זה היעד אותו קבע ממשל אובמה כממוצע לכל צי הרכבים המיוצרים בארה"ב עד 2025.

הנשאי אובמה מכריז על יעד צריכת הדלק ל-2025

נציגי יצרניות הרכב בארה"ב הגיע לסיכום עם הממשל על יעד ממוצע של 23.2 ק"מ לליטר לכל צי הרכב של אותן היצרניות בו יאלצו לעמוד עד שנת 2025. בתחילת השיחות הבית הלבן הציע יעד של 27.6 ק"מ לליטר, אך כרגיל נציגי החברות איימו שזה יגרור פיטורי עובדים ועליית מחירים המכוניות לצרכן. כיום עומד הממוצע של צי הרכב האמריקאי על 11.6 ק"מ לליטר.

 

זה נשמע קצת משונה שהממוצע הנוכחי כיום עומד על 11.6 ק"מ לליטר, אך הממוצע לא מחושב באופן יחסי למכירות של הדגמים אלא כממוצע לכל דגם במשקל שווה בחישוב. כן, זה סוג של תרגיל מסריח שקיים גם באיחוד האירופאי (רק ששם זה ממוצע CO2 ולא צריכת דלק).

 

לדוגמה, ניקח את אסטון מרטין שהיא בעלת צי רכבים אשר המנוע הקטן ביותר בנמצא הוא מנוע V8 בנפח 4.7 ליטר עם צריכת דלק משולבת של כ-6.8 ק”מ לליטר. לכן, באסטון מרטין פנו לטויוטה, בנו גרסה משלהם ל-IQ הנקראת סייגנט לה צריכת דלק משלובת של 20 ק"מ לליטר (ו-116 גרם/ק"מ CO2) והנה הדברים לכאורה נראים הרבה יותר טוב. זו גם הסיבה שפורשה, פרארי וכל שאר החבורה המהירה והמזהמת מציגות כל אחת יחידות הנעה היברידיות.

 

באותו עניין, לפי התכנית של האיחוד האירופאי, עד שנת 2050 תיאסר כניסת רכבי דיזל ובנזין למרכזי הערים.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.