עם תג מחיר של 45,000 ליש"ט, מכונית הספורט החדשה של אלפא רומיאו, ה-4C , יוצאת לדרך באירופה ומציעה משקל זבוב, מנוע 240 כ"ס והנדסה שמקורה בפורמולה 1.
קצת יותר משנתיים לאחר שאלפא רומיאו הציגה את ה-4C כקונספט בתערוכת ז'נבה, אלפא רומיאו מתחילה בשיווקה של המיני מכונית-על החדשה של החברה באירופה ומצמידה לדגם תג מחיר התחלתי של 45,000 פואנד בבריטניה. הדגם ייוצר בסדרה מוגבלת של 3,000 יחידות בלבד כאשר 1,000 מתוכן ישווקו באירופה, מספר יחידות מהדגם תגענה גם לישראל במהלך השנה הבאה.
עם חשיפתו של תג המחיר, ה-4C נמצאת בטווח המחירים של מכוניות כגון פורשה קאיימן (בגרסאות היקרות של הדגם), לוטוס אבורה ועוד, מכוניות הדומות מבכינת התצורה של מנוע מרכזי והנעה אחורית, זאת למרות שה-4C נמצאת במובן מסוים בסגמנט משל עצמה בכל הקשור לתכנון הבסיסי המגיע מעולם מכוניות העל/פורמולה 1, יותר מאשר מעולם מכוניות הספורט אליו שייכת הקאיימן למשל.
אלפא רומיאו 4C, תוכננה ועוצבה ע"י אלפא רומיאו ותיוצר במפעל מזראטי במודנה (ספר ההזמנות נפתח, תחילת השיווק ב-2014). לדגם מרכב מונוקוק העשוי סיבי פחמן ושוקל 65 ק"ג בלבד, אליו מחוברות מלפנים ומאחור תתי שלדות פלדה קלות משקל (טכנולוגיית SMC). ה-4C היא מכונית ספורט קטנה במיוחד ולמעט מידת רוחב של 1,864 מ"מ, שאר המידות הן מעולם הסופרמיני עם אורך של 3.99 מטר בסיס גלגלים של 2.38 מטר וגובה נמוך במיוחד של 1.18 מטר בלבד.
המידות הקטנות יחד עם השימוש בחומרים מתקדמים עבור השלדה, מאפשרים ל-4C להציג משקל של מכונית מיני עירונית- 895 ק"ג (משקל יבש). חלוקת המשקל לפי אלפא רומיאו עומדת על 40:60 לטובת הציר האחורי. כל זה מאפשר לדגם לייצר תאוצה צידית של 1.1g ותאוצה שלילית בזמן בלימה של 1.2g.ואלו כבר נתונים שגם מפלצת אחיזה כמו ניסאן GT-R יכולה להתפאר בהם.
כאמור, ה-4C המיני מכונית-על וככזו, לא תמצאו כאן מנוע V8 או V10 ואפילו לא V6 צנוע אלא גרסה מחוזקת של מנוע ה-1750 סמ"ק 4 צילינדרים של אלפא רומיאו, אותו מנוע המשנע את הג'ולייטה QV. ליחידת ההנעה הספק מרבי של 240 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 35.6 קג"מ בין 2,100-4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת TCT כפולת המצמדים של אלפא רומיאו (מצמד יבש).
יחידת ההנעה הזו על משקל הזבוב של ה-4C, מספיקה בכדי לעצור את השעון על 4.5 שניות במאוץ 0-100 קמ"ש והיא תביא את הדגם עד למהירות מרבית של 258 קמ"ש. צריכת הדלק למי שיבחר לנהוג באופן רגוע, עומדת על 14.6 ק"מ לליטר.
כמו כל מכונית מסגנונה של ה-4C ובעיקר כמכונית שאמורה "להחזיר עטרה ליושנה", דגש רב ניתן להנאה מנהיגה ולחיבור של הנהג לרכב. כך למשל ההגה לא מתוגבר, פרוגרסיבי ולפי אלפא רומיאו, ב-90% מהסיבובים הנהג לא נדרש כלל להסיר את ידיו מההגה. גם בתחום הבלימה, אלפא רומיאו רוצה לספק לנהג את מלוא התחושה ולכן היא לא בחרה בצלחות בילום קרמיות הידועות בעוצמת הבלימה אך בחוסר תחושה ולכן פיתחה צלחות בילום היברידיות המשלבות בין אלומיניום ופלדה (פטנט רשום של אלפא רומיאו). בנוסף, מושבי הבאקט ב-4C תוכננו כך שיעבירו לנהג את מלוא המידע מהשלדה.
לדגם מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומקפרסון מאחור. הדגם מגיע כסטנדרט עם חישוקי “17 מלפנים ו-”18 מאחור וכאופציה עם 18” ו-”19. ה-4C החדשה, אמורה להיות המכונית המסמלת את חזרתה של אלפא רומיאו לארה"ב ולכן גם בורר מצבי הנהיגה - מערכת ה-DNA – השולטת על תוכנת ניהול המנוע, תיבת ההילוכים, מערכת בקרת היציבות והדיפרנציאל Q2 הנשלט אלקטרונית, לא נעדרת מהדגם. ב-4C המערכת כוללת מצב נוסף חדש – מסלול.