המחירון של העם
המחירון של העם יצא לדרך.
המחירון של העם
המחירון של העם יצא לדרך.

משרד התחבורה השיק היום את "מחירון העם" לרכב יד שנייה, מחירון בו מוצגים מחירי עסקאות לרכישת רכב יד שנייה כפי שדווחו ע"י המוכרים/קונים בזמן העברת בעלות בדואר. המטרה של "מחירון העם" היא כמובן להציג אלטרנטיבה למחירון לוי יצחק שהוא המחירון הקובע ומהווה עד היום את הבסיס לכל עסקת רכב משומש או את גובה הפיצוי בעת מקרה ביטוחי.

 

בשלב זה המחירון חסר ולא מעט דגמים פופולריים עדיין לא מופיעים במחירון, אבל זה רק עניין של זמן. הבעיה הגדולה יותר היא בשימושיות שכן שהצגת הדגמים לא מבוססת על שמות הדגמים המסחריים של היבואן אלא על שמות הדגמים של משרד התחבורה ומי שלא מכיר מספיק את שוק הרכב הישראלי יתקשה להבין לדוגמה שטויוטה קורולה HSD SDN היא קורולה סדאן היברידית ונראה אתכם מנחשים מי זו איביזה AEE?. כל עוד לא ישנו את שמות הדגמים לאלו המסחריים המוכרים לצרכן הכללי, המחירון פשוט לא יהיה שימושי. כל זה בנוסף לעבודה שגם אם אין ציון ליחידת ההנעה אלא רק לרמת הגימור, ויש לא מעט דגמים עם אותה רמת גימור אך יחידת הנעה שונה.

 

לפי משרד התחבורה "הנתונים מעובדים באמצעות מודל סטטיסטי שפותח במשרד התחבורה", משרד התחבורה לא מספקים מידע על אותו מודל אך המודל הזה אמור לקחת בחשבון נתונים כגון קילומטרים וכן להוציא חריגות גדולות מהממוצע. מה שהמחירון לא יכול לקחת בחשבון כמובן זה את מצבו המכני של הרכב, עבר ביטוחי וכו', נתונים המשפיעים באופן משמעותית על מחיר העסקה. אם לכל דגם יהיו מאות עסקאות מדווחות אז ההשפעה של הנתונים האלו תפחת.

 

עיוות אפשרי נוסף הוא בדגמים נפוצים בחברות הליסינג, אמנם עקרונית, משרד התחבורה חשב על זה והוא יאפשר לחשב מחיר משוקלל עם מספר הבעלים, נסועה וסוג הבעלות, אך אין אפשרות לסנן מי הייתה היד הראשונה, השנייה וכו'.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.