ג'יפ הריינג רובר חוגג 40 שנות שטח אריסטוקרטיות, לא פעם הוא כמעט ומעד אל דפי ההיסטוריה אך הוא עדיין כאן איתנו יחד עם צפי לאח קטן בקרוב
איך הזמן עובר כשנהנים, אך האמת היא שלריינג רובר מעולם לא היו חיים קלים. הוא החליף 6 בעלים, החל בריטיש ליילנד דרך רובר, ב.מ.ו,ו פורד וטאטה. לא פעם הוא נחשב לרכב היא פחות אמין בעולם למרות שיש עדיין רכבים מדגמי 1970, השנה בה יוצר לראשונה, שעדיין מסתובבים בעולם. בסופו של דבר הוא כאן איתנו והוא חוגג 40 שנה.
הריינג רובר, תמיד היה וכנראה עוד יהיה, רכב השטח האמיתי והיוקרתי ובעיקר האריסטורקטי היחידי בעולם. למעשה, הייחוס האריסטורקטי שלו הוא כמעט הדבר היחידי שהצלי אותו מלהיות עוד רכב בדפי ההיסטוריה המוטורית כאשר האצולה הבריטית שומרת לו אמונים כרכב הצייד האולטימטיבי, אך הזכות האמתית להצלת המותג שייכת אך ורק ל- ב.מ.וו שב- 2001 השיקה את הריינג רובר החדש (L322 ) שהציג אמת מידה לרכב שטח יוקרתי ואיכותי. למעשה ב.מ.וו כלל לא קצרה את הפרות של היצירה הזו שלה, שכן כבר בשנת 2000 נמכר המותג ריינג רובר לפורד, לאחר פיצול המותג רובר והריינג החדש הושק למעשה ע"י פורד.
הכל התחיל בשנת 1970. למעשה הריינג רובר כלל לא יועד להיות רכב שטח יוקרתי אלא סוג של מתחרה לג'יפ האמריקאי, רק לאחר שנתיים הבינו המתכננים שהריינג רובר יכול להוות גרסה יוקרתית ללנד רובר. הדגם של שנת 1970 יוצר עד לשנת 1996!!! למעט החיפושית, לא היה רכב שיוצר כל כך הרבה שנים ללא כל שינוי של ממש בבסיס הרכב, הוא אף נמכר שנתיים נוספות לאחר יציאת הדגם החדש בשנת 1994 (P38A ).
בשנת 2002 החל להימכר היינג המוכר לנו כיום שתוכנן כולו כאמור ע"י ב.מ.וו והתוצאות מדברות בעד עצמן. אמנם כיום הוא כבר וותיק בשוק, 8 שנים עם אותו העיצוב פחות או יותר. בעוד 3 שנים, טאטאה צפוייה להציג מחליף שיתבסס על הנעה היברידית. בשנת 2005 הציגה ריינג רובר את דגם הספורט, שלמעשה מבוסס על הלנד רובר דיסקברי, אך נתוני המכירות לא משקרים וזה הדגם הכי נמכר של ריינג רובר.
עוד מתכננת טאטה להציג אח קטן לריינג רובר, כרגע תחת שם לנד רובר קונספט LRX, שיהיה הריינג רובר הראשון לאחר יותר מ-40 שנה עם הנעה קדמית בלבד. אמנם הקונספט LRX הוצג תחת השם לנג רובר אך טאטה רוצה שלנד רובר תתרכז ברכבי שטח יוקרתיים הנעימים גם על הכביש.
וידאו: 40 שנות ריינג רובר, כל הדגמים.