רנו בריטניה מפרסמת את עלויות התפעול לרנו לפלואנס Z.E החשמלית על פי אותו מודל של בטרפלייס.
רנו, החל משנת 2011 תתחיל לשווק בבריטניה 4 רכבים חשמליים. הראשון יהיה הקונגו החשמלי ובשנת 2012 יצטרפו הפלואנס Z.E ,טוויזי מכונית עירונית קטנה וה- Zoe סופר מיני עירונית. המודל לפיו רנו תשווק את המכוניות יהיה דומה לזה של בטר פלייס. אמנם ללא סוללות מתחלפות, אך אל תחשבו שבטר פלייס בונה את המודל העסקי שלה על החלפת סוללות, לראייה עד היום לא נבנה מתקן שכזה בישראל, למעט תפיסת מקומות אסטרטגיים של נקודות טעינה. המודל העסקי של בטר פלייס הוא החכרת סוללות ומכירת חשמל וכך גם רנו תשווק את המכוניות החשמליות שלה בבריטניה.
מכירה של פלואנס Z.E בבריטניה, ללא הסוללות, יעמוד על 110,000 ש"ח וזאת לאחר הפחתה ממשלתית בסך של 29,000 ש"ח (לפי שער פאונד/שקל של 5.8) . בישראל, ההנחה היא לא בצורת סכום קבוע אלא בצורת מס מופחת, שלפי רפורמת המס הירוק, רכב חשמלי יחויב במס של 10% עד שנת 2015 ועד שנת 2019 כ-30%, זאת מבלי להתייחס למס בלו שיתכן ויוטל על החשמל הנצרך לצורך טעינת סוללות הרכב. זה כנראה מסביר מדוע המדינה רוצה "אח" גדול כמו בטר פלייס שתאפשר פיקוח על הטעינה ולא תאפשר טעינה ביתית אותה יהיה הרבה יותר מסובך לנטר. בבריטניה לעומת זאת, ניתן יהיה להטעין את הרכב משקע החשמל הביתי.
כל הפרטים על רנו פלואנס Z.E החשמלית
בהתחשב במס הקנייה, ובהשוואה למחיר בבריטניה, מחירה של פלואנס Z.E בישראל יעמוד על120,000 ש"ח, כמחירה של פלואנס בנזין רגילה (בבריטניה המחיר משתווה למשפחתית גדולה). עלות ההשכרה החודשית של הסוללות היא החל מ- 406 ש"ח לחודש לצרכני קילומטראז' נמוך. לאלו הנוסעים יותר העלות תהיה שונה. עלות הטענת הסוללות היא כ- 12 ש"ח בממוצע לטעינה לילית איטית, מה שאמור להספיק לנסיעה של 160 ק"מ. לפי מדדים ראליים ונסיעה חסכונית הסוללה תספיק ללא יותר מ-120 ק"מ. בתחשיב חודשי, עלות התפעול הישירה כלומר צריכת ה"דלק החשמלי" לרנו פלואנס Z.E לפי נסוע של כ-16,000 ק"מ בשנה, היא 540 ש"ח לחודש. כלומר העלות החודשית, כפי שגם בטר פלייס מפרסמת, תהיה דומה לתפעול של משפחתית דיזל או סופרמיני בנזין מודרנית.
הרכב החשמלי מכניס שאלות חדשות בדבר בעלות על רכב כגון מה יקרה לאחר עליית מס הרכישה? מה יקרה במידה ויוטל מס בלו על טעינת הסוללות? עד כמה טכנולוגיית הסוללות תוכל להשתפר? איך משק החשמל יתמודד עם העלייה בצריכה? האם נראה התפתחות של חברות ליסינג לרכבים וסוללות? האם תאושר טעינה ביתית בישראל? האם החכרת הסוללות למעשה תעלה את ערך הרכב המשומש שכן "המנוע" כלומר הסוללות, שהן החלק היקר והמתבלה ביותר ברכב, לא נכללות ברכישה? עד כמה יהיה זול לתחזק רכב חשמלי מעבר להוצאות הטעינה?, אמנם המנוע החשמלי אמין בעשרות מונים ממנוע בעיה פנימית ויש פחות חלקים, אך רכב חשמלי מכיל הרבה יותר חיישנים ורכיבים אלקטרוניים רגישים שאנו יודעים שעלותם רבה יותר מחלק מכני רגיל.