שר התחבורה ישראל כץ, החליט להעלות את מהירות הנסיעה המרבית בכבישים בינעירוניים בטוחים ל-110 קמ"ש. במקומות אחרים, תוקטן מהירות הנסיעה.

מהירות הנסיעה תעלה ל-110 קמ

בעקבות המלצה של וועדת מהנדסי כבישים שפעלה במשך שנתיים, הודיע היום שר התחבורה, ישראל כץ, על העלאת מהירות הנסיעה המותרת בכבישים מס' 1, מס' 4 וכביש 431 למהירות של 110 קמ"ש. אמנם כבר משנת 1993 הועלתה מהירות הנסיעה ל-110 קמ"ש, אך זו הוגבלה בכל הכבישים ל-100 קמ"ש למעט כביש מספר 6 "חוצה ישראל" בו מהירות הנסיעה המותרת עומדת על 110 קמ"ש.

 

בכבישים אחרים, כגון נתיבי איילון וכביש מספר 2 "כביש החוף" שם מהירות הנסיעה תעלה מ-90 קמ"ש ל-100 קמ"ש. במקומות אחרים כגון בדרך נמיר, תרד מהירות הנסיעה מ-80 קמ"ש ל-70 קמ"ש ובחלק מהדרכים העירוניות תוגבל מהירות הנסיעה ל-30 קמ"ש כמו ברחוב באזל בתל אביב.

 

עוד הוסיף שר התחבורה, שהנחה את משטרת התנועה לאכוף את עברת המהירות רק מעל 10% מעל מהירות הנסיעה המותרת. למרות שזו מדיניות משטרת התנועה כבר מזה שנים ואף יותר מכך. בנוסף נזכיר שמהירות הנסיעה המותרת היא עדיין 100 קמ"ש, עד להצבת השלטים החדשים.

 

הגיע הזמן לברך? לא ממש, העלאת מהירות הנסיעה היא קוסמטית בלבד, שכן בכל הכבישים האלו ובמיוחד כביש 6 ו-431, ידוע הדבר לכל וגם למשטרה ומשרד התחבורה שמהירות הנסיעה בכבישים העולה על 110- 120 קמ"ש. מדוע היה צורך שבמשך שנתיים שלמות, תשב וועדה בכדי לקבוע באילו כבישים יתאפשר להעלות את מהירות הנסיעה שכבר ב-1993 ישבה וועדה ובחנה את הנושא והגיע לאותן המלצות? לטעמנו, בסך הכול מדובר בשיטת המקל והגזר, אז עכשיו קיבלנו את הגזר, השר המתיק את גלולת פרויקט המצלמות והשתיק את ההתנגדות, ועכשיו פשוט נמתין למקל.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.