אמנם בלובינסקי יתחילו לשווק קודם את ה- MG550 אך אחותה הקטנה MG350 היא ה-באמת חשובה ללובינסקי ולשוק הישראלי

רוואה 350

 

בשנת 2004 רכשה SIAC או בשמה המלא: Shanghai Automotive Industrial Corporation, את MG או יותר נכון את הזכויות יוצרים של MG הבריטית כי מה לרכוש, לא ממש היה. יחד עם הרכישה קיבלה SIAC את הרובר 75, שבכלל תוכננה ע"י ב.מ.וו בהרפתקה הקצרה שהייתה לה עם MG רובר. בסין נמכרת הרובר 75 כרוואה 750. בשנת 2008, מחלקת הפיתוח של SIAC בבריטניה, החלו לפתח את ה-MG 550 או רוואה 550, על בסיס הרובר 75.

 

השנה, אותו צוות פיתוח בריטי שבעבר היה צוות הפיתוח של MG רובר, העלה על קו הייצור את ה-רוואה 350 שאצלנו תקרא MG350 או MG5 כפי שהיא תקרא בבריטניה. MG350 היא מכונית פרי פיתוח עצמאי ומלאה ואין כל שימוש ברכיבים מהרובר 75, SIAC בנתה את הרכב הראשון שלה המיועד לאירופה מאפס.

 

חיצונית, MG350 נראת מודרנית ולטעמנו מזכירה מאוד את הקיה פורטה ומאחור אף מזכירה את השברולט קרוז, אך היא עדיין לא ברמה שלהן, לא ברמה של הרכבים הקוראנים כיום כך לפי דיווחים ומבחנים שונים שנעשו לרכב. למרות הפיתוח הבריטי, היא עדיין לא בסטנדרט הרכבים המודרניים שאנחנו מכירים ולכן על כך היא תנסה לפצות באבזור רב מהמקובל כמו מערכת שליטה עם מסך מגע המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרויד של גוגל, ריפוד עור ועוד.

 

SIAC רוואה 350

 

המנוע הראשון עימו תוצג MG350 הוא 1.5 ליטר VVT-תזמון שסתומים משתנה והספק של 107 כ”ס ומומנט של 13.8 קג”מ, אך הוא מיושן לפי כל אמת מידה, הוא אמנם קצת שקט יותר מממנוע ה-K המיושן בה מצוידת MG550 אך גם הוא לא שקט במיוחד ומעל ל-3000 סל"ד נשמע כאילו המנוע נמצא כבר ב-6000 סל"ד ועם תיבת 4 הילוכים מיושנת נדרשת עבודה רבה מהנהג בכדי לשמור על קצב נסיעה סביר . בהמשך, אותו מנוע יוצע עם מגדש טורבו ואז אולי העניינים ישתפרו, בכל מקרה עם המנוע הרגיל אתם צפויים להמתין כ-13 שניות עד שתצפו ב-100 קמ"ש על סקלת המהירות. החדשות הכן טובות שלכאן לא יגיע מנוע זה שכן הוא בתקן יורו-4 ולכן רק המנוע המוגדש יגיע בתקן יורו 5 ובעתיד גם מנוע 1.3 ליטר טורבו.

 

העיצוב החיצוני של MG350, נעשה הפעם ע"י צוות בריטי ולא ע"י ברטונה האיטלקי. התוצאה מודרנית עם קווים נאים, אך לא מרשימה כמו אחותה הגדולה. מה שכן, לפלח השוק אליו היא מיועדת זה כל מה שהיא צריכה. השימוש בשני גוונים, ופלסטיקה רכה מעל הקונסולה המרכזית מספקים תחושה אוורירית, אך שימוש מוגזם בפליסטיק דמוי עץ שנראה זול, ופלסטיק דמוי אלומיניום קצת יותר מידי מזכירים את מוצאה של המכונית.

 

בתחום האבזור, מעבר לאבזור כמו בקרת אקלים או שליטה מההגה על מערכת השמע והטלפון, גולת הכותרת של MG350 זה היותה המכונית הראשונה בעולם שעושה שימוש מלא במערכת ההפעלה של גוגל, אנדרויד (בספק אם יגיע לישראל). המערכת מוצגת על מסך מגע צבעוני בגודל 7 אינצ', באמצעות המערכת ניתן לגשת לטלמטריה, DVD, GPS, אינטרנט ומיילים או מצלמה אחורית המתוקנת ברכב ועוד.

 

מרחב מכובד מאחור

הרוואה סטנדרטית במידות שלה עם בסיס גלגלים של 2.65 ס"מ , אך מציעה מרחב מכובד ל- 4 מבוגרים. אמנם המנוע ותיבת ההילוכים הן החוליות החלשות של MG350, אך נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים (שוב ללא התייחסות לרעש המנוע) לא רעים בכלל יחד עם נקושות מה של המתלים שיכולה לפצות בהתנהגות כביש מהנה, די בדומה לאחותה הגדולה ה-550, זאת יחד עם היגוי כבד יחסית מה שמאפשר תחושת כביש טובה ובטוחה יותר, אך הבלמים קצת הורסים את החגיגה עם תחושה ספוגית ועצמה בינונית.

 

לא צפויים חיים קלים MG350, וודאי מול מתחרות עם נסיון רב בפיתוח, מיתוג ומיצוב עדיפים, מצד שני היא לא ממש רחוקה משם ובהתחשב שזה רק הדור הראשון של פיתוח עצמאי מלא, כנראה שלא ייקח עוד שנים רבות שנתייחס באופן כמעט שווה ערך לרכב סיני מבית SIAC.

 

תגיות: MG MG MG350
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.