מערכת הראדר Phoenix של חברת Arbe Robotics הישראלית מספקת תמונה מפורטת פי מאה של סביבת הרכב, בהשוואה לרדארים מובילים בשוק הרכב העולמי.
מצלמות ברכב אוטונומי הן כלי מצוין לזיהוי נתיב, רכבים והולכי רגל, תמרורים ועוד, אך הן מוגבלות בטווח הפעולה שלהם ובעיקר ביכולות הפעולה בתנאי ראות גבוליים כגון ערפל, שמש ישירה וכו׳. מהסיבה הזו מערכות נהיגה אוטונומיות נעזרות ברדאר - בכדי להגדיל את טווח הפעולה של המערכת ואת יכולת הזיהוי בתנאי ראות גבוליים.
הבעיה במערכות ראדר הנוכחיות היא שהן מסוגלות לספק למערכות הנהיגה תמונה ״שטוחה״ בלבד - יש/אין עצם מלפנים, מרחקו והמהירות היחסית אליו, כך שהן לא מסוגלות לגבות באופן מלא את המצלמה בזמנים בהם המצלמה מתקשה לתפקד. מערכת הרדאר Phoneix של ארבה הישראלית (Arbe), אשר תוצג החודש בתערוכת CES 2019 בלאס וגאס וב- International Auto Show בדטרויט, נועדה לפתור את המגבלה הזו באמצעות היכולת שלה לייצר תמונת מרחבית של התנועה לפני הרכב. במקביל, המערכת של ארה מציעה הפחתה בעלויות הייצור ובדרישות האנרגיה של המערכת.
מערכת Phoenix מבוססת על ערכת שבבים שפותחו בחברה ארבה בטכנולוגית 22nm RF CMOS המתקדמת. באמצעות השבבים שפותחו בחברה מערכת פיניקס היא הראשונה בתעשיית הרכב שמפרידה בין עצמים בסביבה גם על פי גובהם, נתון המספק למעבדי הרכב "יכולת ראייה מרחבית", ובכך הופכת את הרדאר לחיישן המרכזי עליו ניתן להסתמך עבור נהיגה אוטונומית - בשילוב עם מצלמה.
בעוד שלמערכות הרדאר הנוכחיות בשוק יש עד 12 ערוצי שידור וקליטה המגבילים את יכולתם למפות בדיוק את סביבת הרכב, Phoenix תומכת ביותר מ-2,000 ערוצים וירטואליים. כך מצליחה ארבה להשיג פריצת דרך בביצועי הרדאר במספר פרמטרים:
- המערכת מספקת תמונה מפורטת פי מאה של סביבת הרכב, בהשוואה לרדארים מובילים בשוק הרכב העולמי. Phoenix מסוגלת לזהות, להפריד ולעקוב אחרי מאות עצמים בו זמנית ולספק תמונה מפורטת להפליא של הסביבה בשדה ראייה רחב ולטווח הארוך.
- הכפלת רגישות הרדאר, כך שיוכל להפריד ולהבדיל גם בין עצמים סמוכים, קטנים וגדולים, נייחים ונעים כפי שנחוץ בסביבת הנהיגה הצפופה.
- Phoenix הינה מערכת הרדאר הראשונה בתעשיית הרכב שמפרידה בין עצמים בסביבה גם על פי גובהם, נתון המספק למעבדי הרכב האוטונומי הבנה מעמיקה של הסביבה, ושל ההתנהלות הנכונה בקרבת מכשולים בדרך.
- ביטול התראות השווא, נתון קריטי עבור תעשיית החיישנים של הרכב האוטונומי (קריאה מוטעית של חיישן, התראה שווא, הם סיכוני חיי אדם).