וולוו תחל בקרוב בניסויים להוספת גלגל תנופה לציר האחורי של הרכב, דבר היכול לחסוך עד 20% בצריכת הדלק.
וולוו תחל לבחון בקרוב, על כבישים ציבוריים, את הפוטנציאל של טכנולוגיית גלגל התנופה לסיוע בהפחתת צריכת הדלק. וולוו קיבלה מהממשלה השוודית מענק כספי עבור בחינת הטכנולוגיה הזו ולפי וולוו, שימוש בגלגל תנופה יכול להפחית את צריכת הדלק בכ-20%.
טכנולוגיית גלגל התנופה מוכרת עוד מימי קדם ובכל מנוע ברכב שלנו מותקן גלגל תנופה, אך רק לאחרונה, במכוניות פורמולה 1, החלו להשתמש בגלגל תנופה גם לחיסכון בצריכת הדלק לפי העקרון של אגירת/שימור האנרגיה הקינטית (KERS)המתבזבזת בעת בלימה ההופכת לאנרגיית חום מבוזבזת.
לפי וולוו, המערכת של גלגל התנופה המכונה KERS, תתוקן על הציר האחורי של המכונית. בזמן בלימה, גלגל התנופה יכול להגיע ל-60,000 סל"ד. כאשר הרכב יחל בתנועה מחדש, התנע של גלגל התנופה יועבר באמצעות תמסורת הנמצאת במערכת גלגל התנופה אל הציר האחורי ויסייע למנוע מלפנים.
מערכת גלגל התנופה תשמש את הרכב בזמן האצות, הן בתחילת הנסיעה או בעקיפה, בדיוק כפי שמנוע חשמלי ברכב היברידי מסייע למנוע הבנזין בזמן האצות, הזמן בו צריכת הדלק היא מרבית.