סאנגיונג החלה החודש בשיווק הקורנדו החדש באירופה, ובתחילת 2011 אצלנו. עד בואו, אנחנו מביאים לכם את הפרטים המלאים.
ג'יפ סאנגיונג קורנדו האחרון ששווק בארץ, לא ממש זכה להצלחה, למרות שזה היה בשיא תקופת רכבי השטח, ותרום תקופת הקרוסאובר. בתערוכת פריז 2008, סאנגיונג הציגה לראשונה את המחליף, הקוראנדו C200 קונספט, אך עם הקשיים שאליהם נכנסה היצרנית הקטנה, ההשקה של דגם הייצור התעכבה. עכשיו בבעלות מהינדרה ההודית (שמחליפה את יונדאי), הדברים מתחילים לרוץ שם קצת יותר מהר.
הקוראנדו החדש, לראשונה אצל סאנגיונג, יושב על שילדה אחודה ומתלים נפרדים מלפנים ומאחור, ויציע נוחות נסיעה והתנהגות כביש משופרים בהרבה מהדגם המוחלף ומשאר דגמי סאנגיונג הנוכחיים. המידות אותן מציע הקורנדו החדש, לא שונות במיוחד מהסגמנט אליו שייך הקורנדו החדש, עם אורך של 4.41 מטר, רוחב של 1.83 מטר, גובה של 1.67 מטר ובסיס גלגלים של 2.65 מטר, גודל יותר מניסאן קשקאי ומאוד דומה ליונדאי ix35.
סאנגיונג בעבר התגאתה להצהיר שמלפנים שוכן מנוע מבית מרצדס, למרות היותו מיושן. הפעם, מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע טורבו דיזל חדש, מייצור עצמי של סאנגיונג. מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק 175 כ"ס המתקבל ב-4000 סל"ד ומומנט של 36.5 קג"מ המתקבל בין 2000-3000 סל"ד. המנוע ישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית. הביצועים סבירים עם 10.8 שניות ל-100 קמ"ש (10.0 עם התיבה הידנית) ומהירות מרבית של 186 קמ"ש (195 קמ"ש ידנית). כמו כל קרוסאובר מודרני, גם הקוראנדו יוצע עם הנעה קדמית בלבד או 4X4. עם הנעה קדמית, צריכת דלק תעמוד על 15.4 ק"מ לליטר ועם הנעה כפולה ותיבה אוטומטית, 13.3 ק"מ לליטר סבירים בהחלט.
סאנגיונג, כחברה שאחראית על האסון העיצובי, הרודיוס, מציגה עם הקוראנדו החדש, מהפכה של ממש בתחום העיצוב בסאנגיונג, על העיצוב הייתה אמונה סדנת ג'וג'ארו האיטלקית. אמנם מהפכה עבור סאנגיונג, אך בסך הכל העיצוב החיצוני סולודי בדומה לניסאן קשקאי, ובניגוד גמור לעיצוב המוחצן של היונדאי ix35. העיצוב הסולידי מבחוץ ממשיך פנימה וללא הסמל על ההגה, היה ניתן לחשוב שמדובר בעוד עיצוב יפני יעיל ומסודר, אך חסר מעוף. ברמות הגימור הגבוהות, ניתן לקבל שני גוונים לעיצוב הפנים, המשדרגים את עיצוב הפנים, עם תחושה אוורירית יותר ופחות קודרת.
הקוראנדו החדש יוצע בשתי רמות גימור, “Premium” ו- “Limited”. רמת האבזור הבסיסית "פרמיום" תציע מזגן רגיל, הגה מצופה עור עם כפתורי שליטה על מערכת השמע, נגן תקליטורים ו-MP3 עם חיבור USB, קישורית "שן כחולה" בקרת שיוט, חישוקי 17 אינצ', תאורת יום (לא LED) ומערכת סיוע לזינוק בעליה. רמת הגימור "לימיטד" מוסיפה, בקרת אקלים, מערכת סיוע בחניה, מושבי עור מחוממים וחשמליים, חישוקי 18 אינצ' וגגון. 6 כריות אוויר ישמרו על בטיחות הנוסעים וכן כל צרופי האותיות, ABS, ESP וכו'. תא המטען בנפח 486 ליטר.
אין ספק שהקוראנדו החדש, הוא קפיצת מדרגה עבור סאנגיונג, אך במבחנים שנערכו לרכב בחו"ל, מציינים שהוא לא רע לכשעצמו, אך נמצא קצת מתחת לרמתן של המתחרות. הקוראנדו החדש, מוצע באירופה במחיר הנמוך בכ-15,000 ש"ח לעומת יונדאי ix35 מקביל עם מנוע זידל, אך חסרונו של מנוע בנזין בהיצע, נכון לעכשיו, יעמת אותו מול הגרסאות היותר יקרות של המתחרות ויקשה עליו להציע מחיר תחרותי לגרסאות הבנזין הזולות של הקשקאי וה-ix35.