סקודה VISION IN הוא קרוסאובר משפחתי חדש בסקודה, המיועד עבור השוק ההודי.
סקודה חושפת היום (ב') את הקונספט VISION IN, קונספט לקרוסאובר משפחתי חדש המיועד במיוחד עבור תת היבשת ההודית. סוקדה VISION IN יוצג לקהל הרחב במסגרת תערוכת אוטו אקספו 2020 בדלהי הנפתחת בסוף השבוע הקרוב.
סקודה VISION IN הוא הרכב הראשון המבוסס על פלטפורמת MQB-A0-IN, גרסה ייחודית לשוק ההודי לפלטפורמת MQB-A0 המשרתת את הדגמים הקטנים יותר בקבוצת פולקסווגן כגון סקודה סקאלה וקאמיק. אם הזכרנו את הקאמיק, אותו נפגוש השבוע בישראל, הקונספט VISION IN הוא במידה מסוימת הגרסה לשוק ההודי של הקאמיק, לא רק במראה (המוצלח יותר של הקונספט) אלא גם במידות ובייעוד כקרוסאובר משפחתי.
לקונספט אורך של 4,256 מ"מ (קאמיק: 4,241), גובה של 1,589 מ"מ (1,531 מ"מ) ובסיס גלגלים של 2,671 מ"מ (2,651 מ"מ). כלומר קצת ארוך יותר, גבוה יותר משמעותית, גם עם מרווח גחון גדול יותר המתבקש לרכב עבור השוק ההודי, ועם תוספת של 20 מ"מ לבסיס הגלגלים.
הקונספט מצויד במנוע 1.5TSI עם 150 כ"ס, גרסת הייצור תשווק גם עם מנוע ה-1.0TSI המוכר. שני המנועים יעודכנו לטובת השוק ההודי, כגון התאמה לאיכות הדלק המקומי או הסרה של מסנן החלקיקים למנועי בנזין שלא נדרש מבחינת התקינה ומוסיף עלויות אחזקה גבוהות במקרה שיש צורך להחליפו.
העיצוב החיצוני נשענן על העיצוב של הקאמיק, אך בעוד זה נראה כמו סטיישן מוגבהת, הקונספט מציג עיצוב קרבי יותר של רכב פנאי קשוח. תא הנוסעים המוצג בתמונות עדיין קונספטואלי, אך גם הוא מעוצבת בהשראת תא הנוסעים של הקאמיק/סקאלה. במרכז הדשבורד נמצא מסך מגע בגודל של "12.3 ולפי סקודה, הדקורציה בתא הנוסעים נעשתה בהשראת שיטת הדפוס ליצירת בד הודי מסורתי.
עד היום, סקודה הייתה רק מרכיבה רכבים בשוק ההודי כאשר כל הרכיבים היו מגיעים מוכנים מחוץ לתת היבשת. כעת, סקודה תבצע את רוב הייצור בהודו ולכן היא פיתחה את פלטפורמת MQB-A0-IN כך ש-95% מהחלקים המרכיבים את הפלטפורמה יגיעו מאספקה מקומית. המהלך הזה מאפשר להוזיל עלויות ייצור, לייצר רכבים המותאמים כמו כפפה לשוק ההודי לו דרישות משלו וכן, גם קידום מכירות מקומי כרכב Made in India.
פלטפורמת MAB-A0-IN תשמש במהלך השנים הקרובות דגם נוסף של סקודה וכן שני דגמים של פולקסווגן, קרוסאובר וסדאן משפחתית, כולם ייעודיים כמובן לשוק ההודי. השוק ההודי הוא אחד משוקי הרכב הצומחים בשנים האחרונות וקבוצת פולקסווגן שואפת להשיג עד שנת 2025 כ-5% משוק הרכב הזה, שוק הנשלט היום, בכ-50%, ע"י סוזוקי-מרוטי (משם הגיע אלינו האלטו, לדוגמה).