רנו שואפת גבוה עם המגאן החדשה שתוצע עם שלל מערכות טכנולוגיות מתקדמות וכן בגרסת GT ספורטיבית עם 205 כ"ס והגוי לכל ארבעת הגלגלים.
את מרכז הבמה של רנו בתערוכת פרנקפורט הנוכחית שנפתחה אמש, תפסה רנו מגאן 2016 החדשה - הדור הרביעי למשפחתית האצ'בק של רנו שהוצגה בתערוכה בבכורה עולמית והחל מהשנה הבאה היא תתחרה במיטב התוצרת של הסגמנט כדוגמת הגולף של פולקסווגן, ה-308 של פיג'ו ועוד.
המגאן החדשה היא מכונית ליבה קלאסית בשוק האירופאי ומאז שהושק הדור הראשון של המגאן, רנו מכרה מעל ל-6.6 מיליון יחידות מהדגם. הדור הרביעי של המגאן מתואר ע"י המעצב הראשי של רנו לורן ואן-דן אקר, האיש שאחראי על מהפכת העיצוב בחברה, כמכונית עם "עור לטיני ולב גרמני". ואן-דן אקר רואה את המגאן החדשה כמכונית שלא רק מסוגלת להתחרות היטב רק בגולף של פולקסווגן אלא גם להישיר מבט אל הקומפקטיות פרימיום כדוגמת אודי A3 ומרצדס A קלאס.
המגאן 2016 מבוססת על פלטפורמת CMF המודולרית של רנו-ניסאן והיא גדולה ומרווחת יותר מהדגם הנוכחי וגם קלה ממנו. עם אורך של 4,359 מ"מ וגובה של 1,447 מ"מ, היא ארוכה יותר ב-64 מ"מ ונמוכה יותר ב-25 מ"מ מהמגאן 3 הנוכחית. לבסיס הגלגלים נוספו 28 מ"מ לכדי 2,669 מ"מ ומפסק הסרנים הורחב משמעותית לעומת המגאן 3 - 47 מ"מ מלפנים ו-39 מ"מ מאחור.
נפח תא המטען בדגם גדל לכדי 434 ליטר, גדול משמעותית מתא המטען של הגולף או הפוקוס הפופולריות באירופה. ברנו מציינים שיפור של 20 מ"מ במרווח הברכיים מאחור ומרווח כתפיים לפי רנו הוא מהגדולים בסגמנט (1.41 מטר מלפנים ו-1.39 מטר מאחור).
עם תחילת השיווק, רנו תציע את המגאן החדשה גם בגרסת GT ספורטיבית (הדגם בכחול בתמונות). גרסת ה-GT כוללת כיול מתלים שבוצע ע"י חטיבת הספורט של רנו (RS) וכן היגוי לכל ארבעת הגלגלים (4Control) – לראשונה בסגמנט. גרסת ה-GT כוללת בנוסף עיצוב ספורטיבי יותר, חיצוני ופנימי, וכן מושבי ספורט בריפוד עור משולב באלקנטרה. גרסת ה-GT מצוידת במנוע 1.6 טורבו (TCe 205) עם 205 כ"ס המשודך לתיבת 7 הילוכים EDC כפולת מצמדים, בהמשך גרסה זו תוצע גם עם מנוע 1.6 ליטר דיזל עם שני מגדשי טורבו בהספק מרבי של 165 כ"ס שישודך לתיבת 6 הילוכים EDC. בחטיבת רנו ספורט מתארים את המגאן GT כשילוב המושלם עבור מי שמחפש ביצועים, ריגוש והנאה מאחורי ההגה.
מנועים נוספים שיוצעו עם הגרסאות הרגילות יותר של המגאן החדשה הם: 1.2 ליטר טורבו בהספקים של 100 כ"ס ו-130 כ"ס, כאשר הגרסה החזקה יותר משודכת כאופציה לתיבת EDC שבעה הילוכים, ובגזרת הדיזל נמצא את מנוע ה-1.5 ליטר טורבו דיזל המוכר של רנו בהספקים של 90 כ"ס או 110 כ"ס או 1.6 ליטר בהספק של 130 כ"ס. מנועי הדיזל החזקים יותר יוצעו כאופציה עם תיבת 6 הילוכים EDC, גרסת ה-110 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית היא החסכונית ביותר עם צריכת דלק משולבת של 30.3 ק"מ לליטר.
כל גרסאות המגאן מצוידות כסטנדרט בבורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה בין חמישה מצבים, בין 'ECO' חסכוני ועד לספורט, בגרסת ה-GT מצב האקו מוחלף בכפתור R.S. Drive. בשנת 2017, רנו תציג גרסה מקירו היברידית דיזל למגאן החדשה, גרסה שלפי רנו תציע צריכת דלק נמוכה יותר מ-3 ליטר לכל 100 ק"מ.
רנו שואפת למצב עצמה גבוהה בסגמנט C האירופאי עם המגאן החדשה ואל העיצוב החיצוני המרשים ותא הנוסעים האיכותי היא מצרפת רשימת אבזור טכנולוגית ארוכה הכוללת - כסטנדרט או כאופציה בהתאם לרמת הגימור: תאורת LED מלאה, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה כסטנדרט בכל הדגמים עם מסך "7 אופקי בדגמי הבסיס ומסך "8.7 אנכי ברמות הגימור הגבוהות יותר, תצוגה עילית צבעונית המשולבת עם מערכת זיהוי תמרורים, מערכת שמע של BOSE, מושבים קדמיים חשמליים עם עיסוי ועוד.
בתחום הבטיחות המגאן החדשה תצויד בשלל מערכות בטיחות מתקדמות (חלקן כאופציה) כולל בקרת שיוט אדפטיבית ACC, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטו', מערכת חנייה אוטו', מערכת התראה על עצמים באזורים מתים ועוד.