עם סיום חודש אוגוסט האחרון, שוק הרכב הישראלי רושם ירידה שנתית מתונה של 1%, אך ללא השיא של חודש ינואר 2017 כבר הייתה נרשמת ירידה שנתית של 6%, זאת לאחר חמישה חודשים רצופים של ירידה במסירות רכב חדש.
אם בחודש יולי האחון שוק הרכב הישראלי עוד היה במגמה חיובית במבט שנתי, כעת ולאחר חודש חמישי ברציפות של ירידה במסירות רכב חדש לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אפשר להכריז על מיתון בשוק הרכב החדש הישראלי.
ביחס לשמונת החודשים הראשונים של 2016 מדובר אמנם בירידה מתונה של כ-1% בלבד בלבד, כ-2,000 רכבים, אך אם נתעלם מחודש ינואר 2017 שהיה שיא של כל הזמנים וכולל בתוכו מסירות רבות של הזמנות מסוף 2016, נגלה שבכל שבעת החודשים האחרונים של השנה נרשמה ירידה של 5.8% במסירות, כ-10,800 רכבים חדשים, וזו כבר כמות משמעותית. בחודש אוגוסט האחרון נמסרו 24,125 רכבים חדשים, זאת לעומת 27,489 רכבים חדשים באוגוסט 2016, ומתחילת השנה נמסרו 218,158 רכבים חדשים.
לאחר שנים רבות של מגמה חיובית, לראשונה אנחנו רואים ירידה, קלה, במסירות של יונדאי וקיה, אך אלו עדיין ממשיכות להוביל את הטבלה עם מסירות של 30,776 ו-27,927 רכבים פרטיים חדשים בהתאמה. טויוטה עם מסירות של 24,251 (עליה של 6.8%), סקודה עם מסירות של 16,752 (עליה של 6.5%) וסוזוקי עם מסירות של 12,077 רכבים (עליה של 32.5%).
למעט מספר קטן של מותגים, בשוק היוקרה המגמה היא בעיקר חיובית. אם בעבר לדוגמה יכלנו לראות מותגי יוקרה רק מתחת למקום ה-20 בטבלה, כעת אנחנו פוגשים את אודי במקום ה-17, את מרצדס במקום ה-19 ואת ב.מ.וו במקום ה-22 בטבלה. לא רק אצל שלושת המותגים המובילים נרשמה מגמה חיובית, אלפא רומיאו רושמת עליה של 35%, קאדילק בשנת שיא בזכות ה-XT5 רושמת עליה של 94% וגם בפורשה ומזארטי שמחים השנה עם עליה של 94% ו-211% בהתאמה.
מקום | יצרן | מסירות 1-8 2017 | מוניות 2017 | מסירות 1-8 2016 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 30776 | 30876 | -0.3% | |
2 | קיה | 27927 | 407 | 29076 | -4.0% |
3 | טויוטה | 24251 | 276 | 22698 | 6.8% |
4 | סקודה | 16752 | 862 | 15733 | 6.5% |
5 | סוזוקי | 12077 | 9114 | 32.5% | |
6 | ניסאן | 10956 | 8959 | 22.3% | |
7 | מאזדה | 10645 | 12102 | -12.0% | |
8 | רנו | 9499 | 632 | 7679 | 23.7% |
9 | מיצובישי | 8771 | 13320 | -34.2% | |
10 | סיאט | 6219 | 6361 | -2.2% | |
11 | סיטרואן | 6024 | 298 | 6068 | -0.7% |
12 | הונדה | 6006 | 5273 | 13.9% | |
13 | שברולט | 5527 | 6929 | -20.2% | |
14 | פולקסווגן | 4858 | 63 | 6228 | -22.0% |
15 | פיג'ו | 4842 | 123 | 5065 | -4.4% |
16 | סובארו | 4488 | 6 | 5886 | -23.8% |
17 | אאודי | 3831 | 3561 | 7.6% | |
18 | דאצ'יה | 3488 | 224 | 2492 | 40.0% |
19 | מרצדס | 3269 | 732 | 2931 | 11.5% |
20 | פיאט | 3176 | 3543 | -10.4% | |
21 | אופל | 3130 | 66 | 3990 | -21.6% |
22 | ב.מ.וו | 2569 | 2352 | 9.2% | |
23 | פורד | 2332 | 1 | 3024 | -22.9% |
24 | איסוזו | 1078 | 1550 | -30.5% | |
25 | וולוו | 955 | 999 | -4.4% | |
26 | לקסוס | 917 | 1082 | -15.2% | |
27 | ג'יפ | 724 | 598 | 21.1% | |
28 | אלפא רומיאו | 515 | 381 | 35.2% | |
29 | מיני קופר | 494 | 488 | 1.2% | |
30 | קאדילאק | 454 | 234 | 94.0% | |
31 | אינפיניטי | 326 | 282 | 15.6% | |
32 | סאנגיונג | 261 | 11 | 346 | -24.6% |
33 | אם.ג'י | 257 | 177 | 45.2% | |
34 | לנד רובר | 217 | 260 | -16.5% | |
35 | פורשה | 134 | 69 | 94.2% | |
36 | מזראטי | 106 | 34 | 211.8% | |
37 | יגואר | 92 | 119 | -22.7% | |
38 | סמארט | 68 | 156 | -56.4% | |
39 | די אס | 47 | 20 | 135.0% | |
40 | אבארט | 43 | 38 | 13.2% | |
41 | קרייזלר | 31 | 124 | -75.0% | |
42 | אסטון מרטין | 18 | 12 | 50.0% | |
43 | פרארי | 8 | 9 | -11.1% | |
44 | דוד'ג | 0 | 10 | ||
45 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
46 | ביואיק | 0 | 0 | ||
47 | סייק | 0 | 4 | ||
48 | לנציה | 0 | 0 | ||
49 | איווקו | 0 | 1 | ||
סה"כ | 218158 | 3701 | 220253 | -1.0% |