סרג'יו מרקוני פרס את תכנית החומש של קונצרן פיאט, SUV לאלפא, מזארטי תתחרה ב-M5, מחליפה לפרארי אנזו ודגמים חדשים לאלפא ופיאט
אלפא רומיאו: לפי התכנית, פיאט תשיק מחדש את אלפא רומיאו, אלפא שהייתה אמורה למכור ב-2009 כ-300,000 רכבים מכרה בסך הכל 110,000 יחידות . יעד המכירות החדש לאלפא רומיאו אותו הציבה פיאט עומד על 350,000 יחידות לשנה בשנת 2014.
אז מה צופן העתיד לאלפא על פי פיאט?
החדשה הכי מפתיע היא כמובן SUV של אלפא ב-2013, נשמע קצת כמו חילול קודש אבל אם פורשה יכולה וגם מאוד מצליחה אז למה לא אלפא? לדעתנו רכבת הקרוסאובר כבר מזמן עזבה את התחנה, אז מה מידת ההצלחה הצפויה? ימים יגידו.
סיפרנו לכם על הג'ולייה החדשה ב-2012 מחליפת ה-159 והספיידר החדשה ב-2013 שתיהן עם הנעה אחורית. המיטו תזכה למתיחת פנים ב-2013 ולגרסת 5 דלתות. יצור הבררה והספיידר הנוכחיות יופסק באמצע 2011 וה-GT האחרונות ירדו מפס היצור בסוף 2010.
פרארי: מפרארי לפי התכנית נזכה ללא פחות מ-6 דגמים חדשים או מחודשים עד שנת 2013 כולל אנזו חדשה וגרסה קיצונית (או מסלול) ל- 458 איטליה.
הסנונית הראשונה תופיע בדמות פרארי 458 איטליה בגרסת ספיידר פתוחה, זה יתרחש בשנת 2011. עוד באותה השנה נזכה לגרסה חדשה ל-פרארי 612 סקאלייטי V12 שצפויה להיות בעלת אופציה להנעה היברידית.
בשנת 2012 תציג פרארי מחליפה לפרארי אנזו שבין השנים 2002-2004 נמכרו ממנה רק 400 יחידות. היא תצויד במנוע V8 או V6 כפולי מגדשים והזרקת דלק ישירה. ספינת הדגל הזו של פרארי תציג כמה חידושים כמו "אוירודינמיקה אקטיבית" המזרימה אוויר דרך גוף הרכב בכדי לשלוט על זרימת האוויר מסביב ומתחת לרכב או פאנלים המשנים צורתם בהתאם למהירות הרכב.
עוד באותה השנה פרארי תציג גרסה חדשה ל- 599GTB.
בשנת 2013 תציג פרארי מתיחת פנים עמוקה לפרארי קליפורניה. אחרונה תהיה גרסה קיצונית ל-458 איטליה שתקרא 458 סקודריה.
מאזרטי: מזארטי שהחלה את התחייה שלה עם Quattroporte בעיצוב פנינפרינה תציג גרסה חדשה עם "עיצוב חדש לחלוטין, התנהגות כביש מופתית ואיכות יצור גבוהה במיוחד" לדברי פיאט, זאת כמובן לאור שתי המתחרות החדשות בדמות האסטון מרטין רפיד והפורשה פאנאמרה.
החדשה הכי מעניינת אצל מאזרטי היא יצור מכונית סדאן קטנה שתתחרה מול ב.מ.וו M5 או E קלאס AMG ואדי RS6, זה צריך להיות מעניין, מתחרה שתהה גם יפה וגם אופה.
פיאט: הלחם שמחזיק את כל חטיבת הרכב של הקונצרן הוא מותג פיאט כמובן. פיאט תציג שלל דגמים חדשים או מחודשים ויהיה קשה לעקוב אחרי כל השינויים אז פקחו עיניים.
ב-2011 תצא פנדה חדשה לחלוטין, ורכב SUV חדש עבור פיאט על בסיס הדודג' ג'רני.
בשנת 2012, תציג פיאט סופרמיני חדשה לחלוטין (האם זו הפיאט אונו החדשה אך בעיצוב שונה?). ויחד עם הסופרמיני החדשה יוצג מיניוואן חדש עם 5-7 מקומות ישיבה. עוד ל-2012 פיאט תציג רכב סדאן משפחתי בדומה לג'טה של פולקסווגן חדש לחלוטין.
בשנת 2013 פיאט תציג רכב עירוני חדש לחלוטין שיחליף את ה-Seicento . פיאט תציג דגמים חדשים לפונטו EVO (הגרסה לצעירים של הגנדה פונטו) וכן דגם חדש לבראבו האצ'בק והסטיישן. הבראבו תתבסס על שלדת הג'ולייטה החדשה.
לנצ'יה תתאחד עם דגמי קרייזלר השונים ותצא עם מספר דגמים חדשים.
במספרים קונצרן פיאט רכבים (כולל מסחריות ומשאיות ודגמי קונצרן קרייזלר) מתכוון למכור כ-6 מליון רכבים עד 2015, כיום ציר המכירות מצביע על 2.2 מליון. לפיאט תכניות גדולות להתחרות ביצרנית הגדולה באירופה הלו היא פולקסווגן שלה כיום מעל ל-6 מליון מכירות רכבים. פיאט תיכנס לשוק האמריקאי בין אם באמצעות דגמי אלפא ופיאט או באמצעות דגמי קרייזלר השונים. השוק היותר חשוב אליו פיאט מתכוונת להיכנס הוא כמובן השוק הסיני בו פולקסווגן עושה חייל במכירות.
המצגת המלאה: