מאזדה 3 שעברה מתיחת פנים לדגם 2012, תגיע עם מנוע 2.0 ליטר חדש וחזק יותר המציע שיפור משמעותי בצריכת הדלק.
את מתיחת הפנים למאזדה 3 לשנת 2012 כבר זכינו לראות לפני מספר חודשים, זו לא מציעה חידוש של ממש ועיקר השינוי הוא בכונס האוויר מלפנים שעוצב מחדש ומציג "חיוך" יותר מנומס ובפה סגור לעומת ה-3 הנוכחית. גם את סדרת המנועים החדשה והחסכונית SkyActiv זכינו להכיר, אך כעת יש גם נתוני רשמיים חדשים אודות צריכת הדלק והמנועים.
מנוע ה-2.0 ליטר החדש מסדרת skyactiv מציע שיפור קל בהספק עם 155 כ"ס ב-6,000 סל”ד לעומת 150 כ”ס ב-6,500 סל”ד במנוע הנוכחי ו-20.46 קג"מ ב-4,100 סל"ד לעומת 19.06 קג"מ ב-4,000 סל"ד כלומר המנוע החדש חזק יותר וגמיש יותר. אמנם השיפור בנתונים היבשים לא משמעותי, אך המנוע החדש יהיה חלק יותר לנעים יותר לשימוש עם תגובות מצערת משופרות בהרבה, למרות שעיקר השינוי נועד לטובת צריכת הדלק.
חידוש נוסף זו הגעתה של תיבת 6 הילוכים אוטומטית חדשה מסדרת SKY. מאזדה לא הלכה לכיוון תיבת כפולת מצמדים אלא בנתה תיבה שלפי מאזדה מציעה את כל היתרונות של תיבה כפולת מצמדים ללא החסרונות ועם תחושה של תיבה אוטומטית רגילה. בתיבה זו, ממיר המומנט ננעל על כל ההילוכים והרבה יותר מוקדם מבכל תיבה אחרת. שילוב המנוע החדש יחד עם תיבת ההילוכים, משפרים את צריכת בדלק בכ-21%. לפי מאזדה צריכת הדלק הבינעירונית תעמוד על 17 ק"מ לליטר לעומת 14 ק"מ לליטר כיום וצריכת הדלק העירונית תעמוד על 11.9 ק"מ לליטר לעומת 10.2 ק"מ לליטר (לפי נתוני ה-EPA האמריקאים המחמירים יותר והמציאותיים יותר מאלו האירופאים).
מאזדה 3 החדשה 2012 - הפרטים המלאים
מתיחת הפנים למאזדה 3 לא נוגעת הרבה בקוסמטיקה, אך היא כן נוגעת במה שחשוב, כך שמעבר למנוע ותיבת ההילוכים החדשה, מאזדה גם שיפרה את כיול המתלים שאמור להציע נוחות נסיעה משופרת, נקודה בעייתית במאזדה 3 הנוכחית וזאת מבלי להתפשר על התנהגות הכביש המצוינת שלה. גם בתחום ההיגוי מאזדה ביצעה שינויים כך שההגוי האלקטרו-הידראולי יתאים יותר לנסיעה עירונית אך מבלי להתפשר על רמת הדיוק שלו במהירויות גבוהות ובכבישים המפותלים.
החשיפה בוצעה רק עבור השוק האמריקאי נכון לעכשיו כך שישנם רק נתונים לגבי מנוע ה-2.0 ליטר, אך מאזדה גם חידשה את מנוע ה-1.6 ליטר שגם הוא אמור להציע שיפור של ממש בכל הקשור בצריכת הדלק ופרטים אודותיו יחשפו במהלך החודשים הקרובים.