סמארט החדשה שתוצע בשתי גרסאות, לשני נוסעים-Fortwo אוארבעה נוסעים-Forfour, גדולה יותר מבעבר (אך לא ארוכה יותר) ותוצע עם מנועים של מיצובישי ורנו.
דיימלר חושפת רשמית את הסמארט 2015 החדשה, דור שלישי למכונית העירונית של דיימלר שהחלה את דרכה בשנת 1998 כפרויקט משותף עם חברת השעונים סווטש השוויצרית. הדור החדש של הסמארט יוצע כבעבר בגרסת שני נוסעים בלבד (ForTwo) ולאחר הפסקה של שמונה שנים יוצע גם בגרסה לארבעה נוסעים (Forfour).
העיצוב נשאר נאמן לדרות האחרונים של הדגם וכן לדם הקונספט שהוצג בשנה שעברה כקדימון. גם תא הנוסעים החדש שומר על "העליזות" שאפיינה את הסמארט וכיאה לרכב "לייף סטייל" עירוני, סמארט תציע לרוכשים שפע של אפשרויות להתאמה אישית של העיצוב, החיצוני או הפנימי.
את הדור החדש של הסמארט, דיימל פיתחה במקביל לטווינגו החדשה של רנו ושני הדגמים חולקים את אותה הפלטפורמה ואת אותו מנוע 0.9 ליטר שלושה צילינדרים טורבו של רנו. הסמארט פור-טו רושמת לזכותה מידות של 2,690 מ"מ אורך, 1,550 מ"מ גובה, 1,660 מ"מ רוחב ובסיס גלגלים של 1,873 מ"מ. מידת האורך לא השתנה לעומת הדגם היוצא, אך הדגם החדש רחב משמעותית בכ-100 מ"מ ומפסק הסרנים רחב יותר לטובת יציבות כיוונית גבוהה יותר במהירויות גבוהות.
דגם החמש דלתות (Forfour), בעל מידות הדומות לטווינגו של רנו עם אורך של 3,490 מ"מ ובסיס גלגלים 2,490 מ"מ. בדגם זה הדלתות מאחור נפתחות בזווית של 90 מעלות בכדי לאפשר כניסה או יציאה נוחה יותר לנוסעים. נפח תא המטען עומד על 185 ליטר שגדלים לכדי 730 ליטר עם קיפול המושבים. בדגם השתי דלתות הנפח עומד על 260 ליטר.
כיאה לרכב שיבלה את רוב זמנו בשטח אורבני, רדיוס הסיבוב קטן במיוחד ועומד על 6.95 מטר בדגם השתי דלתות או 8.65 מטר בדגם החמש דלתות.
עם השקת הדגם, סמארט תציע שני מנועים לבחירה: מנוע 1.0 ליטר אטמוספרי שלושה צילינדרים שמקורו במיצובישי עם הספק מרבי של 70 כ"ס ומומנט מרבי של 9.3 קג"מ. מנוע נוסף הוא מנוע 0.9 ליטר שלושה צילינדרים שמקורו ברנו (מוכר מהקליאו למשל). מנוע זה יוצע בגרסה אטמוספרית עם 60 כ"ס או בגרסת הטורבו המוכרת עם 90 כ"ס, המומנט המרבי עומד על 9.3 קג"מ ו-13.8 קג"מ בהתאמה. בהמשך תוצע גם גרסה חשמלית של הדגם.
כל המנועים משודכים כסטנדרט לתיבת חמישה הילוכים ידנית, לראשונה בסמארט ForTwo למעשה שהוצע בעבר עם תיבה רובוטית בלבד. עוד לראשונה, הדגם יוצע כאופציה עם תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים 6-DCT. כל המנועים משודכים כסטנדרט למערכת עצור/סע. סמאט עדיין לא חושפת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק, אך היא מציינת שצריכת הדלק תהיה לפחות 24.8 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות, הסמארט תצויד כסטנדרט בחמש כריות אוויר, כולל אחת לברכי הנהג, כריות הצד מספקות הגנה גם לראש. הדגם יוצע עם מגוון מערכות בטיחות כגון מערכת בלימה אוטו' (אופציה), מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה (אופציה) או מערכת לביטול השפעת רוחות צד (סטנדרט).
למרות הקרבה בין הדגמים, דיימלר תייצר את הסמארט Fortwo במפעלי החברה בצרפת ואילו גרסת החמש דלתות תיוצר על אותו פס הייצור הל הטווינגו במפעלי רנו בסלובניה. מכירות הדגם באירופה יחלו בחודש נובמבר ולישראל הדגם צפוי להגיע בתחילת 2015. המחיר לא צפוי להשתנות כאשר גרסת החמש דלתות יקרה יותר בכ-600 אירו.