100 הלקוחות שהזמינו את מכונית העל האקזוטית GMA T.50 שהוצגה באוגוסט 2020 עדיין לא קיבלו את הרכבים שלהם, זה יקרה רק השנה, אך האיש ואגדה גורדון מארי לא נח לרגע ומציג את מכונית העל השנייה שלו - GMA T.33 או בשמה המלא Gordon Murray Automotive Type 33.
אם דגם GMA T.50 מיועד לבלות את עיקר זמנו על המסלול, דגם GMA T.33 מוגדר ע"י מארי כרכב-על בסגנון GT המיועד בעיקר לכביש הציבורי. כמו דגם T.50, גם דגם T.33 הוא דגם בייצור מוגבל של 100 יחידות בלבד, אותם החברה תחל למסור ללקוחות החל משנת 2024 - במחיר של 1.8 מיליון דולר היחידה, כסף קטן לעומת ה-3.1 מיליון דולר לדגם T.50 הקיצוני.
כמו בדגם T.50 גם בדגם T.33 נמצא מנוע מרכזי 3.9 ליטר V12 אטמוספרי (Cosworth GMA.2) אך שונה במעט עם הספק מרבי של 615 כ"ס ב-10,500 סל"ד וקן אדום ב-11,100 סל"ד זאת לעומת 663 כ"ס ב-11,500 סל"ד וקו אדום ב-12,100 סל"ד בדגם T.50. המומנט המרבי עומד על 46 קג"מ והוא מתקבל ב-9,000 סל"ד. הכוח אל הגלגלים האחוריים עובר דרך תיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים רובוטית.
המנוע בדגם T.33 זכה לגל זיזים, מערכת יניקה ופליטה שונות שעברו התאמה לאופי "הנינוח" יותר של דגם T.33. למרות שהנתונים המרביים מושגים בסל"ד גבוה מאוד, המנוע הזה גמיש למדי כאשר 75% מהמומנט המרבי זמין כבר ב-2,500 סל"ד ובין 4,500 סל"ד ל-10,500 סל"ד לרשות הנהג 90% מהמומנט המרבי.
כיאה לרכב-על, GMA T.33 מבוססת על שלדת מונוקוק המורכבת מסיבי פחמן ואלומיניום, כך גם מרבית החלקים האחרים המרכיבים את הדגם וזאת בכדי להשיג משקל נמוך מאוד של כ- 1,090 ק"ג, זה אמנם לא ה-986 ק"ג של דגם T.50 אך עדיין מדובר במשקל נוצה ביחס לרכב חזק מאוד באורך של 4.4 מטר, רוחב של 1.85 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. רק בכדי לסבר את האוזן, מאזדה MX-5 שהיא קטנה וחלשה הרבה יותר שוקלת כ-1060 ק"ג. הדגם נשען על מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור וחישוקי "19 מלפנים ו-"20 מאחור. מאחורי החישוקים נמצא מערכת בלימה המורכבת מצלחות קרמיות בקוטר של 370 מ"מ וקליפרים עם 6 בוכנות מלפנים וצלחות קרמיות בקוטר 340 מ"מ וקליפרים עם 4 בוכנות מאחור.
"מה הטעם להחזיק רכב כזה אם אתה לא יכול ליהנות ממנו או שאתה חושש להשתמש בו?". את המשפט הזה אמר מארי ביחס לעובדה שלמרות שמדובר במכונית במחיר של 1.8 מיליון דולר, ה- T.33 תוכננה כך שהתחזוקה שלה תהיה פשוטה וזולה יחסית, לכן לדוגמה בכדי לגשת למנוע ולתיבת ההילוכים לא צריך לפרק חצי רכב אלא רק להוריד פאנל בתחתית הרכב, שגרת הטיפולים עומדת על אחת ל-9,600 ק"מ ובמקום לייצר לדגם צמיגים ייעודיים הדגם עושה שימוש בצמיגי מדף מדגם מישלין PS4s.
כפי ששמתם לב, גורדן מארי לא מפרסם את נתוני הביצועים של הדגמים שלו שכן לדבריו "זה פשוט לא מעניין אותי". מה שחשוב הוא משקל נמוך ויחס הספק משקל גבוה ואף אחד לא יכול להתלונן על יחס של 564 כ"ס לטון במקרה של דגם T.33 ובטח שלא על יחס של 672 כ"ס במדגם של דגם T.50.
תא הנוסעים מינימליסטי ומכוון נהג כמובן, כך שכל מה שהנהג צריך לתפעל נמצא במרחק אצבע, בלי מסכים מטופשים אלא באמצעות כפתורים פיזיים ברורים ונגישים. לצד שעון הסל"ד המרכזי נמצא צמד מסכים, שמאלי עבור לוח המחוונים והשני עבור מערכת המולטימדיה הכוללת שליטה קולית.
גורדון מארי כבר לא צעיר, הבחור כבר בן 75, ואלו כנראה שתי המכוניות האחרונות שיצאו תחת ידיו. זו סיומת נהדרת לא רק לקריירה מפוארת מאוד בעולם הספורט המוטורי והרכב אלא סיומת ראויה ביותר לעידן של מכוניות העל עם מנועי בעירה פנימית.