פיג'ו 2008 שיוצג בז'נבה יוצע עם מנועי טורבו חדשים: 1.2THP בהספקים של 110-130 כ"ס ובעתיד, גם בגרסה היברידית על בסיס אוויר דחוס.
פיג'ו 2008, הקרוסאובר העירוני החדש של פיג'ו, יוצג בבכורה עולמית בתערוכת ז'נבה הקרובה והחל מאביב 2013, יתחרה באופל מוקה, ברנו קפטור, שברולט טראקס ובניסאן ג'וק כמובן – מייסד הסגמנט.
עם ה-2008 החדש, פיג'ו חושפת לראשונה את משפחת מנועי הטורבו קטני הנפח החדשים של החברה המבוססים על מנוע ה-1.2 ליטר VTi שלושה צילינדרים המשרת כיום את ה-208 ומציע רמת חיסכון מרשימה במיוחד. (מבחן פיג'ו 208 ידנית 1.2).
פיג'ו 2008, המבוסס על הפלטפורמה של ה-208, מציג מידת אורך של 4.16 מטר, רוחב של 1.74 מטר, גובה של 1.56 מטר ובסיס גלגלים של 2.54 מטר. נפח תא המטען מכובד ועומד על בין 360 ליטר ל-1,194 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. בזכות ההתבססות על פיג'ו 208 הקטנה יותר, פיג'ו 2008 רושם על המאזניים משקל קל במיוחד של 1045 ק"ג בלבד. לשם ההשוואה, ניסאן ג'וק הקטן יותר שוקל 1,162 ק"ג.
אל העיצוב החיצוני של פיג'ו 2008 כבר נחשפנו בעבר, אך זו הפעם הראשונה בה אנו נחשפים אל תא הנוסעים של הדגם שבאופן לא מפתיע, מציג תא נוסעים הזהה לזה שתמצאו בפיג'ו 208, עם אותו מסך מגע מרכזי, הגה קטן קוטר ולוח מחוונים עילי. מה שכן יבדיל בין תאי הנוסעים (לרבות המרווח הגדול יותר כמובן), זו רמת גימור/אבזור גבוהה יותר ב-2008 כולל אופציה למערכת חנייה אוטו' בה הנהג לא נדרש כלל לתפעל את הדוושות (בלם/גז).
פיג'ו לא תצייד את ה-2008 במערכת הנעה כפולה ועם מרווח גחון של 16 ס"מ הוא גם כך לא מיועד ליותר משבילי קק"ל בלבד. במקום הנעה כפולה, ה-2008 יצויד (כמו הקפטור של רנו) בבורר מצבי נהיגה: שלג, שטח, חול ו-ESP OFF (עד 50 קמ"ש).
פיג'ו 2008 – המנועים:
כאמור שני מנועים חדשים לחלוטין למשפחת מנועי ה-THP של פיג'ו יוצגו עם ה-2008. מנוע ה-1.2 e-THP שלושה צילינדרים טורבו יוצע בשני הספקים של 110 כ"ס ו-130 כ"ס עם מומנט מרבי של 20.9 קג"מ. פיג'ו עדיין לא חושפת את הנתונים הטכניים המלאים על מנוע זה, את זאת היא תעשה בתערוכת ז'נבה בעוד כשבועיים. מנועים אלו יוצעו כבר בהמשך השנה גם ב-208 וגם ב-308 החדשה, שתוצג כבר בחודשים הקרובים.
מנועים נוספים אשר ישרתו את ה-2008: 1.2 ליטר Vti עם 82 כ"ס, 1.6 ליטר Vti עם 120 כ"ס, 1.4HDi עם 68 כ"ס, 1.6e-HDi עם 92 כ"ס, 1.6e-HDi עם 115 כ"ס. רוב המנועים יוצעו עם מערכת עצור/סע כסטנדרט וחלק מהדגמים יוצעו עם תיבת הילוכים רובוטית (בנזין 82 כ"ס ודיזל 92 כ"ס).
בעתיד הרחוק יותר, פיג'ו תציע את ה-2008 גם עם מערכת ההנעה היברידית-אוויר החדשה שלה שפותחה במיוחד עבור רכבים קטנים. המערכת צפויה להציע צריכת דלק של כ-34.4 ק"מ לליטר כאשר היתרונות של המערכת , לפי פיג'ו, הוא משקלה הקל ורמת האמינות הגבוהה (מספר חלקים מועט). לפרטים נוספים על מערכת ההנעה היברידי-אוויר של פיג'ו וסיטרואן.