2025 BYD אטו 2
BYD אטו 2.
2025 BYD אטו 2
BYD אטו 2.

בשוק הסיני הוא נקרא יואן UP, באירופה ובישראל הוא ישווק כ- BYD אטו 2 והוא הקרוסאובר המשפחתי החשמלי החדשה של BYD שיהיה אמנם זול יותר משמעותית מהאטו 3 הגדול יותר אך עם טווח רשמי של 312 ק"מ בתקן WLTP מדובר באתגר שיווקי. 

 

מיצובישי אאוטטלנדר 7 מושבים

BYD אטו 2 משווק בסין עם שתי יחידות הנעה חשמליות, באירופה וישראל הדגם ישווק רק עם זו הבכירה יותר המשלבת מנוע חשמלי קדמי בהספק של 177 כ"ס ומומנט מרבי של 29.6 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-7.9 שניות) עם סוללת LFP בקיבולת צנועה יחסית של 44.9kWh (נטו: 42.4kWh) המאפשרת לדגם טווח נסיעה משולב של 312 ק"מ בתקן WLTP.  

 

BYD אטו 2
BYD אטו 2.

לאור טווח הנסיעה המאתגר, במיוחד לשימושים בכביש מהיר שם צריכת האנרגיה גבוהה יותר משמעותית, היינו מגדירים את BYD אטו 2 כרכב אידיאלי לשימוש כרכב שני במשפחה, כל זאת בתנאי שהתמחור האטרקטיבי של הדגם בשוק הסיני יישמר גם כאשר הדגם ישווק כאן ובאירופה. אם צריך להעריך, תמחור של קצת פחות מ-140 אלף שקל הוא התמחור הנכון עבור הדגם וזה גם המחיר הצפוי לאור העבודה שבשוק הסיני מחיר הדגם זול יותר מזה של הדולפין. 

 

2025 BYD אטו 2
BYD אטו 2.

 עם אורך של 4,310 מ"מ, רוחב של 1,830 מ"מ, גובה של 1,675 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,620 מ"מ, האטו 2 מרווח מספיק לכל המטלות היומיומיות של המשפחה הממוצעת, כך גם תא מטען בנפח של כ-360 ליטר, לא ענק אך גדול מספיק, עם מדף רצפה וקיפול היוצר תא מטען שטח בנפח של 1,320 ליטר. 

 

הבסיס לאטו 2 הוא אותו בסיס מוכר של האטו 3, הדולפין ועוד, כלומר פלטפורמת e-platform 3.0 של BYD ובמקרה של האטו 2 הסוללות מורכבות ישירות על השלדה (CTB), דבר המגדיל את קשיחות השלדה ומקטין את משקל הדגם, העומד על 1,590 ק"ג בלבד. לאור השימוש בבסיס המוצלח, בהחלט שאפשר לצפות כי גם האטו 2, כמו שאר דגמי BYD, ישיג ציון מרבי במבחני הריסוק של Euro NCAP. הספק הטעינה המהירה עומד על 65kW בלבד אך לאור גודל הסוללה זמן הטעינה זהה לשאר דגמי BYD הקטנים, כלומר טעינה של 10% עד 80% בזמן של כ-40 דקות. 

 

2024 BYD אטו 2 תא הנוסעים
בעיצוב שגרתי.

בתחום הטעינה הביתית, האטו 2 מצויד במטען חד פאזי המאפשר טעינה של עד 6.6kW בלבד ובפועל זה אומר טעינה ביתית בהספק של עד 3.3kW כך שטעינה מלאה אורכת כ-13 שעות. אם הטווח היומי שלכם הוא עד 150 ק"מ זו לא מגבלה של ממש שכן כ-6 שעות של טעינה בלילה יספיקו להשלים את המחסור. 

 

לעומת תאי הנוסעים המפוסלים של שאר דגמי BYD, האטו 3 מסתפק בעיצוב שגרתי למדי אך מעבר לכך הנוסעים ימצאו תא נוסעים מרווח מלפנים ומאחור ולצד זה נמצא רשימת אבזור עשירה הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי "8.8, גדול וברור יותר מזה של האטו 3, מולטימדיה "12.8 עם תפעול קולי, אפליקציה לשליטה מרחוק, מפתח חכם, מצלמת 360 מעלות, בקרת אקלים מפוצלת, שקעי USB-C מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטי, אופציה לתצוגה עילית, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים ועוד. 

 

2025 BYD אטו 2
BYD אטו 2.

כל זה לצד מפרט בטיחות עשיר הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת יציאה בטוחה ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 45

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.