מערך שיתוף כלי הרכב "תל אוטו" זכה לאישור מועצת עיריית תל אביב-יפו והוא יושק במחצית השנייה של 2017.
לאחר ולאור ההצלחה של מערך תל-אופן להשכרת אופניים על בסיס שעתי בתל אביב, יוצא לדרך מערך שיתוף כלי הרכב העירוני הראשון בישראל שיפעל במתכונת דומה, זאת לאחר שאמש (יום שני) אישה מועצת עריית תל אביב-יפו את תקציב פרויקט שיתוף כלי הרכב העירוני אשר יחל לפעול במהלך המחצית השנייה של שנת 2017.
התקציב אותו העמידה העירייה לטובת הפרויקט עומד על כ-100 מיליון שקל, הכוללים את רכישת כלי הרכב ותחזוקם. את מערך שיתוף כלי הרכב תפעיל חברת CAR2GO מקבוצת שגריר, לה ניסיון רב בתחום השכרת רכב על בסיס שעתי. בשלב הראשון יכלול המערך צי של 260 רכבי מיני (יונדאי i10 לדוגמה), עם אפשרות להרחבתו בהתאם למידת השימוש במערך.
המערך יאפשר להשכיר רכב בצורה קלה ופשוטה (לאחר רישום ראשוני למערכת) בנקודה אחת ולהחזירו לנקודה אחרת ברחבי העיר, כאשר לרשות המערך יועמדו כ- 520 חניות ייעודיות ברחבי העיר ובנוסף ניתן יהיה לחנות בכל מקום חניה מוסדר אחר ("כחול לבן") בעיר. הנסיעה עצמה יכולה להיעשות גם אל מחוץ לגבולות העיר ובעתיד תבחן כדאיות להרחבת המערך לשטחי המטרופולין, לאור צפי הגידול בשימושים ופוטנציאל הלקוחות. תעריפי השירות למשתמשים יקבעו סמוך למועד ההשקה, וזאת תוך כוונה להציע תעריפים הזולים בכ40%-30% מתעריפי מוניות.
ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "עיריית תל-אביב-יפו מובילה מהלך חשוב לצמצום השימוש ברכב הפרטי. במערכת התחבורה הציבורית במדינת ישראל נדרש שיפור דחוף ומיידי. לנוכח זאת, אנו ממשיכים לפעול באמצעים העומדים לרשותנו לקידום הפרויקט, שראוי שמדינת ישראל תוביל ברמה הארצית. כפי שהוכח בתחום האופניים, ניתן לשנות הרגלים ולייצר תרבות תחבורה שיתופית חדשה. אני קורא למדינה ולרשויות מקומיות נוספות להצטרף למיזם התחבורתי."
גיל לייזר, מנכ"ל car 2 go מקבוצת שגריר: "מדובר במיזם חדשני, טכנולוגי וירוק לא רק ברמה הישראלית אלא גם ברמה העולמית. שיתוף רכבים הינו אחד הנושאים המדוברים ביותר בעולם ורק לאחרונה חברות הפועלות בזירה זו גייסו מיליארדי דולרים. הבסיס הטכנולוגי להפעלת המיזם הוא נדבך מרכזי בהצלחתו ואנו מאמינים כי השוק בשל לסוג זה של שיתוף רכבים אשר יאפשר לתושבי העיר, מבקרים ותיירים להתנייד בקלות בעיר, להוריד את רמת המינוע והזיהום וכל זאת תוך חסכון כספי ניכר".
עיריית תל-אביב-יפו מקדמת פתרונות שונים של תחבורה שיתופית אלטרנטיבית המספקים מענה תחבורתי, שיאפשר לתושבי העיר ומבקריה לוותר על רכבם הפרטי ולהתנייד בעיר בתחבורה ציבורית בלבד (רכבת קלה, אופניים- תל אופן, אוטובוסים ובעתיד הקרוב- כלי רכב השייכים למערך), ובכך לצמצם את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר ולהוזיל במעט את יוקר המחיה.