מנועי TSI ארבע צילינדרים מהדור החדש של פולקסווגן, יזכו לטכנולוגיה אשר תאפשר הפסקת פעולתם של צמד בוכנות מתוך הארבע לטובת חיסכון בצריכת הדלק.
מנוע ה-1.4 ליטר TSI של קונצרן פולקווגן, משמש כיום כמעט את רוב דגמי הקונצרן בהספקים של 122 כ"ס ועד ל-185 כ"ס באודי A1 S-Line. הדור הבא של מנוע זה, אמנם כבר לא יכלול גם מגדש על ומגדש טורבו אלא רק מגדש טורבו יחיד, אולם הוא יזכה לטכנולוגיה חדשה אשר תאפשר לפי הצורך את הפסקת פעולתם של שני צילינדרים לטובת צריכת דלק נמוכה יותר והקטנת פליטת המזהמים.
הפסקת פעולת הצילינדרים תתרחש רק בתחום הסל"ד של 1,400-4,000 סל"ד (או בסל"ד סרק) ובהתאם למספר פרמטרים שהעיקרי שבהם הוא מצב דוושת הגז. מחוץ לתחום זה כל ארבעת הצילינדרים יפעלו כברירת מחדל. לפי פולקסווגן, המנוע החדש יאפשר חיסכון נוסף של כ-0.4 ליטר לכל 100 קילומטר בממוצע. מי שייהנה יותר מהטכנולוגיה הזו הם אלו המבלים את רוב זמנם בכביש הבינעירוני בנהיגה מתונה אשר יוכלו לחסוך כליטר אחד לכל 100 קילומטר. פולקסווגן תחדיר את הטכנולוגיה הזו לכל המנועים שלה, שכבר קיימת במנועי ה-V8 וה-V12, והדגם הראשון לקבל את מנוע 1.4TSI החדש הזה הוא הדור השביעי של הגולף.
הטכנולוגיה הזו לא חדשה כמובן, אך פולקסווגן היא הראשונה ליישם אותה במנוע ארבע צילינדרים בייצור סדרתי. הראשונה ליישם את הטכנולוגיה הזו במנועים סדרתיים בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת, הייתה קאדילק במנועי ה-V8 שלה אשר היה מסוגל לפעול עם שמונה או שישה או ארבעה צילינדרים. מיציבושי ב-1982, הייתה החברה הראשונה להציג טכנולוגיה כזו במנועי 4 צילינדרים, אך היא מעולם לא הכניסה את הטכנולוגיה לייצור סדרתי. מרצדס עושה שימוש נרחב בטכנולוגיה הזו כבר שנים וגם הונדה אקורד (V6) עושה שימוש בטכנולוגיה הזו עם אפשרת להפעלת שישה, ארבעה או 3 צילינדרים.