ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק הראשונות לשנת 2023 תחת פרוטוקול המבחן המעודכן והמחמיר יותר. המותג הראשון שנבחן תחת הפרוטוקול החדש הוא מותג ניאו (Nio) הסיני שהחל השנה בפעילות באירופה עם שני דגמי הליבה של המותג, ניאו ET5, המתחרה ישירות בטסלה מודל 3 ולאחרונה הושקה באירופה גם בדגם הסטיישן ET5 טורינג, וניאו EL7 שהוא קרוסאובר חשמלי גדול ומרווח.
הדגמים של ניאו הציגו רמה גבוהה של בטיחות פאסיבית עם הגנה מצוידת על הנוסעים (93-96 אחוז) בוגרים או ילדים במושבי בטיחות ומערכות הבטיחות המתקדמות הציגו גם הן ביצועים טובים מאוד, אך בחלק מהמבחנים החדשים נדרש שיפור בתגובת המערכת.
הפרוטוקול החדש מעניק משקל גבוה יותר למערכות הבטיחות המתקדמות והוא כולל כאמור מספק מבחנים חדשים למערכות אלו, כולל רכב מול אופנוע, רכב מול רכב חוצה צומת במהירות גבוהה, מערכת יציאה בטוחה מול רוכב אופניים, בקרת נהג ועוד.
ניאו הוא מותג הרכב הראשון שצייד את הדגמים שלו בחיישן LiDAR, חיישן שאמור להוסיף שכבה נוספת של יכול זיהוי ובעיקר מיפוי מכשולים עבור שאר מערכות הבטיחות.
{ads}