טויוטה קאמרי החדשה נחשפת רשמית ומציעה מרווח משופר, מנועים חסכוניים יותר ויחידה היברידית חדשה לחלוטין.
טויוטה חושפת רשמית את הדור השביעי של הקאמרי וקאמרי היברידית עם עיצוב זוויתי וצעיר יותר, מנועי בנזין בנפח 2.5 ליטר ו-3.6 ליטר V6 חסכוניים יותר בכ-5%, יחידה היברידית מחודשת, מרחב משופר לנוסעים ותא נוסעים איכותי בהרבה מבעבר. לישראל תגיע הקאמרי החדשה מארה"ב במהלך המחצית הראשונה של 2012.
טויוטה קאמרי 2012 החדשה, זהה במידותיה לדגם המוחלף: 4,805 מ"מ אורך, 1,821 מ"מ רוחב, 1470 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,776 מ"מ אורך. למרות המידות שלא צמחו, טויוטה מציינת שהקאמרי החדשה מרווחת יותר בזכות מספר שינויים בתכנון תא הנוסעים כאשר מרווח הברכיים מאחור שופר ב- 4.5 ס"מ. הקאמרי החדשה עברה גם דיאטה והקאמרי החדשה קלה יותר בין 70-100 ק"ג בהתאם לדגם.
בתחום המנועים, טויוטה קאמרי החדשה נשארת עם אותו היצע מנועים אך כולם עברו שיפור בהספק ובעיקר בצריכת הדלק. מנוע הבסיס בנפח 2.5 ליטר ארבע צילינדרים בעל הספק של 178 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-23.5 קג"מ, לעומת 167 כ"ס ו-22.8 קג"מ עם מנוע ה-2.4 ליטר שנמכר בישראל (מנוע ה-2.5 ליטר לא שווק בארץ). מנוע זה מציע צריכת דלק משולבת של 11.9 ק"מ לליטר עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית משופרת עם תפעול ידני (לעומת 5 בעבר).
המנוע הבכיר של הקאמרי החדשה בנפח 3.5 ליטר V6, מציע כבר הספק של 268 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-34.2 קג"מ ב-4,700 סל"ד (זהה למנוע . מנוע זה מצעי צריכת דלק משולבת של 10.6 ק"מ לליטר עם אותה תיבת שישה הילוכים אוטומטית. טויוטה תמשיך להציע את הקאמרי גם עם מנוע ה-2.4 ליטר 167 כ"ס. טויוטה לא מפרסמת את נתוני הביצועים עם מנועי הבנזין אך אלו צפויים לעומד על פחות מ-10 שניות למנוע ה-2.5 ליטר וכ-7 שניות למנוע ה-3.5 ליטר.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/OCN76p9P4DI?rel=0{/iframe}
הגרסה ההיברידית של הקאמרי החדשה, זוכה למערכת הנעה היברידית חדשה עלייה דיווחנו בעבר עם מנוע בנזין (מחזור אטקינסון) בנפח 2.5 ליטר בהספק של 156 כ"ס המחליף את מנוע ה-2.4 ליטר. ביחד עם המנוע החשמלי בהספק של 140 כ”ס, ההספק הכולל עומד על 200 כ"ס (לעומת 190 כ"ס), מה שמאפשר לקאמרי ההיברידית להציג ביצועים משכנעים מאוד של 7.8 שניות בהאצה מ-0 -100 קמ"ש.
צריכת הדלק של הקאמרי ההיברידית החדשה שופרה למדי עם צריכת דלק עירונית של 18.3 ק"מ לליטר, צריכת דלק בינעירונית של 16.6 ק"מ לליטר וצריכת דלק משולבת של 17.4 ק"מ לליטר לעומת 14.5 בקאמרי ההיברידית המוחלפת. הקמארי ההיברידית החדשה, מציעה "מוד" נסיעה EV שלא היה בעבר המאפשר לקאמרי נסיעה על בסיס הסוללות בלבד על לטווח של כ-2.5 ק"מ במהירות של עד 40 קמ"ש.
הקאמרי החדשה בעלת שלדה קשיחה יותר והמתלים נותרו באותו מערך כבעבר, אך עברו כיול מחדש. הקאמרי החדשה היא הדגם הראשון הזוכה למערכת תגבור ההיגוי החשמלית EPS החדשה של טויוטה. לפי טויוטה השינויים המכניים שעברה הקאמרי החדשה יאפשרו להציע יציבות כיוונית גבוהה יותר בקו ישר, תגובת היגוי חדה יותר ושיפור כולל בנוחות הנסיעה.
טויוטה נוטשת את העיצוב העגלגל והכבד של הקאמרי היוצאת ומציגה עיצוב זוויתי וצעיר כפי שראינו בטויוטה יאריס החדשה. למרות שהקאמרי החדשה נאה יותר מזו היוצאת, העיצוב לא פורץ גבולות וטויוטה כרגיל הולכת על בטוח. תא הנוסעים של הקאמרי החדשה עוצב מחדש ומציע שדרוג של ממש לעומת תא הנוסעים השבלוני, המשעמם והפלסטיקי של הקאמרי המוחלפת.
טויוטה מציעה את הקאמרי החדשה בארה"ב עם ארבע רמות גימור, כאשר רמת גימור SE הנמכרת רק עם דגם ה-V6, מציעה אופי ספורטיבי יותר עם הקשחת המתלים, משקל מתוגבר להיגוי ועוד. בתחום האבזור ניתן למצוא החל מרמת הגימור הבסיסית L: קישורית BT, מזגן רגיל פתחי יציאה מאחור, ארבע חלונות חשמל, בקרת שיוט, כיוון מלא להגה, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, מערכת שמע אינטגרלית עם כניסות AUX+iPod וחישוקי 16 אינצ' קלים. ברמות האבזור הגבוהות יותר ישנה כבר מערכת TOYOTA TOUCH, בקרת אקלים ועוד.
טויוטה קאמרי 2012