כשמונה חודשים בלבד לאחר שחשפה לראשונה את הקונספט EV5, קיה תציג בחודש נובמבר הקרוב בסין את גרסת הייצור של הדגם שיהיה הקרוסאובר החשמלי הייעודי השלישי שלה. השוק הסיני, כמובטח, אמנם יהיה השוק הראשון לקבל את הדגם אך מדובר בדגם גלובלי שישווק במהלך שנת 2024 במדינות נוספות בעולם.
את ההשקה של קיה EV5 בשוק הסיני יקדים בחודש הבא קיה EV6 שיגיע לראשונה לשוק הסיני שם הוא ישווק גם בגרסאות כניסה עם סוללת 58kWh לצד גרסאות ה-77.4kWh המוכרות לנו.
לפי דיווחים שונים מסין, קיה EV5 ישווק בסין עם סוללות LFP במקום NMC, סוללות שסביר להניח כי קיה תרכוש מחברת BYD המתמחה בסוללות מסוג זה. מחוץ לסין הדגם צפוי לעשות שימוש בסוללות NMC כמו שאר הדגמים החשמליים של קיה. למרות שהדגם יתבסס על פלטפורמת E-GMP כמו שאר הדגמים החשמליים הייעודיים של קיה, דגם EV5, לפחות עבור השוק הסיני, יתבסס על ארכיטקטורת 400V סטנדרטית ולא 800V כמו בשאר הדגמים.
מצד אחד זה אומר שלדגם לא תהיה אותה יכולת טעינה אולטרה מהירה של שאר הדגמים, עד 350kW, אך זה גם אומר שהדגם יהיה קצת זול יותר לייצור. השוק הסיני הוא שוק תחרותי מאוד בכל הקשור להנעה חשמלית כך שקיה בהחלט צריכה את כל הכלי כדי לשווק רכב חשמלי במחיר תחרותי, גם מול טסלה מודל Y, לדוגמה.
ויזואלית לפחות, קיה EV5 הוא סוג של גרסת 5 מושבים מקוצרת לקיה EV9 הענק, אך בשלב זה קיה טרם חשפה ולא פרט טכני אחד על הדגם וגם לא ברור עדיין האם מדובר בדגם שהוא יקר או זול יותר מה- EV6.