיה סטוניק תא המטען
תא המטען פחות גדול מהרצוי ומהממוצע בסגמנט.

לתא הנוסעים מראה מודרני, המזכיר במידה רבה את תא הנוסעים של הריו. ברמת האבזור הגובהה Premium נוספת פלסטיקה צבעונית ותפירה בגלגל ההגה והמושבים, התואמת את צבע הגג החיצוני ומפיחה חיים ורעננות בתא הנוסעים (אם הגג שחור, הגימור הוא בשחור מבריק והתפירה בהגה ובמושבים לבנה). יחד עם זאת, החומרים המרכיבים את תא הנוסעים קשיחים ולא מרשימים במיוחד והתחושה לא מתעלה מעבר למשהו ״רגיל וסטנדרטי״ - מצד שני, זה פחות או יותר הסטנדרט בסגמנט בן מתחרה הסטוניק.

 

בצד השימושיות, כרגיל אצל קיה התכנון מוצלח. הנדסת האנוש טובה עם מערכת מולטימדיה מקורית "7 קלה לתפעול הכוללת כפתורים פיזיים לתפעול ״עיוור״ והרחבה לאפל קאר-פליי ואנדורואיד אוטו - מה שמוסיף ניווט WAZE, מסך המגע בהיר וברור ( גם אם לא הכי איכותי או מהיר תגובה). בנוסף נמצא בקרת אקלים דיגיטלית עם עיצוב מעניין וכפתורים גדולים ונוחים לשימוש, תא אחסון מרכזי פתוח ושימושי הכולל מדף ייעודי לסלולרי - צמוד לשקע USB ושני שקעי 12V, תא אחסון מתחת למשענת המרכזית ותאים בדלתות ובין המושבים עבור בקבוקים. בקיצור, מוכן היטב לשימוש משפחתי יום יומי.

 

קיה סטוניק - מנוע וביצועים:

קיה סטוניק מנוע 1.0 טורבו
המנוע חזק וחסכוני באופן מספק אך תיבת ההילוכים איטית.

הסטוניק משווק בישראל עם מנוע 1.4 ליטר 100 כ״ס המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטו׳, אותו יחידה הנעה המשרתת את הריו האצ׳בק, ולראשונה בקיה ישראל (והדגם הנבחן), מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו T-GDI עם הספק מרבי של 120 כ״ס ב-6,000, מומנט מרבי של 17.5 קג״מ בין 1,500-4,000 סל״ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים DCT. נסיעת המבחן הקצרה הייתה בקצב גבוה כך שצריכת הדלק שהתקבלה רחוקה מלאפיין שימוש ממוצע, אך אין ספק כי מנוע ה-1.0 טורבו חסכוני ואתם בהחלט יכולים לצפות לצריכת דלק של 15-16 ק״מ לליטר בנהיגה נינוחה.

 

למנוע רעש טיפוסי של מנוע שלושה צילינדרים, בעיקר כאשר דוחקים בו, אך הוא לא חודר בגסות לתא הנוסעים וכלל לא מטריד. בכל הקשור לרעידות המאפיינות מנועי שלושה צילינדרים, בעמידה אלו כלל לא הורגשו ורק בשילוב של הילוך גבוה ומהירות נמוכה יחסית (60-80 קמ״ש) תרגישו רעד קל - לא משהו להתלונן עליו. הכוח מספק בהחלט ובקלות ניתן להאיץ למהירויות גבוהות מבלי להרגיש שהמנוע מתאמץ במיוחד ולמנוע כושר נשימה טוב גם בסל״ד גבוה. מה פחות מוצלח? מתחת ל-1,500 סל״ד המנוע די מת ובניסיון ליציאה זריזה מהמקום ישנה השהייה ארוכה מידי עד שהקצב מתגבר. בנוסף, תיבת ההילוכים כפולת המצמדים אמנם חלקה ובנהיגה נינוחה אין ממש על מה להתלונן, אך היא מאוד איטית כאשר אתם רוצים להאיץ בזריזות עם השהייה ברורה ומוחשית עד שהתיבה מורידה שניים-שלושה הילוכים ורק אז מתקבלת תאוצה מספקת לעקיפה.

