ב.מ.וו מציגה עם הקונספט החשמלי ix3 את הדור החמישי והחדש של מערכת ההנעה החשמלית שלה eDrive, אותה היא תתקין ברוב דגמי המותג, החל ממיני ועד לסדרה 7.
לפני מספר שנים, ב.מ.וו השיקה את מותג המשנה i אשר יועד עבור רכבים חשמליים ייעודיים שלא התבססו על דגמים קיימים של המותג. כעת, ב.מ.וו משנה כיוון ומציגה את הקונספט החשמלי ix3, המתבסס על ה-X3 החדש, כסנונית ראשונה לכך שבשנים הקרובות רוב היצע הדגמים של המותג יוצע גם עם מערכת הנעה חשמלית.
האפשרות לחשמול מלא של היצע הדגמים הקיים שלה הוא פרי של התאמה מראש של הפלטפורמות העדכניות של החברה עבור מנועי בנזין והנעה היברידית או חשמלית ובעיקר, בזכות הדור החמישי של מערכת ההנעה החשמלית eDrive, שהיא למעשה הכוכבת המרכזית של הקונספט. מערכת ההנעה החשמלית eDrive מאחדת את המנוע, התמסורת ויחידת הבקרה לכדי יחידה אחת קטנה יחסית, כך שלפי ב.מ.וו יהיה ניתן להטמיע את המערכת בקלות יחסית בין פלטפורמות שונות, החל ממיני הקטנה ועד לסדרה 7 הגדולה.
מתחת למעטה המודרני של הקונספט נמצא מערכת הנעה חשמלית בהספק כולל של 270 כ"ס וסוללה בקיבולת של 70kWh תאפשר לפי ב.מ.וו טווח נסיעה חשמלי של כ-400 ק"מ, בהתאם לתקן האירופאי החדש (WLTP). מערכת ההנעה החשמלית eDrive תומכת בטעינה מהירה בהספק של 150kW, דבר אשפר יאפשר טעינה מלאה של הסוללה בזמן של חצי שעה בלבד. בשלב זה, ב.מ.וו מאשרת כי היא כבר עובדת על גרסת ייצור של ה-ix3 עבור השוק הסיני, אך סביר להניח שהדגם ייצור בהמשך גם עבור שווקים נוספים.
עיצובו של הקונספט נשען כמובן על העיצוב של ה-X3 הנוכחי, בשילוב אלמנטים עיצוביים בהשראת הקונספט i Vision Dynamics המעניקים לדגם את המראה עתידני/חשמלי המתבקש.