החל משנת 2017 קבוצת פולקסווגן תחל לצייד את דגמי הבנזין שלה בלוכד חלקיקים המפחית ב-90% את פליטת חלקיקי הפיח.
המעבר למערכת הזרקת דלק ישירה (GDI) במנועים בנזין מודרניים אפשר אמנם להפחית בצריכת הדלק וכתוצאה מכך להקין משמעותית את פליטת ה- CO2, אך גם הגדיל את פליטת חלקיקי הפיח הנשימים אותם הגוף האנושי מתקשה לסנן.
הבעיה הזו מוכרת כבר שנים רבות מתחום מנועי הדיזל וזו הסיבה שמנועי דיזל מצוידים בלוכד חלקיקים (DFP). כעת, רכיב זה מגיע גם לתחום מנועי הבנזין בקבוצת פולקסווגן שהציגה היום לכוד חלקיקים (GPF – Gasoline Particles Filter) למנועי ה- TSI של החברה.
לפי פולקסווגן, לכוד החלקיקים שלה למנועי בנזין מסוגל להפחית בכ-90% את פליטת חלקיקי הפיח היוצאים מהמנוע. החל משנת 2017 קבוצת פולקסווגן תחל לצייד את מנועי הבנזין שלה בלוכד חלקיקים כאשר הדגמים הראשונים שיצוידו ברכיב זה הם פולקסווגן טיגואן החדש בגרסת מנוע ה- 1.4TSI ואודי A5 החדשה בגרסת מנוע ה- 2.0TSI.