פיג'ו 2008
שימוש בדלק סינתטי להפחתת פליטת המזהמים של צי הרכבים המשומים.
פיג'ו 2008
שימוש בדלק סינתטי להפחתת פליטת המזהמים של צי הרכבים המשומים.

האיחוד האירופי אישר לאחרונה ליצרני הרכב את האפשרות לעשות שימוש בדלק סינתטי עבור מנועי בעירה פנימית גם לאחר שנת 2035, אז עקרונית יאסר השיווק באירופה של רכבים בעלי פליטת CO2. דלק סינתטי מאפשר את הפחתת פליטת ה- CO2 במעל ל-90% כך שעקרונית הוא לא עומד בתנאים שקבע האיחוד, ההחרגה ניתנה לדלק הזה בזכות העבודה שמדובר במוצר עם איזון פליטת CO2, כלומר במחזור החיים של המוצר הזה, מהייצור ועד לשימוש בפועל לנסיעה, המוצר לא מוסיף פליטת CO2 לאוויר. 

 

יצרנים רבים מתכננים לעשות שימוש מסוים בדלק סינתטי, בין אם אלו יצרנים של רכבי ספורט אך גם יצרנים עממיים יותר כמו כל יצרני הרכב מיפן שהקימו יחדיו מיזם לפיתוח ובחינה של הדלק הזה. כעת גם קבוצת סטלנטיס מודיעה כי היא בוחנת את השימוש בדלק סינתטי אך הפעם לא מדובר בשימוש לדגמי עתיד מעבר לשנת 2035 אלא דווקא עבור דגמי העבר של החברה. 

 

קבוצת סטלנטיס מודיעה כי היא עדיין מחויבת להפסיק את השיווק באירופה של רכבי בעירה פנימית עד לשנת 2030, הבחינה של דלק סינתטי נועדה בכדי להפחית את פליטת ה- CO2 של כלל צי הרכבים המשומשים של החברה, אלו שכיום על הכביש ואלו שעוד יעלו עד לשנת 2030. לפי סטלנטיס, אם צי הרכבים המשומשים של החברה יעבור לשימוש בדלק סינתטי, כ-28 מיליון רכבים, ניתן יהיה לחסוך פליטה של 400 מיליון טון CO2 בין השנים 2025 עד 2050. 

 

לצורך זה קבוצת סטלנטיס מבצעת בימים אלו ניסוי רחב היקף בו היא בוחנת את ההתאמה של 28 מנועים שונים של הקבוצה, כולם בתקן EURO 6 אליו עברה הקבוצה בשנת 2014. בניסויים שביצעה החברה התגלה כי ניתן להשיג הפחתה של 90% בפליטת ה- CO2 במעבר לשימוש בדלק סינתטי וכל זה ללא כל צורך בשינויים בחומרה ובחלק מהמקרים מדובר רק בשינוי קל של תוכנת ניהול המנוע.

 

נדמה כי כל הרעיון של מעבר לדלק סנתטי הוא מהסוג של "מעט מידי, מאוחר מידי" אך אם זה יהיה פתרון יישים בכל הקשור לכושר ייצור המוני וכמובן בעלות מקבילה לזו של דלק מאובנים, אז כמובן שזה לא יזיק להפחית את פליטת המזהמים לאוויר באמצעות פתרון הביניים הזה, פתרון שאם היה מגיע מוקדם יותר אולי היה חוסך את כל הצורך במעבר לסוללות שבשלב זה, רק מייצרות יותר זיהום בעולם. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.