 

קיה סטוניק
המתלים הקשיחים שומרים על מרכב מרוסן ומאוזן אך פוגעים בנוחות במעבר על שיבושים.

לסטוניק מתלים המכוילים על הצד הקשיח המאפשרים לשמור על מרכב מאוזן גם כאשר דוחקים ברכב בסיבובים ורמת האחיזה גובהה. על קשיחות המתלים הזו תשלמו בכל הקשור לנוחות הנסיעה. במהירויות עירוניות הסטוניק יודיע לכם על איכות הסלילה ועל כל שיבוש בכביש בכל מקום בו הסלילה פחות ממושלמת. זה משתפר במהירויות גבוהות, כולל יציבות כיוונית טובה, אך נוחות הנסיעה היא בהחלט לא הצד החזק של הסטוניק. גם בידוד הרעשים הוא לא הצד החזק של הסטוניק עם רעשי רוח נוכחים למדי במהירויות בינעירוניות או גבוהות. ההיגוי דרוש שיפור, הוא קל ומלאכותי מידי, לא מדויק סביב מרכזו.

 

קיה סטוניק - אבזור ובטיחות:

בטלקאר, יבואנית קיה בישראל, יודעים לבנות חבילות אבזור עבור הדגמים אותם הם משווקים בישראל וגם הסטוניק נתפר כמו כפפה לשוק הישראלי. כבר מרמת האבזור הבסיסית ניתן למצוא את כל שהלקוח הממוצע חושק בו: חישוקי סגסוגת ״17 מעוצבים, בקרת שיוט, שליטה מהגגה, מולטימדיה מקורית עם הרחבה לסלוללרי לטובת ניווט waze, חלונות כהים מאחור, בקרת אקלים, דיבורית BT, קיפול חשמלי למראות הצד ועוד. רמות האבזור הגבוהות יותר מוסיפות מנוע 1.0 טורבו ונראות עם צבע דו גווני, מפתח חכם, ריפוד מהודר יותר ופלסטיקה צבעונית בתא הנוסעים. קיה סטוניק - מפרט טכני מלא להורדה.

 

לכל זה כמובן יש להוסיף את מערכות הבטיחות האקטיביות המוצעות כסטנדרט בכל רמות הגימור, עם בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל (עד 80 קמ״ש), בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ואור גבוה אוטו׳. עם מערכות אלו, הסטוניק זכה בציון בטיחות מלא של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP.

 

קיה סטוניק
לא פורץ דרך אבל חבילה מאוזנת היטב של תמורה למחיר.

קיה סטוניק - חוות דעת:

קיה סטוניק אולי מגיע מאוחר לסגמנט הצומח ביותר השנה בישראל, אך הוא מגיע מוכן היטב ותפור למידותיו של הצרכן הישראלי עם עיצוב חביב, תמחור תחרותי, רשימת אבזור מכובדת בכל רמות הגימור, מנוע 1.0 טורבו מודרני וחסכוני יחסית, תא נוסעים שימושי ומתוכנן היטב עם מרווח מספק למשפחה צעירה ומערכות בטיחות שישמרו על שלומה.ֿ

הסטוניק אולי לא יוצא דופן בשום תחום, הוא לא נוח במיוחד או חזק במיוחד, לא שקט במיוחד או מהנה לנהיגה במיוחד ותא הנוסעים לא מתעלה מעבר לרגיל, אבל הוא גם לא נכשל בשום תחום כך שכדברי הפסקה הקודמת, הוא פשוט תפור היטב למידותיו של הלקוח הממוצע ואין לי ספק כי הדגם יהיה להיט מכירות חדש של קיה בישראל.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.