סיאט חושפת את דגמי 2021 המחודשים של האטקה אשר זכו למתיחת פנים מקיפה הכוללת, בין היתר, עיצוב חיצוני מעודכן כולל רמת גימור XPERIENCE חדשה למראה "קשוח", מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר עם תפעול קולי, תאורת LED מלאה כסטנדרט, תוספת משמעותית של מערכות בטיחות מתקדמות ומנועים מעודכנים.
העיצוב החיצוני של האטקה לא השתנה במיוחד והוא בעיקר ליטוש ועדכון מודרני קל לדגם, עם דמיון רב לעיצוב החזית של סיאט טראקו. יש מסגרת כרום עבה ובולטת יותר לגריל הקדמי ועיצוב חדש לפגוש הקדמי, השונה בעיקר באזור פנסי הערפל שעוצבו מחדש ובעיצוב המגלש הקדמי הכסוף בתחתית הפגוש. קפיצה אל חלקו האחורי של הדגם תגלה יחידות תאורה הכוללות כעת תאורת מחוונים דינמית, את שם הדגם בכתב יד במקום דפוס על דלת תא המטען ועיצוב חדש לפגוש האחורי. העדכון לפגושים הוסיף לדגם 18 מ"מ למידת האורך העומדת כעת על 4,381 מ"מ.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור גם ברמת הגימור FR המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר או ברמת הגימור החדשה XPERIENCE המעניקה לדגם מראה של רכב שטח באמצעות הדגשת תחתית המרכב ובתי הגלגלים בפלסטיקה שחורה ועבה יותר, פגושים שחורים ומגלש קדמי ואחורי בגימור אלומיניום. מבחר של 14 חישוקי גלגלים בגדלים של "16 עד "19 יעמוד לרשות הרוכשים.
תא נוסעים מקושר:
עיצוב תא הנוסעים נותר כמעט ללא כל שינוי ומה שבעיקר נמצא זו שדרוג טכנולוגי (Digital Cockpit) עם לוח מחוונים דיגיטלי חדש "10.25 עם תצוגה משתנה לבחירת הנהג ומערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר עם ממשק גרפי חדש לחלוטין (מבוסס אריחים) ומסך מגע בגדלים של "8.25 כסטנדרט או "9.2 כאופציה. מערכת המולטימדיה כוללת חיבור אלחוטי (במקום כבל בדגם הנוכחי) לאנדרואיד אוטו ואפ קאר-פליי וכן תפעול קולי טבעי המאפשר שליטה על בקרת האקלים או מערכת הניווט, לדוגמה. המערכת נכנסת להאזנה לא באמצעות הפקודה "היי סיאט" אלא באמצעות הפקודה "Hola Hola" - שלום שלום בספרדית. המערכת כוללת חיבור קבוע לרשת האינטרנט באמצעות eSIM ותוכל לקבל עדכונים דרך הרשת. אפליקציה למכשיר הסלולרי תאפשר גישה לנתונים שונים על הרכב או נעילה/פתיחה שלו מרחוק. בנוסף לכך נוכל למצוא גם את גלגל ההגה החדש של סיאט עם חימום, שמשה קדמית עם יכולת הפשרת קרח, ריפוד משודרג בדלתות, 4 שקעי USB טייפ C (מלפנים ומאחור) וגימור מתכתי חדש לתא הנוסעים.
אין חדש בתחום ההנעה:
בתחום ההנעה אין חדשות של ממש, לא רק שאין מערכת היברידית פלאג-אין, בשלב זה לפחות, גם אין אפילו מערכת מיקרו-היברידית 48V, כמו בלאון החדשה לדוגמה. מה שיש אלו המנועים המוכרים (בגרסאות מעודכנות): 1.0TSI עם 110 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית, 1.5TSI עם 150 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית או DSG אוטו', 2.0TSI עם 190 כ"ס עם תיבת DSG והנעה כפולה כסטנדרט. מנוע ה-1.6TDI דיזל ירד מההיצע והדגם ישווק מעתה עם מנוע 2.0TDI בלבד בהספקים של 115 כ"ס (במקום מנוע ה-1.6 ליטר) או 150 כ"ס הזמין גם עם מערכת הנעה כפולה 4Drive.
מפרט בטיחות משודרג:
לעומת מפרט המנועים שלא השתנה במיוחד, מפרט הבטיחות זכה לעדכון משמעותי והאטקה מקבל כעת את כל מערכות הבטיחות החדשות של קבוצת פולקסווגן. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית תוכל כעת להתאים את מהירות הנסיעה גם באמצעות מידע מהמצלמה הקדמית וממערכת הניווט, כך לדוגמה המערכת תוכל להאט את מהירות הנסיעה בהתקרבות לעקומה חדה או לצומת או תתאים את המהירות לפי התמרורים שבדרך. מערכת קדם תאונה תכין את תא הנוסעים לקראת התנגשות, כולל מתיחה של חגורות הבטיחות סגירה של כל החלונות, תפעיל אורות מצוקה ועוד.
מערכת Travel Assist שנוספה לדגם עושה שימוש במערכת בקרת השיוט ומערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה בכדי לאפשר נהיגה סמי אוטונומית בטווח מהירויות של 0 עד 210 קמ"ש. כמו כל המערכות הדומות, המערכת מחייבת את השארת הידיים על ההגה ובמידה שהיא חשה כי הנהג לא בשליטה למשך 15 שניות והוא לא נענה להתראות הקוליות, מערכת Emergency Assist תיכנס לפעולה ותביא את הרכב לכדי עצירה מלאה. מערכת Exit Assist מנטרת את התנועה מאחור (רכב, דו גלגלי והולכי רגל) ותבלום את הרכב במידת הצורך בעת נסיעה לאחור. עוד מערכת חדשה היא מערכת Trailer Assist המסייעת בתמרוני חניה עם נגרר.