קיה חושפת בסין את הקרוסאובר החשמלי הייעודי השלישי שלה, קיה EV5, המיועד בראש ובראשונה עבור השוק הסיני אך עדיין מדובר בדגם גלובלי אותה קיה תשווק במהלך השנה הבאה "במספר שווקים נבחרים". בשלב זה מדובר רק בחשיפת העיצוב של הדגם, פרטים נוספים על הדגם קיה תחשוף באוקטובר, אז גם נדע מי הם אותם "שווקים נבחרים".
קיה EV5 הוא קרוסאובר 5 מושבים גדול המציג עיצוב בהשראה רבה מהאח הגדול EV9. הדגם הוצג כקונספט בחודש מרץ האחרון ולמעט שינויים זניחים הנדרשים במעבר מדגם קונספט לדגם ייצור, הדגם שמר באופן מופתי על העיצוב של הקונספט. ממידע שלדף ממשרד הרישום לרכב חדש בסין מדובר בקרוסאובר באורך של 4615 מ"מ, רוחב של 1875 מ"מ, גובה של 1715 מ"מ ועם בסיס גלגלים של 2750 מ"מ.
לפי קיה, הדגם תוכנן מתוך מחשבה על משפחות צעירות תוך מתן דגש רב למרווח בתא הנוסעים. מבט קצר בתא הנוסעים מבהיר מיד למה קיה התכוונה, העיצוב הזקוף של הדגם עם החלונות הגדולים יחסית וחלון הגג הגדול יוצא תא נוסעים אוורירי במיוחד, הדשבורד האופקי, הקונסולה הנמוכה בין המושבים, תא המטען הגדול עם רצפה כפול וקיפול שטוח לחלוטין, כל אלו יוצרים תא נוסעים באווירת מיניוואן שימושי, תכנון דומה אותו קיה הציגה גם ב- EV9 הגדול יותר.
אם תסתכלו על משענת הדלת בצד הנוסע הקדמי, תגלו שזה יכול לסייע לנהג בזמן נהיגה עם כיוון מראות הצד, פתיחה/נעילה של הדלתות מאחור, שליטה על חלון הנהג ועוד. כרית מושב הנוסע הקדמי ממשיכה ונצמדת למושב הנהג, זה אמנם לא מיועד לשמש כמושב מזדמן אך זה עוד חלק מיצירת אווירה משפחתית מגובשת לחלל תא הנוסעים.
כמו בקיה EV9, גם כאן נוכל למצוא צמד מסכי "12.3 שביניהם מותקן מסך "5 ייעודי לשליטה במרחק אצבע על בקרת האקלים, לצד ממשק ממשק שליטה פיזי נוסף.
קיה מציינת כי הדגם זכה לתאורת אווירה עשירה עם 64 גוונים שונים, אפשרות להתאמת צבע התאורה בהתאם למצב הנהיגה, אפשרות שליטה בעוצמת התאורה, כולל כיבוי מלא, וכאשר אחת מערכות הבטיחות מתריעה על סכנה, גם תאורת האווירה תשתנה בהתאם.
בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר האם קיה EV5 ישווק בישראל, אך זה בהחלט דגם חשמלי נכון ומתאים מאוד לשוק המקומי שלנו. וודאי לאור העבודה שהדגם אמור להיות זול יותר מקיה EV6 שזכה לתמחור מקומי לא אטרקטיבי. דרך אגב, בשוק הסיני המחיר של קיה EV5 עומד על 83,000 עד 120,000 שקל, מחיר שאנחנו כמובן יכולים רק לחלום עליו.