20,504 רכבים חדשים נמסרו במהלך חודש אוגוסט בישראל לפי דו"ח מסירות רכב חדש של איגוד יבואני הרכב, זאת לעומת 26,669 רכבים חדשים באוגוסט אשתקד. מתחילת השנה נמסרו בישראל 201,212 רכבים חדשים לעומת 237,702 רכבים בתקופה המקבילה אשתקד כך שמדובר בירידה שנתית של 18.1% וזו כבר ירידה משמעותית מאוד שכמו בכל החודשים האחרונים, נובעת מהעבודה שליבואנים פשוט אין מלאי מספק של רכבים למסירה.
למרות השנה המאתגרת, יונדאי רושמת עלייה של 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועם מסירות של 37,615 רכבים חדשים היא שומרת בבטחה על המקום הראשון שכבר הפך למקום הקבוע של המותג הזה בכל השנים האחרונות. טויוטה מסרה מתחילת השנה 28970 רכבים חדשים ועבור המותג מדובר בירידה חדשה 11.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתון מעניין הוא שטויוטה כבר מוכרת יותר מוניות (בעיקר קורולה היברידית אך גם ראב4 היברידי) לעומת סקודה ומרצדס שבאופן מסורתי הובילו את השוק הזה.
קיה שבמקום השלישי מסרה 27,769 רכבים חדשים ירידה של 5.3% ומאזדה עם מסירות של 13,686 רכבים רושמת עלייה נאה של 5.2%. במקום החמישי אנחנו פוגשים את סקודה שלה זו שנה רעה במיוחד, רק 9,863 מסירות המהוות ירידה חדה של 81%. המצב בסקודה מקביל לכל שאר המותגים של קבוצת פולקסווגן בישראל, סיאט לדוגמה רשמה ירידה חדה יותר של 131%, פולקסווגן רשמה ירידה של 27% ואודי רשמה ירידה של 46%. המיקוד של קבוצת פולקסווגן במעבר להנעה חשמלית הוביל לכך שכושר הייצור של רכבי בעירה פנימית נפגע מאוד ולצד זה, הביקוש הגבוה לדגמים החשמליים של הקבוצה באירופה פוגע ביכולת האספקה של דגמים אלו בשוק המקומי שלנו. למרות זאת, בחודש הבא יושק בישראל הקרוסאובר החשמלי פולקסווגן ID.4, דגם המקביל לסקודה אניאק המשווק כאן, עקרונית כי גם לדגם זה בעיות אספקה, כבר מעל לשנה.
ההפסד של אחד הוא הרווח של האחר. מתי בפעם האחרונה פגשנו את סיטרואן במקום השביעי בטבלת המסירות? סיטרואן לדוגמה מסרה 6,822 רכבים חדשים ורשמה לעצמה עלייה נאה של 20.4%, מותג MG מסר 3667 רכבים מדגם הפלאג-אין EHS, נתון שהפך את הקרוסאובר הזה לרכב הפלאג-אין הנמכר ביותר בישראל. גם מרצדס, בעיקר בזכות הדגמים החשמליים של החברה להם גם זמינות גבוהה יחסית, הצליחה לרשום עלייה נאה השנה של 12.8% בזכות מסירות של 4,094 רכבים חדשים.
עם נפילה מטאורית של מעל ל-600% אנחנו פוגשים את מותג הונדה שמסר השנה רק 328 רכבים חדשים. הסיוויק ההיברידית כבר חודשים רבים בסטטוס של בקרוב, הונדה CR-V ההיברידי הגיע השנה לישראל אך עם תמחור של 235 אל שקל הוא מתקשה למצוא לקוחות ורק הג'אז ההיברידית הקטנה, שגם לה תמחור לא אטרקטיבי במיוחד, סוחבת כיום את כל המותג על גבה.
