וולוו מפתחת מכונית קומפקטית שתתחרה בגולף על בסיס גרסת 5 דלתות לוולוו C30 הבאה.
הניסיון האחרון של וולוו להיכנס לסגמנט הנמכר ביותר באירופה, קומפקטיות האצ'בק, היה אי שם בשנות ה-90 עם וולוו 440. אמנם בקו המוצרים של וולוו יש את ה-C30, אך כמכונית הנמכרת רק בתצורת 3 דלתות, היא לא מספיק פרקטית ותחרותית עבור השוק האירופאי.לכן וולוו שוקדת בימים אלו על פיתוח ה-V30, כדגם 5 דלתות קומפקטי על בסיס ה-C30 הבאה. כמו ה-V60, כבר לא מדובר בתצורת סטיישן קלאסית אלא כפי שוולוו מכנה זאת ספורט סטיישן, או בקיצור, האצב'ק 5 דלתות עם תא מטען גדול יותר.
יחד עם ה-V30 החדשה שתושק ב-2013, וולוו תחשוף גם XC30 (על בסיס ה-V30), קרוסאובר קומפקטי שיתחרה מול רכבים כגון ב.מ.וו X1. כחלק מתהליך של מעבר כולל למנועי טורבו קטני נפח בלבד ומודעות סביבתית גבוהה של היצרן השבדי-סיני, את כל הדגמים העתידיים של וולוו ישרתו מנועים חדשים בני ארבע צילינדרים מסדרת VEA של וולוו (הארכיטקטורה הסביבתית של וולוו). על מחסור בהספק מנוע בדגמים הגדולים יותר כגון ה-S60 וה-S80, יפצו מערכות שוולוו מפתחת בימים אלו כולל דגמים היברידיים או שימוש במערכת גל תנופה.