היום חנכה סמל"ת את אולם התצוגה של לנצ'יה, ואת תחילת השיווק של הלנצ'יה דלתא במחיר התחלתי של 169,000 ש"ח.
כמעט עשור מאז שלנצ'יה עזבה את אולמות התצוגה בישראל. לנצ'יה אמנם ידעה לייצר את המכוניות הנכונות, אך שיווק כושל, בכל העולם, ואיכות ייצור נמוכה, פגעו בסיכויי ההצלחה שלה בישראל ובשאר ובאירופה.
ללנצ'יה ישנם 4 דגמים שנמכרים כיום, אך רק הדלתא תשווק בשלב זה. האפסילון, תגיע מאוחר יותר עת יוצג דגם חדש בשנה הבאה. המוסה והפדרה, מיניוואן קומפקטי ומיניוואן בהתאמה, כלל לא יגיעו לארץ, בעיקר כנראה בכדי לא לפגוע במיצוב, הגם שסיכויי ההצלחה שלהם לא גבוהים, בשוק רכב בעייתי כמו שלנו.
הדלתא שתימכר כאן, הוצגה בעולם ב-2008, והיא מייצגת לנצ'יה קלאסית עם עיצוב ומראה פרמיום, למרות שהיא שונה מאוד מעיצובי העבר של לנצ'יה. למרות מראה ה-האצ'בק 5 דלתות שלה וההתבססות על שלדת פיאט בראבו מוארכת, היא לא קומפקטית כלל עם בסיס גלגלים של 2.70 מטר, אורך של 4.52 מטר ורוחב של 1.80 מטר.
המנוע המשרת את הדלתא הוא מנוע 1.8 ליטר טורבו, בהספק של 200 כ"ס ומומנט של 32.6 קג”מ, המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. הביצועים בהתאם עם 7.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש.
הדתלא תשווק בשתי רמות גימור, גולד הבסיסית, וקומפורט היקרה יותר. רמת האבזור הבסיסית כוולת בקרת אקלים אלקטרונית דו אזורית, מערכת שמע אינטגרלית עם כפתרי תפעול מההגה, בקרת שיוט, ריפוד עור משולב עם בד ושש כריות אוויר וחמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופאי NCAP. גרסת הקומפורט מוסיפה, גג זכוכית פאנורמי נפתח חשמלית, ומושבי עור עם כיוון חשמלי.
מחירה של הלנצ'יה ברמת הגימור הבסיסית, עומד על 169,000 ש"ח, מה שמעמיד אותה מבחינת המחיר מול הגרסאות היקרות של הגולף והשירוקו מצד אחד, ומהצד השני, מול המשפחתיות הגדולות. היא משדרת פרמיום, וכמו אלפא, שונה מכל דבר אחר שנע על הכביש, כך שהתמחור שלה אמור לגרום לרוכשים פוטנציאליים, לחשוב פעמיים, למרות שאין לה צורת סדאן מסורתית.
אנחנו בכל מקרה, נאחל ללנצ'יה בהצלחה בארץ הקודש, תמיד התלוננו על חוסר במבחר, וכעט יש לנו הזדמנות לקבל בברכה, משהו ששונה מרוב המכוניות שנעות כיום בכבישים.