MG הציגה במסגרת תערוכת ז’נבה 2024 שתי מכוניות חשמליות חדשות למותג, את מכונית הסאלון MG 9 וקרוסאובר בסגנון קופה העונה לשם MG S9. עבורנו מדובר בשני דגמים חדשים למותג אך בפועל מדובר מיתוג מחדש של שני דגמים השייכים למותג Rising השייך לחברת האם של MG - סייק מוטורס. מותג Rising משווק בשלב זה בסין בלבד, ללא הצלחה גדולה, והמיתוג מחדש הזה נועד עבור שווקים מחוץ לשוק הסיני. בשלב זה מדובר רק בהצגת הדגמים ועדיין לא בטוח ש- MG אכן תשווק באירופה את שני הדגמים.
MG9 מבוססת על Rising F7, מדובר במכונית סאלון באורך של 5.0 מטר ורוחב של 1.93 מטר עם בסיס גלגלים של 3.0 מטר. בשוק הסיני הדגם משווק עם מגוון מערכות הנעה, בז'נבה MG הציגה רק את הגרסה הבכירה של הדגם עם הנעה חשמלית כפולה בהספק של 544 כ"ס ומומנט של 71.3 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות, וסוללת 90kWh המאפשרת טווח של כ-500 ק"מ.
תא הנוסעים של הדגם "שואל" אלמנטים ישירות מדגמי מרצדס, כולל חיקוי של מערכת MBUX Hyperscreen של מרצדס עם קיר הזכוכית המכסה את כל הדשבורד ובו משולבים שלושה מסכים בגדלים של "10.25 כלוח המחוונים, "15 כמסך המרכזי ועומד מסך "12.3 עבור הנוסע. אם תרצו, גם תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה המדמה צפייה במסך "43 היא משהו שנלקח ממרצדס.
MG S9 מבוסס על דגם Rising R7 וכאן מדובר על קרוסאובר קופה גדול יחסית עם אורך של 4.90 מטר, רוחב של 1.92 מטר, גובה של 1.55 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר. גם דגם זה הוצג עם אותה מערכת הנעה, 544 כ"ס וסוללת 90kWh, המאפשרת נתוני ביצועים וטווח דומים. למעט שינויים קלים, תא הנוסעים זהה למה שפגשנו בדגם MG 9.
לצד דגמים אלו, MG אירחה על הבמה בז'נבה גם את הדגמים החשמליים של מותג IM, מותג מכוניות חשמליות של חברת האם SAIC שפותחו במשותה עם ענק המסחר הסיני עליבאבא ופארק הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech. בשותפות הזו (54% בבעלות SAIC) סייק אחראית על הפלטפורמה, מערכת ההנעה החשמלית והייצור, שתי החברותה אחרונות על הצד הטכנולוגי כולל מערכות הבטיחות המתקדמות.
מותג IM ישווק באירופה החל משנת 2025 ולפי דיווחים שונים גם דגמי מותג זה ישווקו תחת הלוגו של MG, אך בשלב זה אין לכך אישור רשמי. במסגרת התערוכה הוצג דגם IM L6 בבכורה עולמית, מדובר ברכב סדאן חשמלי המתחרה מול דגמים כגון טסלה מודל 3, אקספנג P9, יונדאי איוניק 6 ועוד. לדגם אורך של 4.93 מטר, רוחב של 1.96 מטר, גובה של 1.47 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר.
IM L6 הוצגה עם שתי יחידות הנעה חשמליות, לאחת הנעה אחורית בהספק של 340 כ"ס ולגרסת ההנעה הכפולה הספק מרבי של 787 כ"ס עם הבטחה לנתון 0-100 קמ"ש של פחות מ-3.0 שניות. רוכשי הדגמים יוכלו לבחור מבין שתי סוללה, האחת בקיבולת של 90kWh והשנייה בקיבולת של 100kWh. הנתון היותא מעניין הוא שאחת הסוללות היא סוללה בטכנולוגיית מצב מוצק ולפי MG היא תאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-800 ק"מ בתקן WLTP. אם אלו אכן הנתונים שיתקבלו, מדובר במתחרה משמעותית מאוד לטסלה מודל 3.
מותג IM משווק כיום עוד שלושה דגמים נוספים, IM L7 המתחרה מול טסלה מודל S, ניאו ET7 ועוד, דגם IM LS7 שהוא קרוסאובר גדול ממדים המתחרה מול טסלה מודל X ודגם IM LS6 שהוא קרוסאובר המתחרה מול טסלה מודל Y - אך גדול ממנה.