במסגרת ועידת האקלים שנערכה השנה בגלזגו מספר יצרני רכב גדולים חתמו על אמנה במסגרתה הם מתחייבים כי עד לשנת 2040 הם יחדלו מייצור ושיווק רכבים בעלי פליטה או במילים אחרות, החל משנה זו הם ישווקו רכבים חשמליים בלבד. על האמנה חתמו מספר מצומצם של מדינות וכן מספר יצרני רכב: פורד, ג'נרל מוטורס, מרצדס-בנץ, וולוו ולנד רובר יגואר.
מי לא חתם? שני היצרנים הגדולים בעולם כיום, טויוטה וקבוצת פולקסווגן, וכן המדינות בעלות שוק הרכב הגדול בעולם, סין, ארה"ב וגרמניה. דובר מטעם טויוטה מסר לראוטר כי בכל שוק בו הצרכן והתשתית מוכנים לרכב החשמלי הם יהיו שם עם מגוון מוצרים, טויוטה מתכננת להשיק 15 רכבים חשמליים עד לשנת 2025, אך יחד עם זה ישנם שווקים רבים שכלל לא מוכנים לעידן הזה.
הדובר הוסיף כי מרבית המדינות בדרום אמריקה, אפריקה, אסיה והמזרח התיכון כלל לא מוכנות למעבר המלא להנעה חשמלית ולכן טויוטה לא יכולה להתחייב בשלב זה להפסיק לייצר רכבים עם מנוע בעירה פנימית.
לפי מחקרים שונים בתחום ישנה שונות גדולה בין מדינות העולם במוכנות וביכולת לעבור לתחבורה נטולת פליטת. בעוד שמכירות הרכב החשמלי גואות במדינות כמו סין, ארה"ב ואירופה, בכל דרום אמריקה, יבשת עם אוכלוסייה המונה מעל ל-420 מיליון נפש, נמכרו בשנת 2020 פחות מ-18,000 רכבים חשמליים וביבשת אפריקה, המונה מעל ל-1.3 מיליארד נפש, נמכרו רק 1509 רכבים חשמליים, כולם אגב נמכרו רק בדרום אפריקה המתקדמת יחסית. בכדי להציג את הדברים בפרופורציה הנכונה יש לציין כי ביבשת אפריקה כולה נמכרים כמיליון רכבים בשנה, מרביתם בדרום אפריקה (מעל חצי מיליון) מצרים ומרוקו. בדרום אמריקה הסיפור כבר משמעותי יותר עם כ-5 מיליון רכבים חדשים מדי שנה, גם אם מדובר שוק מאוד תנודתי שיכול לעלות או לרדת בעשרות אחוזים בכל שנה. ברזיל, דרך אגב, אחראית על מעל ל-50% מהמכירות של רכב חדש בשוק זה.