כאשר קיה חשפה לראשונה את הסורנטו 2021 החדש, היא הציגה עם הדגם שתי יחידות הנעה חדשות: 1.6 ליטר טורבו היברידי עם 230 כ"ס ו-35.7 קג"מ ומנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל חדש עם 202 כ"ס ו-44.8 קג"מ. בחודש אוגוסט הקרוב, קיה תחל לשווק את הסורנטו החדש בשוק הבית הקוריאני עם מנוע 2.5 ליטר טורבו חדש.
מנוע ה-2.5 ליטר טורבו מיועד בעיקר עבור השוק האמריקאי, שם הוא יחליף את מנוע ה-3.5 ליטר V6 של הדגם הנוכחי (277 כ"ס ו-34.5 קג"מ). מנוע ה-2.5 ליטר T-GDI שייך למשפחת המנועים החדשה Smart Stream ובסורנטו הוא מייצר הספק מרבי של 290 כ"ס ומומנט מרבי של 42.7 קג"מ. הסורנטו 2.5 טורבו מצויד בתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים (רטובים), זו אותה תיבת הילוכים המוצמדת למנוע ה-2.2 דיזל.
את הסורנטו החדש אנחנו מצפים לפגוש עם עוד שתי יחידות הנעה: 2.5 ליטר 190 כ"ס אשר תחליף את דגם 2.4 ליטר הנוכחי וכן גרסת פלאג-אין שתתבסס על יחידת ההנעה ההיברידית 1.6 טורבו של הדגם רק עם סוללה גדולה יותר ומנוע חשמלי חזק יותר שיאפשר נסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של כ-130 קמ"ש.
אם אתם מצפים לפגוש בישראל את הסורנטו ההיברידי או הסורנטו פלאג-אין, לא הייתי כוסס ציפורניים. כבר כיום רכבים היברידיים מסוגו של הסורנטו, גדולים וכבדים, לא זכאים להטבת המס של רכב היברידי ובכל מקרה, בחודש אוגוסט הקרוב יפרסם האוצר נוסחה חדשה לחישוב המיסוי הירוק, שתיכנס לתוקף בינואר 2021, אשר תחמיר עם התנאים לזכאות להטבת מס לכל הרכבים ההיברידיים וסביר להניח שבאוצר מתכננים במקביל לעצור גם את חגיגת רכבי הפלאג-אין בשוק היוקרה.