יותר מ-31% מכלי הרכב בישראל בני יותר מ-10 שנים ורמת המינוע בישראל עומדת על כ-50% לעומת מדינות המערב.
2,566,200 כלי רכב מנועיים בישראל, מתוכם 2,053,200 כלי רכב פרטיים. כך לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המפרסמת היום (ה') את נתוני מצבת הרכב בישראל לשנת 2010. בשנת 2010 נוספו למצבת הרכבים המנועיים בישראל סך של 276,900 רכבים וכ-169,400 נגרעו, כך שמספר כלי הרכב גדל ב-107,50 – גידול של 4.4% לעומת 2009. מתוך כל הרכבים שנוספו, 243,500 רכבים היו חדשים, גידול של 21.1% לעומת 2009. למרות זאת, הגיל הממוצע לרכב מנועי בישראל נותר על 6.9 שנים – זהה לנתון בשנת 2009.
רמת המינוע בישראל עמדה ב-2010 על 333 רכבים לכל 1000 תושבים, שזו רמת מינוע נמוכה מאוד לעומת המדינות המפותחות. בהשוואה לנתוני המינוע ל-100 במדינות המפותחות ב-2008, נמצאת ישראל במקום האחרון. בארה"ב למשל רמת המינוע עמדה ב-2008 על מעל 800 רכבים לכל 1000 תושבים, בדנמרק ובריטניה מעל ל-500, ספרד ונורווגיה מעל ל-600.
רק 13.4% מכלי הרכב בישראל מונעים בסולר כאשר חלקם של הרכבים הפרטיים עומד על 2.9% בלבד! באירופה נתח השוק של מנועי הדיזל עומד על יותר מ-50% ובמדינות כמו צרפת, ספרד, נורווגיה ובלגיה, תופסים מנועי הדיזל בין 70%-80% מהמכירות. מה שאומר שמי שלא רוצה שאזרחי ישראל יחסכו בהוצאות הדלק, הצליח במשימתו. גם בתחום הגז אין חדשות טובות עם סך של 8,300 רכבים המונעים בגז ב-2010.. למרות זאת, יתכן שבשינויים שיחולו במיסוי הירוק ב-2012, המס על מכוניות דיזל יפחת.
חלקן של המכוניות המיוצרות ביפן נחלש ב-2010 (עוד יותר ב-2011), אך הן עדיין מהוות כ-38.6% מסך כלי הרכב בישראל. במקום השני נמצאת קוריאה עם 11.3% (יונדאי דייהו, שברולט וקיה) ובמקום השלישי ספרד עם 8.4%. אמנם ספר מתקשרת רק לסיאט, אך ללא מעט יצרניות כמו פורד למשל, יש מפעלים בספרד בשל כוח העבודה הזול יחסית.
כלי רכב חדשים שנוספו לפי יצרנים (באחוזים מסך הרכבים החדשים):
מאזדה: 19.4% ב-2004 - 15.5% ב-2010.
יונדאי: 16% ב-2004 – 14.7% ב-2010.
טויוטה: 9.9% ב-2004 – 10.6% ב-2010.
פולקסווגן:3% ב-2004 – 4.9% ב-2010.
קיה: 0.5% ב-2004 – 4.6% ב-2010.
שברולט: 8% ב-2010 – 4.5% ב-2010.
הגיל הממוצע של רכבים בישראל:
הגיל הממוצע של כלי הרכב המנועיים בישראל הגיע בסוף שנת 2010 ל-6.9 שנים בדומה לשנת 2009. במשאיות עלה הגיל הממוצע מ-4.8 שנים ב-1997 ל-10 שנים ב-2010 וגם הגיל הממוצע של אוטובוס זעיר עלה מ-2.0 שנים ב-1994 ל-7.9 שנים ב-2010.
1,121,000 רכבים (44%) מכלי הרכב הם כלי רכב חדשים בגיל עד 4 שנים. כ-652 אלף (25%) בני 5-9 שנים ו-793 אלף (31%) בני 10 שנים ויותר!!!