היום ה-15 לאפריל נפתחת במונקו תערוכת רכבי העל. ניתן למצוא שם את הרכבים הכי מהירים והכי יקרים הקיימים כיום
כולנו מכירים את תערוכת הרכב הגדולות כגון פריז,פרנקפורט,ז'נבה וכו'. בתערוכת אלו מוצגים הרכבים לעם, גם אם מוצאים שם רכבים כמו פרארי ולמבורגיני. אם רוצים באמת לראות מה לעולם המוטורי המהיר והיקר ביותר יש להציע, המקום להימצא בו זו תערוכת מונקו שזו לה שנה השישית (תערוכה דומה נערכת בדובאי).
מעבר ליצרני רכבי העל והספורט הרגילים נמצאים שם סדנאות רכב יוקרתיות ויצרניי רכב ייחודיים שזו להם התערוכה החשובה ביותר. באופן מפתיע יש אפילו לא מעט יצרני אקזוטיקה מוטורית מרוסיה, שביום יום מספקת את התאבות המוטוריות לעשירי מוסקבה.
אז מה אפשר לרכוש שיש יותר מידי כסף:
Veritas RS III
החברה הגרמנית הקיימת מ-1951 יוצרת מחווה לרכב הפורמלה-1 הגרמני הראשון. ב-2008 היא מציגה את ה-Veritas RS III, מנוע V10 של ב.מ.וו בנפח של 5.0 ליטר המייצר הספק של 507 כ"ס וממנט של 53 קג"מ. עם משקל נוצה של 1080 ק"ג היא מאיצה בפחות מ-3.2 שניות למאה קמ"ש עד למהירות מרבית של 347 קמ"ש. אך היא בעיקר נועדה למסלול לחווית נהיגה בדומה לרכבי פורמולה-1. בסך הכל ייצורו כ-30 יחידות.
המחיר: כ-2 מיליון ש"ח באירופה.
קאפרו: Caparo T1
קבוצת מהנדסים, לשעבר מצוות המפתחים של המקלארן F1, חברו בכדי ליצור רכב בנתונים של פורמולה-1 אך חוקי לנסיעה בכביש. התוצאה: קאפרו T1 דו מושבית, במשקל של 470 ק"ג, מנוע אטמוספרי בנפח של 3.5 ליטר בהספק של 575 כ"ס. תאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ2.5 שניות, נתון יותר מדהים זו התאוצה ל-160 קמ"ש שלוקחת בסך הכל 4.9 שניות!! , אם תנסו לעצור איתה במלוא העצמה תחוו תאוצה שלילית של 3g. מיוצרת בכ-25 יחידות לשנה.
המחיר:$500,000
שלבי סופרקאר: SSC Ultimate Aero
אין קשר לקרול שלבי האגדי, פשוט לבחור האמריקאי, בעל החברה, יש את אותו שם משפחה. ה- SSC Ultimate Aero היא הטענת לכתר כמחליפת הבוגאטי כרכב הכביש החזק והמהיר ביותר, לא טוענת היא למעשה הוכרה ע”י גינס כרכב המהיר ביותר עם 412 קמ”ש. אם בוגאטי היא מכונית-על יוקרתית האולטימייט אירו באה מהכיוון השני כרכב נהיגה נטו.הגרסה האחרונה מצויידת במנוע V8 בנפח 6.35 ליטר בהספק של 1287 כ"ס ומהירות מרבית לא מדודה של 430 קמ”ש. הגרסה הרגילה שוקלת 1293 ק"ג ומאציה ל-100 קמ"ש ב-2.74 שניות.
המחיר: $480,000.
מרוסיה: marussia B1 B2
מארוסיה, היא יצרנית מכוניות העל הראשונה של רוסיה שהוקמה ב-2008. בארסנל הרכבים שלה יש כבר שתי יצירות ה-B1 ו-B2.
המרוסיה B1 יצאה לשוק בדצמבר 2008, אמנם העיצוב לא הכי מקורי ובמבט מהפרופיל מלפנים היא דומה לאנזו פרארי, והאחוריים לאלו של הפורד GT. פנים הרכב דווקא מקורי לחלוטין, גם אם לא נראה הכי מוצלח. כל התצוגה ברכב מבוססת על צגי LCD בלבד. היא מציידת במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר והספק של 300 כ"ס והנעה אחורית. היא גם לא קטנה עם אורך של 4.6 מטר ורוחב של 2.0 מטר אך עם משקל של 1100 ק"ג בלבד בזכות שלדת אלומיניום. הביצועים? 250 קמ"ש ו5.0 שניות ל-100 קמ"ש.
המחיר של ה-B1 צפוי להיות כ-600,000 ש"ח באירופה.
המרוסיה B2 היא המכונית החדשה של היצרן המצויידת במנוע קרוזוורט V6 בנפח 3.6 ליטר בהספק של 420 כ"ס. עם משקל זהה ל-B1 היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות בלבד. מרוסיה שמה דגש על נוחות יחד עם חדוות נהיגה. בתחום האבזור גם תפעול ה-B2 מבוסס על 3 מסכיLCD. אחד מול הנהג המציג את המהירות והסל"ד וטבעת צבע גדולה שמשנה את צבעה בהתאם לסל"ד ומציגה מתי צריך להחליף הילוך, המסך המרכזי אחראי על כל המולטימדיה וכולל קישורית 4G (רק ברוסיה כיום) ו-VoIp.
המסך השלישי מכוון לנוסע שליד הנהג להצגת סרטים וכו'.