מסירות רכב חדש בישראל ינואר - אוגוסט 2022 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
יצרן | מוניות 2022 | מסירות 1-8.2022 | מסירות 1-8.2021 | שינוי | |
1 | יונדאי | 4 | 37615 | 36869 | 2.0% |
2 | טויוטה | 852 | 28970 | 32364 | -11.7% |
3 | קיה | 265 | 27769 | 29254 | -5.3% |
4 | מאזדה | 5 | 13686 | 12973 | 5.2% |
5 | סקודה | 559 | 9863 | 17843 | -80.9% |
6 | מיצובישי | 0 | 9335 | 10522 | -12.7% |
7 | סיטרואן | 204 | 6822 | 5427 | 20.4% |
8 | סוזוקי | 0 | 5624 | 8158 | -45.1% |
9 | פיג'ו | 0 | 4960 | 6416 | -29.4% |
10 | סיאט | 0 | 4705 | 10883 | -131.3% |
11 | מרצדס | 544 | 4094 | 3572 | 12.8% |
12 | שברולט | 0 | 3950 | 7499 | -89.8% |
13 | ג'ילי | 0 | 3734 | 1 | 100.0% |
14 | צע | 0 | 3667 | 2195 | 40.1% |
15 | סובארו | 3 | 3238 | 4430 | -36.8% |
16 | ב.מ.וו | 0 | 3013 | 3022 | -0.3% |
17 | ניסאן | 0 | 2858 | 9365 | -227.7% |
18 | פולקסווגן | 22 | 2628 | 3347 | -27.4% |
19 | אודי | 0 | 2411 | 3519 | -46.0% |
20 | רנו | 158 | 2311 | 6757 | -192.4% |
21 | ג'יפ | 0 | 2046 | 2023 | 1.1% |
22 | טסלה | 0 | 2023 | 4468 | -120.9% |
23 | קופרה | 0 | 1824 | 981 | 46.2% |
24 | אופל | 0 | 1824 | 1454 | 20.3% |
25 | לקסוס | 0 | 1343 | 1457 | -8.5% |
26 | איסוזו | 0 | 1280 | 1105 | 13.7% |
27 | פורד | 0 | 1253 | 1781 | -42.1% |
28 | וולוו | 0 | 1243 | 1760 | -41.6% |
29 | דאצ'יה | 5 | 1225 | 1470 | -20.0% |
30 | קאדילק | 0 | 536 | 562 | -4.9% |
31 | ג'נסיס | 0 | 533 | 261 | 51.0% |
32 | איווייז | 0 | 528 | 275 | 47.9% |
33 | לנד רובר | 0 | 500 | 646 | -29.2% |
34 | סאנגיונג | 32 | 453 | 235 | 48.1% |
35 | פיאט | 0 | 449 | 403 | 10.2% |
36 | סרס | 0 | 448 | 101 | 77.5% |
37 | סקייוול | 0 | 445 | 0 | 100.0% |
38 | מיני | 0 | 380 | 405 | -6.6% |
39 | הונדה | 0 | 328 | 2546 | -676.2% |
40 | אלפא רומיאו | 0 | 237 | 468 | -97.5% |
41 | מקסוס | 0 | 222 | 73 | 67.1% |
42 | פורשה | 0 | 208 | 174 | 16.3% |
43 | DS | 0 | 126 | 154 | -22.2% |
44 | JAC | 5 | 111 | 6 | 94.6% |
45 | אינפיניטי | 0 | 88 | 44 | 50.0% |
46 | אבארט | 0 | 76 | 37 | 51.3% |
47 | הונגצ'י | 0 | 45 | 0 | 100.0% |
48 | יגואר | 0 | 44 | 61 | -38.6% |
49 | מזראטי | 0 | 43 | 46 | -7.0% |
50 | LEVC | 12 | 28 | 0 | 100.0% |
51 | בנטלי | 0 | 20 | 21 | -5.0% |
52 | פרארי | 0 | 16 | 14 | 12.5% |
53 | אסטון מרטין | 0 | 10 | 3 | 70.0% |
54 | פולסטאר | 0 | 7 | 0 | 100.0% |
55 | קרייזלר | 0 | 7 | 82 | -1071.4% |
56 | MAN | 0 | 5 | 8 | -60.0% |
57 | LynkCo | 0 | 2 | 0 | |
58 | EVeasy | 0 | 2 | 0 | |
59 | קארמה | 0 | 1 | 0 | |
60 | GAC | 0 | 0 | 151 | |
61 | DFSK | 0 | 0 | 11 | |
סה"ד | 2670 | 201212 | 237702 | -18.1% |