אינפיניטי Q50, מחליפת ה-G37 סדאן, תוצע בגרסה היברידית חזקה ומציגה מערכת היגוי מתקדמת במיוחד.
אינפיניטי חשפה אתמול (יום ב') בתערוכת דטרויט את מכונית הספורט סדאן החדשה שלה, Q50, מחליפת ה-G37 סדאן שתתחרה בקרוב בלקסוס IS החדשה וגם ובעיקר בסדרה 3 של ב.מ.וו.
אינפיניטי Q50, המעוצבת בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של אינפיניטי, לא משאירה ספק לצופה מהצד (או מלפנים ומאחור) בדבר היכולות הדינמיות שלה עם קווי עיצוב בשרניים וחזית בעלת נוכחות חזקה עם גריל רשת בולט. העיצוב החיצוני המוצלח של ה-Q50 לא מסגיר את מה שנמצא מתחת לפח, שם אינפיניטי ציידה את ה-Q50 בטכנולוגית היגוי מתקדמת במיוחד ראשונה בעולם.
עם אורך של 4,783 מ"מ, רוחב של 1,824 מ"מ, גובה של 1,433 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,850 מ"מ, אינפיניטי Q50 גדולה יותר מה-G סדאן היוצאת למעט הגובה שקוצץ במעט ובסיס הגלגלים שנותר כבעבר.
אינפיניטי Q50 תוצע גם בגרסה היברידית, חזקה במיוחד, על בסיס יחידת ההנעה של ה-M35h הסאלונית. יחידת ההנעה ההיברידית של ה-Q50h משלבת בין מנוע 3.5 ליטר V6 בהספק של 296 כ"ס לבין מנוע חשמלי בהספק של 67 כ"ס היוצרים הספק כולל של 354 כ"ס.
דגם הבנזין הרגיל, יוצע עם אותה יחידת מוכרת (ומשופרת קלות) של הדגם המוחלף - מנוע 3.7 ליטר V6 בהספק של 328 כ"ס ו-37.2 קג"מ שישודך לאותה תיבת 7 הילוכים אוטו' כבעבר. כמו בדגם היוצא, גרסה זו תוצע עם הנעה אחורית או הנעה כפולה 4WD. אינפיניטי עדיין לא מפרסמת עדיין את נתוני הביצועים של הדגם ששיווקו יחל לקראת קיץ 2013.
אינפיניטי מציינת שהדגם יוצע בעתיד עם יחידות הנעה נוספות – סביר להניח שמדובר במנועי 4 צילינדרים טורבו ובמנועי דיזל לשוק האירופי.
תא הנוסעים של ה-Q50 שומר על המבנה המוכר מהדגם היוצא, אך הוא עמוס טכנולוגיה מתקדמת ובקונסולה המרכזית תמצאו שני מסכי מגע גדולים, האחד מתחת לשני, כאשר המסך התחתון הוא מסך מגע המופעל גם באמצעות מחוות ידיים כמו במכשיר סוללורי חכם. כל שלמעט מספר מועט של כפתורים פיזיים של מערכת בקרת האקלים ומערכת השמע (הנדסת אנוש חכמה), השליטה על המערכות השונות ברכב נעשית דרך מסך המגע התחתון וחוגה בקונסולה המרכזית.
המערכת החכמה של אינפיניטי (אינפיניטי InTouch) מאפשרת לרוכשים שימוש באפליקציות שונות כולל אפליקציית פייסבוק וכו'. המערכת כולל אפליקציית i-Key המסוגלת לזהות עד ארבע מפתחות שונים של הרכב ומאפשרת לכל נהג להתאים באופן אישי עד 96 הגדרות שונות ברכב שיכנסו לפעולה מיד עם הכניסה למכונית בהתאם למפתח שהנהג אוחז בידו.
אינפיניטי Q50 היא הראשונה לשאת את מערכת ההיגוי החשמלית האדפטיבית החדשה של ניסאן (Direct Adaptive Steering) שהוצגה לראשונה לפני מספר חודשים. מערכת ההיגוי החדשה היא מערכת ההיגוי הראשונה בעולם במכוניות נוסעים סידרתיות בה אין קשר מכני ישיר בין גלגל ההגה לגלגלים הקדמיים - drive by wire.
המערכת שולטת בנפרד על כל גלגל קדמי ובאמצעות מנועים חשמליים (ושלושה מחשבים), היא מבצעת אוטו' תיקוני היגוי כנגד רוחות צד, שיפועים בכביש מכות בדופן הצמיג ממדרכה וכו'. במקרה של קריסת מערכות החשמל ישנו גיבוי של מערכת מכנית הנכנסת לפעולה אוטו' במקרה הצורך. לפי אינפינטי, המערכת תספק לנהג תחושת היגוי טובה יותר ורמת נינוחות גבוהה יותר בנסיעה בכבישים מהירים. המערכת מאפשרת לנהג לבחור בין 4 מצבי היגוי שונים המשנים גם את מידת התגבור וגם את מהירות ההיגוי.
בנוסף למערכת זו וגם כן לראשונה בעולם, אינפיניטי Q50 תצויד במערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה (Active Lane Control). המערכת עושה שימוש במצלמה קדמית (ומספר חיישנים נוספים) השומרת את הרכב במרכז נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי במקרה של "גלישה" אל הנתיב הצמוד/נגדי. את זה עושות גם מערכות אחרות, אך בזכות מערכת ההיגוי החדשה של אינפיניטי, המערכת תבצע גם תיקוני היגוי קטנים כנגד כל מפגע בכביש כגון בורות רוחות צד וכו'.