דלק מוטורס שהחלה בשיווק מאזדה 5 החדשה, נאלצת להותיר אותנו עם מנוע מחודש אך ללא מערכת i-stop היכולה לחסוך עד כ- 20% מצריכת הדלק.
המיסוי הירוק אמור היה לעודד את הציבור לרכישת רכבים חסכוניים בצריכת הדלק ופחות מזהמים. על המיסוי הירוק ורתימת העגלה לפני הסוסים, כלומר לפני האירופאים שאנו "שותפים" להם בשוק הרכב, כבר כתבנו בעבר ולא נרחיב. דלק מוטורס, שהחלה בשיווק מאזדה 5 החדשה, בשל הטעם הישראלי המובהק בהעדפתו תיבת הילוכים אוטומטית על תיבת הילוכים ידנית, נאלצה להשאיר את הגרסה עם מערכת i-Stop המשודכת לתיבה הידנית בלבד באירופה, ולהביא לכאן את הגרסה האוטומטית בלבד שלא מצוידת במערכת זו.
מאזדה 5 החדשה 2011 - הפרטים המלאים
מדוע מאזדה לא ציידה את ה-5 האוטומטית החדשה במערכתi-stop, שבשילוב עם התיבה הידנית, חסכונית בכ-20%!! לעומת התיבה האוטומטית? כי באירופה רכב משפחתי מובהק כמו מיניוואן, נועד להיות בראש ובראשונה חסכוני (אפילו רכבי יוקרה). באירופה, למעט מדינה אחת או שתיים, אין כלל אופציה לתיבה אוטומטית ובשביל המדינה הקטנה שלנו, למרות מכירות מאוד מוצלחות של מאזדה בישראל, מאזדה לא שידכה את המנוע בגרסה האוטומטית למערכת עצור/סע i-Stop.
אז כרגיל, נשארנו עם מס ירוק, שלא תורם שום דבר ירוק, ומכוניות בגרסאות לא חסכוניות, למרות שאנחנו הכי לא אוהבים שעובדים עלינו. פלא שמתייחסים אל ציבור בעלי המכוניות כפרה חולבת ומעלים את מחירי הדלק כל שני וחמישי? איך כתב המשורר? "הציבור מטומ.. ולכן הציבור ישלם".