הסיבה העקרית להחלטה התמוהה, זה הרצון של פיאט למכור יותר לנצ'יה באירופה ובעיקר בגרמניה.

קרייזלר 200 החדשה - ללנציה אסור להיות קרייזלר סברינג זה חילול הקודש

קרייזלר 200 שנחשפה רק לפני מספר ימים, עשויה להימכר באירופה תחת מותג לנצ'יה, למעט בבריטניה ואירלנד שם לנצ'יה כלל אינה נמכרת. עיקר השיקול של פיאט, הוא הגדלת מכירות לנצ'יה עבור ציי רכב כגון חברות השכרה, בעיקר בשוק הגרמני, השוק "החזק" של לנצ'יה מחוץ לאיטליה.

 

העלות המוערכת של התאמת קרייזלר 200 כמותג אירופאי היא כ-50 מליון אירו. ההתאמה כוללת הכנסה של מנוע דיזל להיצע (למרות שיש בסברינג הפתוחה), עדכון העיצוב פנים וחוץ וכן כיול המתלים מחדש והתאמת התאורה. השיקול העקרי הוא מול העובדה, שפיאט תציג מחליפה עבור ה-200 שתשרת הן את קרייזלר והן את לנצ'יה ב-2013.

 

קרייזלר 200 החדשה - חשיפה ראשונה

 

עבור קונצרן פיאט, לנצ'יה ואלפא רומיאו, הם לא מותגים רווחיים של ממש. מחוץ לאיטליה, שני המותגים נמכרים באלפים בודדים באירופה. מינואר 2010 ועד אוגוסט, אלפא רומיאו מכרה 68,462 רכבים בלבד באירופה, ולנצ'יה מכרה 72,921 כאשר שתיהן מציגות ירידה של כ-10 אחוז לעומת שנה שעברה. המספרים נשמעים הרבה יותר רע כשמחשיבים שבאותה תקופה, מתוך 68,462 רכבים שאלפא מכרה, קרוב ל-40,000 נמכרו באיטליה לבדה, ובמקרה של לנצ'יה המצב חמור אף יותר, עם פחות מ-3000 רכבים שנמכרו מחוץ לאיטליה.

 

אם פיאט רוצה להציל ולהחיות את לנצ'יה, שהיא הזניחה במשך שנים, עליה לא לעשות ניתוח קוסמטי ולא לסמוך על ציי רכב, אלא לבצע ניתוח כירורגי. באלפא היא החלה את המהלך עם הצגת ה-156, וממשיכה בקצב סביר של הצגת דגמים חדשים ומרשימים. עם לנצ'יה הקצב איטי מידי ואף את הצגת האפסילון החדשה, שהיא הנמכרת ביותר במותג לנצ'יה, פיאט דחתה ל-2012 במקום בשנה הבאה. לא יזיק לפיאט להסתכל מזרחה ולראות איך עושים את זה שם.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.